Skocz do zawartości

syntetyk vs polsyntetyk


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ale fachowo podeszliscie do tematu :). Ja chcialem poprostu sie dowiedizec czy lac syntetyk (motul 300v) czy nie ma sensu przeplacac i przejsc na prawie o polowe tanszy polsyntetyk (motul 5100) bo z tego co pisze w instrukcji nie moge sie wyznac.

 

W instrukcji jest jedenie napisane - "Stosuj olej SF/SG lub SH/SJ w klasyfikacji API (amerykanskiego instytutu nafty) z MA wg. JASO"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vector, to ze syntetyki sa najlepszymi olejami nie znaczy ze nie nalezy uzywac innych. Syntetyki maja jedna wade - cene, wiec jezeli ktos chce placic mniej to nic mu nie grozi jesli przejdzie na polsyntetyk lub mineral i bedzie pilnowal regularnych zmian.

W Stanach gro ludzi jezdzi na najtanszych mineralnych olejach z Wallmart ( $1 za kwarte, czyli ltra ) zmieniajac je czesciej niz zaleca producent i tez im motocykle pracuja bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie, ale ja absolutnie tak nie twierdzę i oczywiście masz pełną rację, wyraziłem swoje zdanie czym ja bym załał, ale jak zrobi Paq to już jego sprawa.

 

A widzę, że w cenie róznica jest i to na prawdę spora więc jak najbardziej rozumiem zasadność zastosowania półsyntetyka...

 

Ja jestem troszkę przewrażliwiony na punkcie dbania o silnik, także musicie mi wybaczyć stronniczość do olejów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak chcesz mineralny, to prosze bardzo: Bell Ray mineralny 10W40, API SG, JASO MA

http://www.allegro.pl/item876773682_bel_ra...b_xs_xv_vf.html

 

Zbyhu, serdeczne dzieki, szkoda tylko, ze Adam juz tez cos na ten temat napisal mianowicie porownaj jeszcze koszty tego oleju

 

http://cgi.ebay.de/BEL-RAY-HOCHLEISTUNGS-M...=item1e563c3715

 

z polsyntetykiem za ktorego place w warsztacie za wymiane niecale 9,- €

 

Doszlismy wiec do tego gdzie chcialem abysmy doszli, co z tego, ze da sie wyprodukowac taki olej mineralny jezeli jego koszty beda przerastac rownie dobry ( moim zdaniem lepszy olej polsyntetyczny ).

 

 

15W50 Shella:

 

http://shell-advance.romiko.pl/?p=/shell/4/1 - ostatni, karta charakterystyki.

 

Spełnia SG (SF <SG> SH).

 

Zbyhu, no nie wytłumaczysz, no nie...

 

No i najlepszy przykład Zbyha z Belray'em, ja bazowałem tylko na dwóch proucentach - Motul i Shell, którzy nie produkują minerału w lepkości 10W40, którą można oczywiście zastąpić wyżej podaną 15W50.

 

Vector, Ty widze dalej nie rozumiesz, nie ma byc 15W50 tylko 10W40 - kumasz ? Przy zatarciu silnika i rozczeniach gwarancyjnych moga Ci zanalizowac olej i dojsc do faktu, ze nie zmieniles na taki jaki zalecil producent, wtakim przypadku bedzie dupa blada wiec kogo chcesz oszukac jak nie sam siebie, ale to juz zupelnie inna bajka.

 

 

Panowie ale fachowo podeszliscie do tematu :). Ja chcialem poprostu sie dowiedizec czy lac syntetyk (motul 300v) czy nie ma sensu przeplacac i przejsc na prawie o polowe tanszy polsyntetyk (motul 5100) bo z tego co pisze w instrukcji nie moge sie wyznac.

 

Motul 5100 wystarczy Ci w zupelnosci,

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vector, Ty widze dalej nie rozumiesz, nie ma byc 15W50 tylko 10W40 - kumasz ?

 

No to Ci Ty knąbrny proniemiecki i antypolski błaźnie Zbyhu podesłał Belray'a w odpowiedniej specyfikacji, łącznie z lepkością dlatego, że ja właściwie nie miałem ochoty przeczesywać stron firm olejowych w celu udowadniania Ci oczywistego. Nie jesteś alfą i omegą narcyzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vector, Ty widze dalej nie rozumiesz, nie ma byc 15W50 tylko 10W40 - kumasz ? Przy zatarciu silnika i rozczeniach gwarancyjnych moga Ci zanalizowac olej i dojsc do faktu, ze nie zmieniles na taki jaki zalecil producent, wtakim przypadku bedzie dupa blada wiec kogo chcesz oszukac jak nie sam siebie, ale to juz zupelnie inna bajka.

 

A może powiesz który to producent zaleca olej w jedynej słusznej specyfikacji lepkościowej, to może nam się oczy otworzą. Do każdego japońskiego motocykla, który był w moim posiadaniu miałem instrukcję obsługi-w której to znajdował się diagram pokazujący zależność lepkości stosowanego oleju od temperatury otoczenia. Może zapoznaj się z taką lekturą jak instrukcja obsługi swojego motocykla ,a potem powrócimy do tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zapoznaj się z taką lekturą jak instrukcja obsługi swojego motocykla ,a potem powrócimy do tematu...

 

Wiesz Zajc. z instrukcja obslugi mojego motocykla zdazylem sie zapoznac, w mojej niestety producent wykresu nie podal.

 

:crossy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Zajc. z instrukcja obslugi mojego motocykla zdazylem sie zapoznac, w mojej niestety producent wykresu nie podal.

 

To Cię nie tłumaczy. Masz 47 lat, podstawowa, najbardziej znacząca cecha danego oleju. Jesteś instruktorem. Wstyd, że nie wiesz o takich rzeczach. Bo w instrukcji nie napisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak ktoś chce być bardziej niemiecki od Niemców.Ale niestety będzie zawsze polaczkiem.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie jeszcze tak, olej syntetyczny ma, przynajmniej powinien miec mniejsze opory wewnetrzne a co za tym idzie utrzymywac mniejsza temp. w ukladzie. !

Przewaga oleju syntetycznego w silnika ktore kreca sie ponad 10tys obr/m nie ma co porównywac do mineralnych czy semi.

I ostatnia sprawa ktos kupuje motocykl za kilkanascie tys. zł inwestuje w modne porzadne rekawice, skóre, klocki, tarcze ale olej to już byle nie najlepszy, zeby tylko miescił się w widełkach zalecen producenta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej to co lałeś. Pełny syntetyk. Maksimum ochrony i właściwości.

 

 

Motul 5100 wystarczy Ci w zupelnosci,

No to mi pomogliscie :bigrazz:

 

Pewnie zostate przy suntetyku bo jak croom napisal to az mi sie wstyd zrobilo :icon_mrgreen: . Poruszylem poprostu ten temat z ciekawosci, jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskalem ale przynajmniej sie dowiedzialem paru przydatnych info o olejach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mi pomogliscie :bigrazz:

 

Jezeli nie potrafisz czytac ze zrozumieniem, to juz Twoj problem, Mnie sluchac nie musicz, zarowno piotr D. jak i Adam M. wypowiedzieli sie kompetetntnie. Przeczytaj, moze zrozumiesz.

 

Lubisz przeplacac za syntetyk to przeplacaj dalej, ja uzywam to co uzywam, i jest wystarczajace az nadto,

 

:crossy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...