Skocz do zawartości

syntetyk vs polsyntetyk


Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie uzywam oleju syntetycznego (300v) 10w40 motul . W ofercie tej samej firmy sa rowniej dwa polsyntetyki (5100 i 7100) o takich samych parametrach 10w40. Jaka jest roznica miedzy tymi olejami oprocz ceny i kotry jest optymalny do mojego moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syntetyk Pany! Jeśli macie tylko możliwość i motocykl nie jest starszy niż ćwierć wieku to bez obaw można stosować syntetyk. A mity o wypłukiwaniu syfu z silnika włożyć między bajki. To nie jest silnik dużego fiata który jeździł na Luxie i nie ma galarety na klawiaturze.

 

Cytat z artykułu o olejach:

"Zapewniają lepszą ochronę w niskich temperaturach ułatwiająca rozruch silnika w zimne dni (w pełni syntetyczne oleje silnikowe tolerują temperatury sięgające nawet poniżej -40°C). Większa tolerancję wysokich temperatur, co wpływa na redukcję utleniania i zużycia części silnika – najlepsze produkty zabezpieczają silnik nawet w temperaturach rzędu 200°C. Mniejsza konsumpcja oleju (w sprawnym silniku). Lepsza ochrona silnika pod dużymi obciążeniami, zwiększona stabilność termiczna i lepsza czystość silnika.

 

5 błędnych mitów na temat syntetyków

 

Oleje syntetyczne powinny być stosowane jedynie w nowych autach.

Jeżeli raz użyję oleju syntetycznego, nie mogę już powrócić do korzystania ze zwykłego oleju.

Syntetyczne oleje nie są dobre dla pojazdów o dużym przebiegu.

Olej syntetyczny może spowodować rozszczelnienie silnika.

Syntetyki są dobre tylko dla turbo doładowanych silników lub samochodów z górnej półki.

 

To wszytko nieprawda. „Z roku na rok kierowcy są coraz bardziej świadomi korzyści jakie daje jazda na syntetyku" – mówi Kevin Chinn i szybko dodaje: „Jednak wciąż funkcjonuje wiele błędnych przekonań na temat syntetycznych środków smarnych".

 

„Oleje syntetyczne są idealne praktycznie dla każdego typu samochodu – nowego, starego, o małym i dużym przebiegu" – dodaje ekspert ds. środków smarnych . „Co więcej, oleje syntetyczne nie uszkadzają uszczelnień silnika. Testujemy to na wielu specyfikacjach przemysłowych" – wyjaśnia Chinn.

 

Pozostając przy błędnych przekonaniach na temat olejów syntetycznych, najczęstszym pytaniem jest: czy nowe silniki potrzebują okresu przejściowego pomiędzy używaniem oleju mineralnego i syntetyka? Takie przekonanie istnieje już od dłuższego czasu, ale jest ono nieprawdziwe. „Dzisiejsza technologia wykonania silników nie wymaga tych przerw" – odpowiada Chinn."

Edytowane przez kamikazemario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc przy olejach, niedawno miałem zmiane oleju w aucie. Mechanik mówił, że przy tym przebiegu (180 tys. turbodiesel) spokojnie mozna lać syntetyk.

 

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syntetyk Pany! Jeśli macie tylko możliwość i motocykl nie jest starszy niż ćwierć wieku to bez obaw można stosować syntetyk. A mity o wypłukiwaniu syfu z silnika włożyć między bajki. To nie jest silnik dużego fiata który jeździł na Luxie i nie ma galarety na klawiaturze.

 

Napiszesz cos sensownego dlaczego mam uzywac pelnosyntetycznego, jezeli producent przewidzial polsyntetyk ?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Motul 7100 to olej syntetyczny. 5100 to polsyntetyk.

Ja smigam na Motulu 7100 jak dlugo mam CBF. W swietle polskich wierzen, moj silnik juz nadaje sie do kapitalnego remontu (51kkm), ale dalej pelny syntetyk mu swietnie sluzy :).

 

Producent pojazdu zazwyczaj w instrukcji obslugi podaje produkty najnizszych klas, jakie moga byc stosowane w pojezdzie. Jesli w instrukcji jest napisane, ze moge jezdzic na benzynie 95 oktanowej, to nie znaczy, ze nie moge wlac 98 i lepszej.

To samo z olejem. Jesli producent przewiduje jazde na polsyntetyku, to nie znaczy, ze nie moge wlac lepszego pelnego syntetyku.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??

w czym producent przewidział półsyntetyk?

z tego co wiem,producenci zazwyczaj w instrukcjach obsługi określają parametry oleju w specyfikacjach API i SAE dla różnych warunków eksploatacji

nie spotkałem się jeszcze z twierdzeniem że MUSI być minerał, czy MUSI być półsyntetyk

poza tym temat o olejach do zamknięcia

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszesz cos sensownego dlaczego mam uzywac pelnosyntetycznego, jezeli producent przewidzial polsyntetyk ?

