qurim Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Sisnienie sprawdza się manometrem, czyli taki miernikiem ciśnienia przystosowanym do używania przy silnikach. Każdy szanujący się mechanior-amator ma takie coś na wyposażeniu. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Ok a czym mam sprawdzic te cisnieie w garach? Do warsztatu motocyklowego masz 80km ale do samochodowego na pewno bliżej. Podjedź na pomiar kompresji. W GS-ie dostep jest bardzo łatwy. Czasami bywa to istotne , powiedz mechanikom że tu jest ~250 cm3 w jednym garze , i manometr ne moze miec dużych błedów przy takiej pojemności. Edytowane 29 Grudnia 2009 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Co do tych luzów zaworowych to zjechaliście gościa a miał trochę racji... Jeśli wiadomo że zawory siadają w gniazdach to ustawia się górną granicę, ale są też moto gdzie luz zaworowy się powiększa i wtedy ustawiamy dolną granice. Jeśli nie wiedział tego to się ustawia optymalnie czyli w środku tolerancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Major000 - trochę racji masz ale zwróć uwagę na wartości luzów w tym konkretnym motocyklu czyli GS500E. Zalecane luzy są w tak małych wartościach że lepiej trzymać się górnej granicy. Rzadko spotyka się tak małe wartości luzów zaworowych w motocyklach. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Major000 - trochę racji masz ale zwróć uwagę na wartości luzów w tym konkretnym motocyklu czyli GS500E. Zalecane luzy są w tak małych wartościach że lepiej trzymać się górnej granicy. Rzadko spotyka się tak małe wartości luzów zaworowych w motocyklach. ale ma to swoje uzasadnienie, przy rozgrzanym silniku luzy sie zwiekszaja w tym modelu... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 30 Grudnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Ale głowica ma już pewnie tendencje do zacieśniania luzów (podpalone gniazda itd), więc moim zdaniem lepiej zostawić jej więcej luzu (oddechu ;)). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazi_NB Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 są też moto gdzie luz zaworowy się powiększa i wtedy ustawiamy dolną granice. Czyli np jesli 2 zawory ssace sa podparte to ustawiam je a gorna granice, ale jesli 1 wydechowy ma luz 0.10mm i widać, że luz się powiększa (grubsza podkładka przy tym zaworze, niż przy innych) to powinienem ustawić dolną granice tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Czyli np jesli 2 zawory ssace sa podparte to ustawiam je a gorna granice, ale jesli 1 wydechowy ma luz 0.10mm i widać, że luz się powiększa (grubsza podkładka przy tym zaworze, niż przy innych) to powinienem ustawić dolną granice tak? nie możesz na podstawie grubszej płytki stwierdzić że tutaj luz się powiększa, z reguły zawory wydechowe rzadziej się reguluję dlatego tam są grubsze płytki niz na ssących( w przypadku jeśli zawory siadają w gniazdach). Sprawdz luz teraz, przejedz 1000KM i zmierz ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazi_NB Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 A czy po regulacji zaworow trzeba regulowac gazniki? Po regulacji zaworow moto nieraz mi gaśnie, nie idzie go wkrecic na obroty... jak tylko dodam gazu motor przygasa... a jak juz uda mi sie wkrecic go na wyzsze obroty (powyzej 5tys.) to pracuje ok, lecz gdy znowu puszcze gaz, gasnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 A czy po regulacji zaworow trzeba regulowac gazniki? Po regulacji zaworow moto nieraz mi gaśnie, nie idzie go wkrecic na obroty... jak tylko dodam gazu motor przygasa... a jak juz uda mi sie wkrecic go na wyzsze obroty (powyzej 5tys.) to pracuje ok, lecz gdy znowu puszcze gaz, gasnie... Oczywiście jak długo nie były synchronizowane to tak. Wypada je wcześniej wyczyścić oraz sprawdzić stan iglic oraz kominków w których one pracują. Iglice najlepiej wymontować i dokładnie obejrzeć pod szkłem powiększającym ponieważ w tym modelu są zrobione ze stopu aluminium i szybko się wycierają. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazi_NB Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Motocykl mam od kilku miesęcy. Poprzedni właściciel twierdził, że maszyna jest po regulacji gaźników i tak myślałem, gdyż motor pracował idealnie, równe jałowe obrtoty, a po regulacji zaworów zachowuje się jak by jeszcze nigdy w życiu nie były regulowane gaźniki... Teraz to nawet nie dam rady dojechać nim do warsztatu aby wyregulować gaźniki, gdyż co zmniejszenie obrotów motor gaśnie (o ile w ogóle uda mi się go wkręcić na obroty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 31 Grudnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 To sprawdź, czy te gaźniki na pewno są dobrze podłączone, dokładnie obejrzyj króćce - zarówno ssące, jak i wydechowe - od strony silnika i od strony airboksa. Może któryś się zsunął, silnik dostaje lewe powietrze i masz przez to problemy? Regulacja luzów zaworowych może mieć wpływ na gaźniki, ale nie tak drastyczny... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Motocykl mam od kilku miesęcy. Poprzedni właściciel twierdził, że maszyna jest po regulacji gaźników i tak myślałem, gdyż motor pracował idealnie, równe jałowe obrtoty, a po regulacji zaworów zachowuje się jak by jeszcze nigdy w życiu nie były regulowane gaźniki... Teraz to nawet nie dam rady dojechać nim do warsztatu aby wyregulować gaźniki, gdyż co zmniejszenie obrotów motor gaśnie (o ile w ogóle uda mi się go wkręcić na obroty) Coś musiałeś zrobić nie tak podczas regulacji zaworów i teraz motocykl nie pracuje na wolnych obrotach. Aby sprawę dokładnie wyjaśnić możesz nap opicać kolejne czynności wykonywane podczas wymiany płytek zaworowych krok po kroku. Samo się psuje tylko mleko i nie ma takiej możliwości aby wczoraj było dobrze a dzisiaj zeszło powietrze z koła i stan oleju opadł poniżej minimum. Pomimo wieloletniej praktyki bardzo często robię serie fotek podczas demontażu silnika a w domu wieczorem dokonuję analizy tych fotek. Bardzo często dopiero podczas oglądania zdjęć zbajduję sporo szczegółów, których nie zauważyłem na warsztacie. Opisz w miarę dokładnie a postaramy się znaleźć przyczynę złej pracy silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Dominik jest na dobrym tropie. Może któryś wężyk zdjąłeś niechcący lub otworzyłeś końcówki do podpinania wakuometrów. Z tego co piszesz moto zachowuje się jakby miało dużo lewego powietrza właśnie przez wlot od wakuometrów. Choć inne przyczyny też mogą być, ale wątpię żeby to była tylko wina zaworów. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazi_NB Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Jeśli chodzi o wężyki to sciągałem tylko 4: 2 Od kranika z zbiornika paliwa 1 Od nadmiaru poziomu paliwa 1 Od podciśniena Wszystkie wężyki były zaznaczane i trafiły na swoje miejsce. Jeśli chodzi o przebieg regulacji to wyglądało to tak: Po demontażu zbiornika z paliwem sciągnełem coś co było przykręcone do obudowy klawiatury (nie wiem jak to się nazywa dlatego zaznaczyłem na czernono tą część na fotce niżej) http://w95.wrzuta.pl/obraz/aYSxKo9TkF7/863912720 Gdy to sciągnełem było w środku pełno białej maźi przypominającej mieszanke oleju oraz wody, więc wyczyściłem wszystko i zabrałem się, że sciąganie obudowy klawiatury. Zauważyłem, że jedna z 6 śrób trzymającej tą pokrywe nie ma oringu, więc uszczelniłem ją silikonem klładając ją spowrotem. Następnie wraz z ojcem przeprowadziliśmy regulacje zaworów no i wszystko złożyłem do kupy. Efekt końcowy już wam jest znany.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.