Skocz do zawartości

stuki w silniku honda ft 500


dani472
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam honde ft 500 rocznik nieznany :):):):):) i są jakieś stuki w silniku, wydaje mi się że dochodzą gdzieś z głowicy a zawory są dobrze wyregulowane, może to być odpreżnik bo nie jest połączony z linka, albo jeszcze co innego, jak ktoś ma jakiś pomysł to niech pisze, silnik taki tak lada dzień wędruje do ogólnego przeglądu i przy okazji bym to zrobił

 

oto filmik

 

 

za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki :):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz w planie rozbierać to sprawa jest prosta.

Rozbierasz i sprawdzasz.

Jak ustawiłeś aparat przy kolektorach to słychać to było najwyraźniej.

Ale taki stukot to wiele rzeczy może generować.

Gdybać sobie można ale jaki to ma sens.

Rozbierz a potem podziel sie refleksjami.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak chciałem rozbierać ale tylko górę, a wpadło mi do głowy że to może być luźny tłok ale jak go rozgrzałem to taki tak są dalej te stuki ( wiec ta opcja odpada), a jak tak mi się rozgrzewał to się przy nim trochę pokręciłem i nie jestem pewny czy te stuki nie dochodzą z dołu silnika i czy może to być wał????????? aha a stuli są dobrze słyszalne jak jedzie się na luzie tak krótko przed zdechnięciem motocykla

 

a tu jeszcze pare fajnych filmików z moja maszynka:):):):)

 

 

 

 

 

 

 

acha a może to łańcuszek rozrządu???????

 

ma ktoś jeszcze jakieś pomysły???? :):):):)

i proszę napiszcie ze to nie wał:):):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał ma tępy dźwięk dochodzący z dołu silnika. Jak chcesz sprawdzić prosta metodą skąd jest dźwię to weź kawałek rury np. wspornik siodełka roweru, przykładaj w różne miejsca silnika jeden koniec a drugi koniec nasłuchuj. Rura potęguje dźwięk i będzie wyraźnie słyszalny. Domowa metoda. :biggrin: Przyłóż do bloku silnika, do pokrywy sprzęgła, do cylindrów i do głowicy. Tłoki mają też tępy dźwięk. Trudno opisać co jak dźwięczy. To tak jakby opisywać smak czy zapach.

 

PS. Widziałem tą FT na Allegro ostatnio chyba. :icon_mrgreen:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to konstruckcja bliznaicza z xl 500 , to walek masz na lozyskach tocznych , tak jak i wal . Pozatym ladne moto , przypomina Cb 650 Night Howk , ale doprowadz ten silnik do ladu , bo czerwony sylikon i olej splywajacy na kolektror , nie swiadczy o humanitarnym traktowaniu sprzeta :).

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

qurim bardzo prawdopodobne no własnie niedawno nabyłem to wechikum:):):):)

 

a jest to dokładnie ta sama konstrukcja co XL 500, a co do stanu to właśnie lada dzień zabiorę się za silnik, tylko chciał bym wiedzieć co to tak stuka żebym wiedział na co się mam szykować

 

czyli co jest to wał?????????????????

 

a co do metody z rurką to sprawdzałem ale długim śrubokrętem i nic jakoś nie potrafiłem wysłuchać może dlatego że już ledwo co słyszę :):):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to być odpreżnik bo nie jest połączony z linka
takie podejrzenia eliminujesz poruszając dźwigienką podczas pracy silnika ale prędzej by wystąpiło gdy luzu na lince nie ma i byłoby to ciche terkotanie.

 

jesli to konstruckcja bliznaicza z xl 500 , to walek masz na lozyskach tocznych
XL 600 miała dopiero wałek na łożyskach tocznych, w XL 500 wałek był zawsze ślizgowo.

 

Trzeba rozebrać, co najmniej podnieść pokrywę głowicy widać że coś tam już było robione nie wiadomo czy dobrze czy tylko tak byle sprzedać, jest zima trzeba zaglądnąć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

odprężnik odpada bo już dziś próbowałem

 

dla informacji wał jest na łożyskach tocznych a wałki rozżądu są na łożyskach ślizgowych

 

a jeszcze jest możliwość że to łańcuszek rozrządu i wałka wyrównującego, mozliwe to zeby robiły taki halas????

