Skocz do zawartości

Triumph Rocket III


Kapiszon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie , mam wielką prośbę , dzisiaj trochę pojeżdziłem ale mam problem z napędem , jak przyspieszam mam chałas z lewej strony skrzynia/kardan - takie dudnienie / łomot , podczas przyspieszania , jak jadę równo jest w miarę cicho. Chałas jest na każdym biegu , nie jest to silnik bo na luzie oraz po naciśnięciu sprzęgła i dodawaniu gazu słychać iż chałas jest skorelowany z przeniesieniem napędu a nie z silnikiem. Pewnie jakieś łożysko - moźe ktoś ma jakieś sugestie , dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Ho, sierpien coraz blizej, czy ktos z kolegow jest zainteresowany wyjazdem do UK na coroczny zjazd ROCKETA? Bardzo polecam, duzo atrakcji ☺ dostepNy camping lub hotel, zalezy kto Co lubi, miejscowka niedaleko fabryki ROCKETA. .. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

Witam wszystkich bardzo serdecznie, od kilu miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem niesamowitego Mastodonta. Moto zakupione w Listopadzie wiec nie było za wiele okazji jeszcze pośmigać ... jedno jest pewne trzeba się go nauczyć Krótko o mnie ... Mój proces ewolucji :

 

Komar 23 -> Jawka 50 -> CeZetka 175 -> Suzuki intruder Volusia 800VL -> Suzuki Intruder 1500 LC -> Yamaha DragStar 1100 -> Obecnie Triumph Rocket III

 

Dlaczego On, Bo większego już nie ma (Boss Hoss) się nie liczy Po paru setkach km wrażenia z jazdy obłądne nie do opisania, absolutna przepaść pomiędzy pozostałymi krążownikami.

 

Tradycyjne pytanie o serwisówkę, jeśli bym mógł prosić o podesłanie będę bardzo wdzięczny. I mam jeszcze takie pytanie o nieszczęsny czujnik pod motocyklem i objawy jakie może generowac... Ostatnio miałem taka przypadłość która mnie z lekka zaskoczyła a mianowicie obroty czasami trzymał fajne równe jak dostał trochę po zaworach to spadały do 500 i tak że prawie gasł ... Zdarzyło sie dopiero to pierwszy raz wiec nie panikuje ale jeśli by co to czy wykręcenie jego (czujnika) jest bezproblemowe w sensie olej mi nie zacznie się tam lać lub coś takiego ... nie miałem jeszcze z tym sprzętem do czynienia dlatego pytam

 

Z góry dzięki za porady

 

(Lewa)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , czujnik czyści się bezproblemowo - może parę kropli oleju spaść ale to wszystko , niestety u mnie to nie pomogło gdyż miałem żle ustawione przepustnice - polecam tuneecu + kabelek + sprawdzenie napięć na obu czujnikach przepustnic + silnik krokowy wolnych obrotów.

Wszystko jest opisane w manualu - i w miarę proste do korekty - obrót czujnika w lewo lub prawo zmienia napięcie.

Po tej akcji problem znikł i ładnie trzyma obroty , wcześniej miałem czasami dziwne objawy , albo za niskie albo za wysokie obroty.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Semtexx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... pierwsze 3000km na prosiaku za mną - czas na małe podsumowanie :)

 

1. Skrzynia:

* Podtrzymuję to, że moim zdaniem projektowali ją rzeźnicy :)

* Początkowe kłopoty z wrzuceniem N na postoju udało się rozwiązać poprzez regulację skoku jałowego na dźwigni sprzęgła - teraz jest OK.

* Wygląda jednak na to, że jak się troszkę przyzwyczai do jej charakterystyki, to można wrzucać kolejne biegi całkiem cichutko (około 3000 obr/min wydaje się być optymalnym zakresem)

* nad cichutkim "wachlowaniem w dół" ciągle pracuję :)

 

2. Silnik:

* złego słowa nie powiem - uwielbiam w całości :)

* no, może tylko to, że chyba nie bardzo lubi działać poniżej 1800 obr/min (znacznie spada mu kultura pracy - oczywiście pod obciążeniem :))

 

3. Prowadzenie:

* na początku myślałem, że odrobinę nerwowe zachowanie w zakrętach to po prostu jego cecha nabyta - jednak po zmianie przedniego Metzelera na Bridgestone Exedra G701 przeżyłem szok... Może nie jest to nadal wyścigowa maszyna, ale stabilność w zakrętach i pewność prowadzenia poprawiła się o rzędy wielkości.

