mundy Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Witajcie :flesje: Spr, jak w temaice.Potrzebuje łasnie rysunek techniczny tego elementu silnika. Jeden i drugi ,jak macie który kolwiek , to podajcie.:) .. Jest szansa wykonac taki wał ->do rysunku sie niemoge dokopać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Yyy...ale po co dorabiać wał do WSK125? Nie lepiej kupić nowy w sklepie? Rysunki są w książkach naprawy od WSK, zaraz poszukam i wrzucę. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid991 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Drobić można ale trzeba mieć odpowiedni materiał i trzeba znać dobrych fachowców żeby dobrze to zrobili bo takie rzeczy mało kto dorabia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Firma w której pracuję specjalizuje się w produkcji wałów więc nie będzie problemu z wykonaniem, a nawet produkowała kiedyś piękne polskie motocykle "MOJ". Zdaje sobie sprawę że ciężko o takie dokumenty, ale może się uda:) Za wszelkie informacje serdecznie dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 A jak masz możliwości to spoczko. Chociaż zamiast wałów WSK 125 polecałbym wziąć się za produkcje wałów do SHL M11 z silnika S-32. Wały do WSK są ogólnodostępne w sklepach, natomiast do SHL nie ma wcale i chyba nikt ich nie produkuje, nawet chinole. Jedynie można importować z Indii. Wał SHL jest bardzo podobny do WSK 125, inna jest korba i wieloklin od strony sprzęgła, gdzie WSK 125 ma klin tam. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 A jak masz możliwości to spoczko. Chociaż zamiast wałów WSK 125 polecałbym wziąć się za produkcje wałów do SHL M11 z silnika S-32. Wały do WSK są ogólnodostępne w sklepach, natomiast do SHL nie ma wcale i chyba nikt ich nie produkuje, nawet chinole. Jedynie można importować z Indii. Wał SHL jest bardzo podobny do WSK 125, inna jest korba i wieloklin od strony sprzęgła, gdzie WSK 125 ma klin tam. Co to jest korba? wieloklin=wielowypust?/klin/rowek pod wpust A/B?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Co to jest korba? wieloklin=wielowypust?/klin/rowek pod wpust A/B?? Korba to jest korba. A reszta części tak jak napisałeś.No i rowek wpustu czółenkowego. Wyjdź w końcu z tych książek i zobacz jak się żyje wśród mechaników, przyda Ci się to w zawodzie kiedyś. :icon_mrgreen: Poprawnego nazewnictwa używałem w szkole na zajęciach z Mechaniki Technicznej i Maszynoznawstwa. Wyrosłem już z tego bo nikomu to nie imponowało raczej. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Wiem Gurim, ale taki slang zaczął mnie strasznie irytować;/....na deser mogę Ci zaprezentować kilka innych: Nie ma kolektora ssącego i wydechowego tylko dolotowy i wylotowy, a silnik nie ma pojemności ( bo pojemność ma flaszka) silnik ma objętość;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Spoko, spoko. Nie zawsze chce mi się pisać fachowo. Zresztą nie każdy na forum skuma takie terminy. Fachowo to można zamawiać części w serwisie. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 hmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Wiem Gurim, ale taki slang zaczął mnie strasznie irytować;/....na deser mogę Ci zaprezentować kilka innych: Nie ma kolektora ssącego i wydechowego tylko dolotowy i wylotowy, a silnik nie ma pojemności ( bo pojemność ma flaszka) silnik ma objętość;] Następca Leonarda da Vinci nam się objawił tylko pojęcia techniczne mu się jeszcze mylą. Masz dostęp do netu i możesz przed napisaniem przypadkowych bzdur poczytać np. Wikipedię. Oto co nam powie internet na temat hasła "pojemność skokowa": Pojemność skokowa – różnica pomiędzy minimalną a maksymalną objętością cylindra. Dla wielocylindrowych silników spalinowych podaje się łączną pojemność wszystkich cylindrów, w których następuje spalanie. Jej wartość podawana jest w centymetrach sześciennych, czasem oznaczanych skrótem ccm. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Panie Piotrze z całym szacunkiem, ale nie sądzę, żeby definicje na stronie Wikipedii tworzyły wielkie autorytety. To co wspomniałem wcześniej nie są to moje słowa a jedynie "" prof. zajmujących się przez całą karierę badaniami nad silnikami. Tak więc ich sztuka i tradycja bardziej do mnie przemawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Tu jestes w bledzie gdyz zwrot "pojemnosc silnika" to wlasnie slownictwo zaczerpniete ze slangu technicznego a prawidlowo powinno okreslac sie jak Piotr napisal "pojemnosc skokowa". :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 a jak fachowo mówi się na "korba wyszła bokiem"?:D Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 (edytowane) a jak fachowo mówi się na "korba wyszła bokiem"?:D To chyba by się nazywało "usterka". :icon_mrgreen: Terminologia techniczna zmienia się z czasem. Mam książką pt."Silniki samochodowe. Ich oliwienie i chłodzenie". Sam tytuł już daje do myślenia. "Główna Księgarnia Wojskowa "Nowy Świat". Warszawa 1926." :eek: Tam to dopiero jest terminologia. Książka jest pisana dawną polszczyzną gdzie litera "j" występuje zamiast "i". Kilka cytatów: "Jako materjał na karter najlepsze jest aluminjum." "W łożyskach skrajnych wału korbowego winno być urządzenie, które broniłoby od przeciekania oliwy na zewnątrz". PS. Korba jest to wykorbienie wału korbowego. :icon_mrgreen: Mały OT. :notworthy: Edytowane 26 Stycznia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.