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wszystko jest mozliwe ale jezeli spodziewasz sie ze ci przez net powiemy co jest zepsute i jak to naprawic to masz troche za wysokie oczekiwania. Jezeli sie znasz na mechanice to rozbieraj i sprawdzaj - wowczas jakas pomoc mozesz tu uzyskac.

Jezeli jestes swiezy w temacie to polecam warsztat, bo nie warto czasem robic tej samej roboty 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem realista i cudów nie oczekuje :):):) i wiem ze przez neta motoru się nie da naprawić,

chodzi mi jedynie tylko oto żeby pewne rzeczy wykluczyć już po brzmieniu samego dwięku ( mi brak w tym praktyki)

 

i prawdopodobnie przyczyna znaleziona :):):):):)

 

na niemiecki forum dla wielbicieli hondy ft wstawiłem też ten temat i diagnozy osób z tego forum nie były takie straszne, a dotyczyły głównie wydechu albo luźnych łańcuszków rozrządu i wałka wyrównującego, po ściągnięciu wydechu okazało się że wewnętrzne rury ( wydech dwu ścienny) są kompletnie luźne oto filmik

 

 

 

 

jest to możliwe ze mieli oni racje ze wydech może powodować taki dźwięk??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim bardzo prawdopodobne no własnie niedawno nabyłem to wechikum

 

Zarejestrowałeś już? :icon_twisted: :icon_mrgreen:

 

a co do metody z rurką to sprawdzałem ale długim śrubokrętem i nic jakoś nie potrafiłem wysłuchać może dlatego że już ledwo co słyszę :):):):)

 

Śrubokrętem? :eek: A to numer. Spróbuję ten patent własnoręcznie. :biggrin: Pisałem o rurze bo rura wewnątrz potęguje dźwięk (echo) i wtedy słychać wyraźniej i dokładniej. Więc spróbuj ten patent z rurą i może wtedy się czegoś dowiesz. Nie ma co gdybać co to może być, trzeba otworzyć czaszkę i zbadać pacjenta. Podobny dźwięk może wydawać np. kosz sprzęgłowy tylko że wtedy dźwięk pochodzi z boku silnika. A ogólnie to dźwięki (czyli wibracje) rozchodzą się po całym silniku i tak na oko nic nie zbadasz. Dlatego jeszcze raz polecam patent z rurą. :banghead:

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak z rejestracja jest mały problem , bo brak jednego małego szczegółu a mianowicie dokumentów:):):):) może ktoś wie jak to tanio idzie załatwić , bo w sumie motor kupiłem tylko dla silnika ale jest w lepszym stanie niż myślałem :):):)

 

a co do patentu z rurką to spróbuje, a przed otwarciem silnika to chciał bym wykluczyć wszystkie takie dziwne i banalne rzeczy które nie wymuszają rozebrania silnika bo w sumie to nawet dobrze chodzi jak na swój wiek, trochę długo trzeba nim kręcić jak jest zimny przy odpalaniu i cieknie olej z pod dekla głowicy ale silikon już jest wiec będzie to zrobione, a tak szkoda trochę mi rozbierać silnik żeby potem stwierdzić że jednak były to wydechy :):):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po to jest patent z rurą - aby upewnić się że dźwięk dochodzi z głowicy. Bo jeśli tylko stamtąd pochodzi to po co cały silnik rozgrzebać. Tym bardziej jest prawdopodobne że coś nie tak z głowicą bo masz już tam nasrane silikonu ostro czyli jakiś burak grzebał wcześniej w głowicy. Zdejmij pokrywę i obadaj co i jak, korona Ci z głowy nie spadnie bo to bardzo prosta operacja jest, załatwisz to w godzinkę na spokojnie. Obadaj co tam jest grane jeśli nic nie znajdziesz to martw się dalej. Zanim rozbierzesz zmierz ciśnienie w cylindrach co by wiedzieć czego się spodziewać.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak z rejestracja jest mały problem , bo brak jednego małego szczegółu a mianowicie dokumentów:):):):) może ktoś wie jak to tanio idzie załatwić , bo w sumie motor kupiłem tylko dla silnika ale jest w lepszym stanie niż myślałem :):):)

 

Zdradź nam ten szczegół , gdzie jest to wydupie na którym ktoś połasił sie na FT500 ? :icon_mrgreen:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...