 

4. Hamulce:

* obawiałem się, że zatrzymać te kilkaset kilogramów będzie ciężko - a tutaj kolejna niespodzianka :) Przednie dają radę, pozwalając jednocześnie na całkiem przyjemne dozowanie mocy. Tył - odrobinę mocniejsze naciśnięcie blokuje koło.

 

5. Spalanie:

* średnie pomiędzy 6 a 8 litrów - w zależności od tego, jak mocno odkręcam :) Bardzo zacnie.

 

6. Radość z jazdy:

* cóż - kocham wieprza :)

 

A jako, że apetyt rośnie w miarę jedzenia - zaczynam myśleć o mocnej modyfikacji -> ma wyglądać jak szatan z piekła rodem - zrobię czarną bestię :) Jeżeli macie jakieś doświadczenie w zamianie chromu na smolistą czerń - z chęcią posłucham Waszych rad :)

 

btw - może możecie również podpowiedzieć gdzie mogę zamienić seryjny wydech na coś bardziej przystającego do charakteru TR3?

Edytowane przez PABB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego prosiaka kupiłem oklejonego. Na początku chciałem zdjąć okleinę, ale zmieniłem zdanie. Wygląda to tak:

post-34117-0-64741800-1496169491_thumb.jpg

 

Do tego dołożyłem trójnik, filtr K&N oraz mapę i rwie jak wściekły byk :icon_evil: . Wydechy akcesoryjne już miałem.

Edytowane przez ArturM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


"Ostatnio miałem taka przypadłość która mnie z lekka zaskoczyła a mianowicie obroty czasami trzymał fajne równe jak dostał trochę po zaworach to spadały do 500 i tak że prawie gasł ... Zdarzyło sie dopiero to pierwszy raz wiec nie panikuje ale jeśli by co to czy wykręcenie jego (czujnika) jest bezproblemowe w sensie olej mi nie zacznie się tam lać lub coś takiego ... nie miałem jeszcze z tym sprzętem do czynienia dlatego pytam"

 

 

Witam nowego zadowolonego Rocketa (i tak już będzie na wieki).

 

Co do wolnych obrotów, jeżeli to wystąpiło dopiero raz to jeszcze bym się nie martwił, ale to może być zwiastun konieczności wymiany czujnika połżenia głównej przepustnicy. Wielu z nas już to przerabiało. Gdy czyjnuk położenia wału jest zanieczyszczony (ten koło rozrusznika) to obroty raczej falują i nawet wchodzą same na wysokie. Jeżeli sytuacja się powtórzy, zacząłbym od regulacji przy pomocy TuneEcu, a jak to nie pomoże to trzeba będzie wyminić czujnik przepustnicy. Jak przejrzysz forum, to znajdziesz na ten temat dużo informacji. Odczytaj wiadomość ode mnie.

 

Pozdrawiam

Wspinaker

Edytowane przez Wspinaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Hodowcy Prosiaka!

 

W ramach rozgrzania oleju - żeśmy się zgrzytnęli z Grzegorzem (nick: socgrz1252) do miasta Turku w Finlandii.

Powodem wyjazdu było zaproszenie Grześka przez tamtejszego "Czifa" na coroczne (dziesiąte już) spotkanie Klubu Rocket'owców z Finlandii właśnie.

Na miejscu zastaliśmy:
- ok. 50 ROCKETÓW (głównie: RIII i Classic'ów, ale nie zabrakło Roadsterów, w tym ostatni model: 2015 ze zmienionymi emblematami na zbiorniku oraz dwóch Touring'ów. Tu należy dodać, że Touring'i to wymierający gatunek w Finlandii).

- mega przyjaznych i pozytywnych ludzi

- ruch na drogach i poszanowanie motocyklistów na skandynawskim (oczywiście) poziomie

- i UWAGA!!! dwie laski/finki, które powożą samodzielnie Rocket'ami :) na codzień

 

Miło popatrzeć na ludzi i poobcować na zgraną Ekipę, która 2 razy do roku organizuje się we wspólnym celu i przy wspólnej pasji.
Może kiedyś w naszym pięknym Kraju także znajdziemy do takich spotkań: motywację, pieniądze i czas.

