ernestZL Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 KS nie poddawaj się! Walcz… a ja idę po piwo :) Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Panowie ale fachowo podeszliscie do tematu :). Ja chcialem poprostu sie dowiedizec czy lac syntetyk (motul 300v) czy nie ma sensu przeplacac i przejsc na prawie o polowe tanszy polsyntetyk (motul 5100) bo z tego co pisze w instrukcji nie moge sie wyznac. W instrukcji jest jedenie napisane - "Stosuj olej SF/SG lub SH/SJ w klasyfikacji API (amerykanskiego instytutu nafty) z MA wg. JASO" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Lej to co lałeś. Pełny syntetyk. Maksimum ochrony i właściwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Vector, to ze syntetyki sa najlepszymi olejami nie znaczy ze nie nalezy uzywac innych. Syntetyki maja jedna wade - cene, wiec jezeli ktos chce placic mniej to nic mu nie grozi jesli przejdzie na polsyntetyk lub mineral i bedzie pilnowal regularnych zmian. W Stanach gro ludzi jezdzi na najtanszych mineralnych olejach z Wallmart ( $1 za kwarte, czyli ltra ) zmieniajac je czesciej niz zaleca producent i tez im motocykle pracuja bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Adamie, ale ja absolutnie tak nie twierdzę i oczywiście masz pełną rację, wyraziłem swoje zdanie czym ja bym załał, ale jak zrobi Paq to już jego sprawa. A widzę, że w cenie róznica jest i to na prawdę spora więc jak najbardziej rozumiem zasadność zastosowania półsyntetyka... Ja jestem troszkę przewrażliwiony na punkcie dbania o silnik, także musicie mi wybaczyć stronniczość do olejów :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Ale jak chcesz mineralny, to prosze bardzo: Bell Ray mineralny 10W40, API SG, JASO MA http://www.allegro.pl/item876773682_bel_ra...b_xs_xv_vf.html Zbyhu, serdeczne dzieki, szkoda tylko, ze Adam juz tez cos na ten temat napisal mianowicie porownaj jeszcze koszty tego oleju http://cgi.ebay.de/BEL-RAY-HOCHLEISTUNGS-M...=item1e563c3715 z polsyntetykiem za ktorego place w warsztacie za wymiane niecale 9,- € Doszlismy wiec do tego gdzie chcialem abysmy doszli, co z tego, ze da sie wyprodukowac taki olej mineralny jezeli jego koszty beda przerastac rownie dobry ( moim zdaniem lepszy olej polsyntetyczny ). 15W50 Shella: http://shell-advance.romiko.pl/?p=/shell/4/1 - ostatni, karta charakterystyki. Spełnia SG (SF <SG> SH). Zbyhu, no nie wytłumaczysz, no nie... No i najlepszy przykład Zbyha z Belray'em, ja bazowałem tylko na dwóch proucentach - Motul i Shell, którzy nie produkują minerału w lepkości 10W40, którą można oczywiście zastąpić wyżej podaną 15W50. Vector, Ty widze dalej nie rozumiesz, nie ma byc 15W50 tylko 10W40 - kumasz ? Przy zatarciu silnika i rozczeniach gwarancyjnych moga Ci zanalizowac olej i dojsc do faktu, ze nie zmieniles na taki jaki zalecil producent, wtakim przypadku bedzie dupa blada wiec kogo chcesz oszukac jak nie sam siebie, ale to juz zupelnie inna bajka. Panowie ale fachowo podeszliscie do tematu :). Ja chcialem poprostu sie dowiedizec czy lac syntetyk (motul 300v) czy nie ma sensu przeplacac i przejsc na prawie o polowe tanszy polsyntetyk (motul 5100) bo z tego co pisze w instrukcji nie moge sie wyznac. Motul 5100 wystarczy Ci w zupelnosci, :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Vector, Ty widze dalej nie rozumiesz, nie ma byc 15W50 tylko 10W40 - kumasz ? No to Ci Ty knąbrny proniemiecki i antypolski błaźnie Zbyhu podesłał Belray'a w odpowiedniej specyfikacji, łącznie z lepkością dlatego, że ja właściwie