nikon Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 (edytowane) witam pewnego pięknego popołudnia mój klakson przestał działać. Szukałem bezpieczników, znalazłem jeden zielony, który prowadził kable do tylnej lampy, pod lewym plastikiem. Z nim wszystko OK. Sprawdzałem czy jest prąd w kablach prowadzących do klaksonu. O dziwo w obu kablach był prąd ( "o dziwo" tak mój kuzyn stwierdził ;) ) przy przekręconym kluczyku. Podczas naciskanie klaksonu nic się nie zmieniało. Po odłączeniu klaksonu prąd był w jednym kablu. Nie grzebałem we włączniku klaksonu. Nie mam pojęcia w czym może tkwić problem. Edytowane 27 Grudnia 2009 przez nikon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Problem może tkwić w uszkodzonym klaksonie. :banghead: Podłącz sam klakson bezpośrednio do akumulatora, zobaczysz czy działa. Jeśli nie działa to czeka Cie wydatek rzędu 20PLN w najbliższym sklepie motoryzacyjnym. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Czym sprawdzałeś prąd? Jeśli zwykłym tanim multimetrem, to czasem wskazują one błędnie, że niby napięcie jest a tak na prawdę nie ma :P Podłącz zamiast klaksonu zwykłą 12v żarówkę i naciśnij przycisk, jak zaświeci to masz klakson skopany, jak nie, to instalację. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Przeczysc styki, zrob tak jak Qurim napisal i jak nie zadziala to do smieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 (edytowane) Trzeba pamiętać, że w większości pojazdów klakson jest sterowany masą. Czyli napięcie jest podawane stale, zaś włącznik jedynie podaje masę do klaksonu. Zatem normalne jest napięcie w jednym z przewodów doprowadzonych do trąbiałki. Pytanie: czy pojawia się masa w drugim przewodzie, gdy naciskamy włacznik? Jak? Miernikiem elektrycznym nastawionym na badanie kontaktu/przewodzenia, czyli gdy słychać pipkanie przy zwarciu przewodów miernika. Wpinamy jedną końcówkę miernika w przewód bez napięcia przy klaksonie, zaś drugą dotykamy do masy maszyny. Po naciśnięciu włącznika miernik powinien dać dźwięk. Ponadto pamiętajmy, że nie ma słowa niedziała... Edytowane 28 Grudnia 2009 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Jeździłeś ostatnio w deszczu albo myłeś karszerem ? Dawno , dawno temu miałem podobnie , przyczyną okazała się papierowa uszczelka znajdująca się między dwoma połowkami obudowy sygnału . Odkształciła się ,wysunęła ze swego miejsca i przestała być dystansem , który to zapewniał działanie urządzenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikon Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 sprawdzalem klakson na aku od traktora xD dzialal ale tak niechetnie, nie tak czysto jak w motorze, takze cos z instalacja :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Podepnij w obwód motocykla żarówkę jak Ci pisali koledzy wcześniej, albo podepnij inny klakson. A ta instalacja z ciągnika nie jest czasem na 6V ? :icon_razz: Edytowane 29 Grudnia 2009 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thor 1 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Pokręć delikatnie śrubką regulacyjną, może "zatrybi", u mnie pomogło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Ciągniki przynajmniej te stare mają dwa akumulatory ale po 6v, więc instalacja jest 12, ale jak podłączył do jednego, to miał 6v i klakson miał prawo nie mrawo działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Pokręć delikatnie śrubką regulacyjną, może "zatrybi", u mnie pomogło... Potwierdzam :lalag: Może tam być taka mała śrubka ,wystarczy wkręcić lub wykręcić ,ale delikatnie , no i ktoś podczas kręcenia musi trzymać na klaksonie :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.