Skocz do zawartości

Indeksy Prędkości opon?


Rekomendowane odpowiedzi

Yo!

 

Jesli nosnosc jest zachowana, to nie masz sie czym martwic ;).

Pozostaje pytanie czy chcesz ryzykowac z opona o nizszym indeksie predkosci i jezdzic wolniej niz mozesz (z racji mozliwosci moto).

Ja zwolna mam tego dosc i nastepne opony juz kupie chyba z indeksem W :P.

 

Pzdr

Nie czuję się jeszcze dostatecznie pewnie. Poza tym nie ufam innym kierowcom, no i najważniejsze mój motocykl kończy Vmax na 220km/h licznikowe.. z racji że nie mam owiewki przelotowa 120-130 jest dla wystarczająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

No coz. Zadecydowac za Ciebie nikt nie moze :).

 

Osiagami motocykle mamy zblizone i z doswiadczenia wiem, ze nic sie z oponami zlego u mnie nie dzialo, mimo nizszego indeksu. Kilka razy mialem stresa jak poganialem sprzeta z predkosciami zblizonymi do 200km/h przez kilkadziesiat kilometrow, ale na szczescie zupelnie bezpodstawnie. Kilka razy zagalopowalem sie na moment na licznikowe 215-220km/h i tez zyje.

Najwieksze ryzyko to wlasnie ew. problemy z ubezpieczalniami, gdyby cos nie daj sie wydarzylo. Chociaz i tu niekoniecznie, bo jak brat mial glebe, to tylko rzeczoznawca patrzyl na glebokosc bieznika - nawet nie sprawdzil, czy opona ma prawidlowe wymiary, o indeksach nie wspominajac. Zalezy, jaki rzeczoznawca sie trafi ;).

 

Takze wybor jest tylko i wylacznie Twoj...

 

Pzdr

 

PS

Yuby: no wlasnie chcialbym sprobowac kiedys swoich sil na torze, zobaczyc ile dubli by mi stali bywalcy zalozyli ;).

Moze w tym roku sie uda...

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie opon samochodowych, przytoczę opinię ekspertów specjalnie dla Ciebie Raio nasz wielbicielu :* :

 

http://www.opony.com.pl/opinie_ekspertow/o...=19&show=opinie

 

Z twojego linku:

 

Jacek Młodawski

Specjalista ds. Technicznych

Continental

 

 

Nie ma wyznacznika, który mówi, że opona z wyższym indeksem prędkości jest „lepsza” od tej, która posiada indeks prędkości niższy.

Jeżeli posiada ten sam rozmiar i wzór bieżnika oraz została odpowiednio dobrana do naszego samochodu (oczywiście również z uwzględnieniem indeksu nośności) to jest oponą dobrą, przeznaczoną do użytkowania zgodnie z zaleceniami producenta.[...]

Przy zakupie opony musimy pamiętać, że indeks prędkości musi być równy lub wyższy (nigdy nie niższy) od maksymalnej prędkości z jaką może poruszać się dany samochód."

 

Co do ostatniego akapitu to biorąc na logikę wystarczy, że kolega ma zblokowane moto i już w niczym opona o niższym indeksie, zdaniem specjalisty nie przeszkadza :cool:

 

Z niecierpliwością oczekuję na odpowiedź jak to się ma to zużycie do przyczepności. :notworthy:

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego linku:

 

Jacek Młodawski

Specjalista ds. Technicznych

Continental

Nie ma wyznacznika, który mówi, że opona z wyższym indeksem prędkości jest „lepsza” od tej, która posiada indeks prędkości niższy.

Jeżeli posiada ten sam rozmiar i wzór bieżnika oraz została odpowiednio dobrana do naszego samochodu (oczywiście również z uwzględnieniem indeksu nośności) to jest oponą dobrą, przeznaczoną do użytkowania zgodnie z zaleceniami producenta.[...]

Przy zakupie opony musimy pamiętać, że indeks prędkości musi być równy lub wyższy (nigdy nie niższy) od maksymalnej prędkości z jaką może poruszać się dany samochód."

 

Co do ostatniego akapitu to biorąc na logikę wystarczy, że kolega ma zblokowane moto i już w niczym opona o niższym indeksie, zdaniem specjalisty nie przeszkadza :cool:

 

Z niecierpliwością oczekuję na odpowiedź jak to się ma to zużycie do przyczepności. :notworthy:

 

 

A wziąłeś pod uwagę coś takiego jak przyspieszenie i co sie wtedy z oponą dzieje/może stać :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyśpieszenie nie jest wskaźnikiem v-max.