nie miałem ochoty przeczesywać stron firm olejowych w celu udowadniania Ci oczywistego. Nie jesteś alfą i omegą narcyzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Vector, Ty widze dalej nie rozumiesz, nie ma byc 15W50 tylko 10W40 - kumasz ? Przy zatarciu silnika i rozczeniach gwarancyjnych moga Ci zanalizowac olej i dojsc do faktu, ze nie zmieniles na taki jaki zalecil producent, wtakim przypadku bedzie dupa blada wiec kogo chcesz oszukac jak nie sam siebie, ale to juz zupelnie inna bajka. A może powiesz który to producent zaleca olej w jedynej słusznej specyfikacji lepkościowej, to może nam się oczy otworzą. Do każdego japońskiego motocykla, który był w moim posiadaniu miałem instrukcję obsługi-w której to znajdował się diagram pokazujący zależność lepkości stosowanego oleju od temperatury otoczenia. Może zapoznaj się z taką lekturą jak instrukcja obsługi swojego motocykla ,a potem powrócimy do tematu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Może zapoznaj się z taką lekturą jak instrukcja obsługi swojego motocykla ,a potem powrócimy do tematu... Wiesz Zajc. z instrukcja obslugi mojego motocykla zdazylem sie zapoznac, w mojej niestety producent wykresu nie podal. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Wiesz Zajc. z instrukcja obslugi mojego motocykla zdazylem sie zapoznac, w mojej niestety producent wykresu nie podal. To Cię nie tłumaczy. Masz 47 lat, podstawowa, najbardziej znacząca cecha danego oleju. Jesteś instruktorem. Wstyd, że nie wiesz o takich rzeczach. Bo w instrukcji nie napisali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morris35 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 (edytowane) Całe szczęście ze nie podali ci w tej serwisówce jakiegoś nietypowego oleju którego produkcje zaprzestano bo byś musiał sprzedać motocykl :) KS miażdżysz czasem :)) Edytowane 31 Stycznia 2010 przez morris35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Tak to jest jak ktoś chce być bardziej niemiecki od Niemców.Ale niestety będzie zawsze polaczkiem. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croom Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Dodam od siebie jeszcze tak, olej syntetyczny ma, przynajmniej powinien miec mniejsze opory wewnetrzne a co za tym idzie utrzymywac mniejsza temp. w ukladzie. ! Przewaga oleju syntetycznego w silnika ktore kreca sie ponad 10tys obr/m nie ma co porównywac do mineralnych czy semi. I ostatnia sprawa ktos kupuje motocykl za kilkanascie tys. zł inwestuje w modne porzadne rekawice, skóre, klocki, tarcze ale olej to już byle nie najlepszy, zeby tylko miescił się w widełkach zalecen producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Lej to co lałeś. Pełny syntetyk. Maksimum ochrony i właściwości. Motul 5100 wystarczy Ci w zupelnosci, No to mi pomogliscie :bigrazz: Pewnie zostate przy suntetyku bo jak croom napisal to az mi sie wstyd zrobilo :icon_mrgreen: . Poruszylem poprostu ten temat z ciekawosci, jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskalem ale przynajmniej sie dowiedzialem paru przydatnych info o olejach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 No to mi pomogliscie :bigrazz: Jezeli nie potrafisz czytac ze zrozumieniem, to juz Twoj problem, Mnie sluchac nie musicz, zarowno piotr D. jak i Adam M. wypowiedzieli sie kompetetntnie. Przeczytaj, moze zrozumiesz. Lubisz przeplacac za syntetyk to przeplacaj dalej, ja uzywam to co uzywam, i jest wystarczajace az nadto, :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.