Nordini Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2004 [shadow=blue:af626122a8]Witam całą brać motocyklową...[/shadow:af626122a8] Mam VFR 750 ' 96 i przytrafił mi się następujący problem: strciłem ładowanie. Wiem już że strzelił regulator napięcia. Są teraz dwa tematy, czy : 1. Czy jest możliwe że regulator uszkodził się z powodu zamontowania akumulatora o mniejszej pojemności prądowej (czyli zamiast orginalnego 12 Ah wsadziłem 9 Ah). Ponieważ mój kumpel w identycznej hondzie miał analogiczną sytuację, wysnułem taką swoją tezę : " skoro mniejsza pojemność akumulatora to regulator caly czas go przeładowywał i się grzał aż w końcu się spalił i przestał ładować" .Pytanie moje jest czy ta wysnuta przezemnie teoria jest przwdziwa ???????????? 2. Czy będzie pasował regulator z XX '98 do mojej VFR ??? Dieki za wszelkie info ... pozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Regulatory w VFR z tych rocznikow przegrzewaja sie nawet bez pomocy za malego akumulatora i padaja jak muchy. Trzeba go przeniesc w inne miejsce, lub zalozyc chlodzenie z wiatraczka od zasilacza komputerowego.Regler z XX jest identyczny i tak samo lubi padac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 2 Kwietnia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2004 Czołem, nie ten dział, przenoszę.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Nie można zastosowywać akumulatora o mniejszej pojemności. Daje on mniejszy pobór mocy i większa moc tracona wydziela się ma regulatorze. Alternator w japończykach jest najczęściej nieregulowany, produkuje prąd a regulator po prostu nadmiar zamienia na ciepło a resztę już o właściwym napięciu przesyła do akumulatora. Jeżeli akumulator jest mniejszy i pobiera mniej energii tak więc dla zachowania bilansu więcej mocy wydziela się na regulatorze. Cudów nie ma gdzieś ta energia musi się podziać. Regler się przegrzewa i pada. Tak wiec należy szczególnie dbać o połączenia regulatora z akumulatorem. Nie mogą być utlenione i zniszczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Nie ma to jak "prawdziwy" regulator w MZ. Uzależnia on wartość napięcia od potrzeb zmieniając odpowiednio prąd wzbudzenia alternatora, a w japońcach to alternator cały czas "daje" tyle samo a co jest za dużo, to jak napisał Pipcyk, zamienia na ciepło dzięki odpowiedniemu (lub nie, jak widać) radiatorowi. Alternator w motocyklach japońskich ma jednak pewną zaletę :arrow: prostotę konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Nie we wszystkich tak jest - starsze konstrukcje z rotorem na magnesach stalych tym sie charakteryzuja, te mlodsze dzialaja juz troszke inaczej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.