 

:crossy:

 

Nie wiem skąd wiesz, że producent przewidział półsyntetyk. Ale chodzi o to co koledzy napisali wcześniej. Producent podaje minimalną klase oleju jaki może być stosowany. Zawsze możesz zalać lepszym, byle parametry się zgadzały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd wiesz, że producent przewidział półsyntetyk. Ale chodzi o to co koledzy napisali wcześniej. Producent podaje minimalną klase oleju jaki może być stosowany. Zawsze możesz zalać lepszym, byle parametry się zgadzały.

 

 

Rownie dobrze moglbym zadac pytanie w droga strone, dlaczego polecasz syntetyk ? a nie olej o danych wlasciwosciach / normach ?

 

To co podaje producent do mojego odpowiada polsyntetykowi.

 

Dalej nie wiem, dlaczego mam jezdzic na syntetyku a nie na polsyntetyku ?

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w opisach dystrybutora jest napisane, że:

-5100 - półsyntetyk

-7100 - syntetyk na bazie estrów

-300v - syntetyk w technologii podwójnych estrów

 

co to konkretnie daje? -nie mam pojęcia, można zdać się na reklamy producenta lub spytać jakiegoś obczajonego w temacie chemika :bigrazz:

jeśli chodzi o klasyfikację jakościowe to dwa pierwsze oleje spełniają normy API SL oraz JASO MA

300v na większości stron opisany jest jako API SG (czyli niby gorszy) oraz JASO T904 (cokolwiek to oznacza:)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, nawet nie trzeba pytać żadnego olejowego chemika. Wystarczy poszukać u źródeł fachowych, są pisane takim językiem, że chyba każdy średnio inteligenty człek zrozumie róznice w charakterystyce danej bazy oleju. Dlatego odpowiedź może być tylko jedna. W hierarchii olejowej prym dzierżą pełne syntetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o różnicę pomiędzy syntetykiem na bazie estrów a syntetykiem na bazie podwójnych estrów

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie o olejach o syntetuku jest napisane:

1. zmniejszenie oporów tarcia

2. zmniejszenie zużycia części silnika

3. zmniejszenie zużycia paliwa

4. zwiększony okres pomiędzy wymianami oleju

5. mniej nagarów i osadów w silniku

6. łatwiejszy rozruch w niskiej temperaturze

 

Czyli wszystko przemawia za tym zeby stosowac syntetyk chociaz na przykladzie motula jest 2X drozszy.

 

Teraz czystko teoretycznie - roducent zaleca u mnie zmiany oleju co 6k km, w pkt 4 jest napisane ze zwieksza okres pomiedzy wymianami czyli zmiany co 6k km sa teoretycznie niepotrzebne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o różnicę pomiędzy syntetykiem na bazie estrów a syntetykiem na bazie podwójnych estrów

 

Co do norm to nie ma róży bez kolców, albo chcemy olej wyczynowy który wystarcza na krótki czas zapewniający nam ochronę i odporność w extremalnych warunkach albo olej do normalnych zastosowań z wysokimi normami i ochrona na cały sezon i dłuższe dystanse.

 

 

Tutaj jest dyskusja na temat pdobny:

 

http://grupy.scigacz.pl/Olej,Syntetyczny,d...77,2007_01.html

 

 

Koledzy zapraszam do zestawienia:

 

http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

 

Fajne dane znajdziemy również:

 

http://www.amsoil.com/products/streetbikes/WhitePaper.aspx

 

 

Nie chcę negować motula który i tak jest poza zasięgiem obecnych naszych potentatów rynkowych.

W tych silnikach nie ma miejsca na kompromisy.

 

Jest tez fajna strona:

 

http://www.opieoils.co.uk/c-880-products-f...motorcycle.aspx

 

Jakby ktos zechciał zalać AMSOIL przed sezonem słuzę pomoca i bynajmniej nie jest moja intencją stawianie motula w złym świetle, zważając że jest to jedyna druga marka olejowa którą zalewam do cywilnych aut.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz czystko teoretycznie - roducent zaleca u mnie zmiany oleju co 6k km, w pkt 4 jest napisane ze zwieksza okres pomiedzy wymianami czyli zmiany co 6k km sa teoretycznie niepotrzebne...

 

I co teraz zrobisz ? majac motocykl na gwarancji bedziesz go service'owal ( wymienial olej ) po 6 000 km czy po 10 000 km, ba, noze po 12 000 km ?

 

Ciekawe moglo by punkt widzenia dealera do ktorego przyprowadziles motocykl z zatartym silnikiem, myslisz, ze udalo by Ci sie go przekonac, ze ma wykonac gwarancyjna naprawe, bo jezdziles na fullsyntetyku ?

 

:crossy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...