 

Czytaj to:

 

Najczęstszym problemem z którym borykają się sprzedawcy jest chęć zakupu opon o niższym indeksie prędkości niż przewidział to konstruktor pojazdu. Osoby takie tłumaczą, iż nigdy nie jeżdżą z maksymalną prędkością na którą pozwala indeks prędkości opony. Należy pamiętać, iż nie chodzi tylko o maksymalną prędkości podróżowania. Opona jest dobierana do auta również ze względu na jego masę oraz moment obrotowy oraz moment hamujący pojazdu. Jeżeli na pojeździe znajdą się za słabe opony nie będą się one prawidłowo odkształcać i w konsekwencji niewłaściwej pracy ulegną przyspieszonemu zużyciu lub nawet zniszczeniu. Opony, które posiadają za niski indeks prędkości mogą szybciej „poząbkować”. Taki typ zużycia bieżnika sprawia, iż stają się głośniejsze.

 

Aby przekonać się naocznie o różnicach pomiędzy tym samym rozmiarem opony z różnymi indeksami prędkości można zrobić proste doświadczenie. Bierzemy dwie opony o tym samym bieżniku i rozmiarze. Stawiamy je na podłodze i staramy się kolejno nacisnąć na bieżnik z tą samą siłą. Opona o wyższym indeksie prędkości powinna stawiać większy opór i mniej się uginać przy zastosowaniu tej samej siły nacisku. Oczywiście będzie to doświadczenie subiektywne.

 

Okazuje się, że czasami montując opony o wyższym indeksie prędkości niż zalecany możemy sporo zyskać. Wśród zalet montażu opon o wyższym indeksie można wymienić większą stabilność pojazdu przy jeździe na wprost kiedy wieje silny wiatr oraz przy pokonywaniu zakrętów. Jazda staje się bardziej precyzyjna. Opony szybciej odpowiadają na ruch kierownicy. W przypadku przejścia na wyższy indeks prędkości w stosunku do zalecanego, pogorszeniu może ulec komfort podróżowania ze względu na większą sztywność konstrukcji. Wzrastają również opory toczenia, które przekładają się na większe zużycie paliwa. Różnice te jednak nie będą aż tak wielkie.

 

Tak że moi drodzy w razie niemca, pamietajcie że Hunter w trosce o Wasze bezpieczeństwo zaleca stosowanie się do wytycznych producenta motocykla. Buziaczki :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Sraty taty :P.

Do poki nie jade ponad 210km/h to nie ma zadnej roznicy, czy mam indeks W czy H. I zadna mitologia i pierdu pierdu jakiegos kolesia, ktory jest oplacony przez firme oponiarska, a wiec ma interes w produkowaniu takich a nie innych mitow, mnie nie przekona :].

 

W trosce o Twoje bezpieczenstwo Hunter proponuje zrezygnowac z jazdy na motocyklu, bo to niebezpieczne i mozna sie wywrocic ;).

 

Pzdr

 

PS

A zuzycie opony zalezy bardziej od stylu jazdy, skladu mieszanki opony, cisnienia w oponie, od asfaltu po jakiej smiga, mocy motocykla, a nie od jakosci i ilosci drucikow pod bieznikiem :]. Jak zreszta widac, Wasze esktra wypasione opony wytrzymuja 6kkm, a moja slaba dwa i pol raza tyle ;).

Ciekawe, ze im wyzszy indeks tym jednak krotsza zywotnosc :P

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam z zainteresowaniem bo przymierzam się do dobrych opon ( zakładam, że seryjnie to nie jest żadne cudo ).

 

Znalazłem wstępnie interesujące opony i mają one oznaczenie 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL ( Pirelli Dragon Supercorsa ).

 

190/50 jasne

ZR ?

17 M/C ?

73W obciążenie 365 prędkość 270 km/h

TL ?

 

Mógłby ktoś wyjaśnić oznaczenia ze ? i czy mają one realny wpływ na wybór opony ?

Może na coś jeszcze po za rozmiarem ( obciążeniem i prędkością ) i testami zwrócić uwagę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A ja mam kilka indeksów, w końcu studia to nie wyścigi.

 

 

Tak czytam z zainteresowaniem bo przymierzam się do dobrych opon ( zakładam, że seryjnie to nie jest żadne cudo ).

 

Znalazłem wstępnie interesujące opony i mają one oznaczenie 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL ( Pirelli Dragon Supercorsa ).

 

190/50 jasne

ZR ? - Prędkość homologowana powyżej 240 km/h

17 M/C ?- oznaczenie opon przeznaczonych tylko do motocykli. Wyróżnia opony i felgi motocyklowe od tych, które mozna stosować w innych pojazdach.

73W obciążenie 365 prędkość 270 km/h

TL ? TUBELESS czyli bezdętkowa. Tak oznaczona opona nie wymaga zastosowania dętki

Mógłby ktoś wyjaśnić oznaczenia ze ? i czy mają one realny wpływ na wybór opony ?

Może na coś jeszcze po za rozmiarem ( obciążeniem i prędkością ) i testami zwrócić uwagę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...