 

Relację z naszej rundy na Północ znajdziecie tutaj:

 

Podsumowując: ten przelot (ok. 3.000km) nasze Roadstery wykonały "na pewniaka" i bez żadnej bolączki.

 

 

Harmonogram dalszego grzania oleju w tym sezonie wygląda tak:

 

1. hasamy z Grzegorzem po winklach w Alpach i zahaczamy o: https://www.newchurch.at w terminie: 15 czerwca.
Chętnych - zapraszamy.
Zapewniamy, że: lekko i pomału nie będzie. Osoby zainteresowane na łysym tylnym kapciu - jadą na własne ryzyko.

 

2. 14-16 lipca z Grzegorzem i Wspinakerem (jak co roku) walimy na szybką rundę z 2 noclegami w Bieszczadach.

 

3. pod koniec lata (data jeszcze do ustalenia) wściekamy się i "trzemy kardanem" po czeskich traskach pod czujnym okiem:

Navigatora i Jego szalonego kompana: Ivana.

 

4. do rozpatrzenia pozostaje wypad do UK na zlot Rocketa (o którym pisze powyżej nasz forumowy kolega z Oxford).
Choć daleka (i raczej nudna) to trasa i perspektywa kilkudniowego przejazdu.
Nie chcę nikogo zrażać - do rozpatrzenia.

 

 

Lewa rąsia w górę!

 

 

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arnie lee fajny filmik ;) tak dla zachety - w uk na zlocie Rocketa jest wiecej maszyn,tez duzo przyjaznych ludzi , kobiety tez mozna spotkac na ROCKETACH ;) a dodatkowo mam urodziny wiec gwarancja dobrej zabawy , 26go sierpnia ja stawiam ;) pozdro ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Pisałem wyżej na temat wyjazdu do Anglii. Ok. 4 tys. Po autostradach. Tyle mi wyszło. Nowa opona zdarta pośrodku. Dużo czasu i pieniędzy. A może by samolotem do Anglii, a motory busem☺😊😀.Przy dużym piwku gadałem o tym ostatnio z Arkiem(ameelee)

G.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Noooo i stało sie pierwsza dalsza jazda ... Garwolin -> Kołobrzeg ... pierwsze 624 km bezproblemowe pięknie się sunęło... Powrót dramat podróż w deszczu i szlif przy zjeżdżaniu z głównej drogi na boczną ... masakra jestem załamany w życiu nie miałem do czynienia z tak śliskim asfaltem... nie było kontroli totalnie ;( porysowane gmole (Dzięki Bogu miałem założone) oprawa lampy i wgnieciony bak:(... BTW może ma ktoś namiar na taką własnie oprawę do oryginalnych świateł TR III???

 

Mieć respekt do tego motocykla to za mało jego trzeba sie nauczyć....

 

Pozdrawiam i przestrzegam... ostrożnie z dozowaniem hamulców na mokrym;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam pytanie, bo studiuję strony ale nie moge znaleźć informacji. Problem z drugim biegiem w Rocketach dotyczy konkretnych roczników, czy wszystkich.

Oglądam kilka i każdy zarzeka się, że nie ma problemu,. a nie chciałbym się zdziwić na kilka tysi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Ho, sierpien coraz blizej, czy ktos z kolegow jest zainteresowany wyjazdem do UK na coroczny zjazd ROCKETA? Bardzo polecam, duzo atrakcji ☺ dostepNy camping lub hotel, zalezy kto Co lubi, miejscowka niedaleko fabryki ROCKETA. ..

POZDRAWIAM

 

Myślimy z kumplem o tym. Motocykl transport Anglia 800 zł.

Edytowane przez socgrz1252

G.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli Cię to urządza to mam serwisówkę, ale po angielsku. Co do Full Power to mapę wgrywał serwisant w Czechach w Teplicach.

Jeżeli jesteś zainteresowany podaj mi maila na pw.

Pozdrawiam, NAVIGATOR

Czołem Navigator czy mogę prosić o podesłanie serwisówki.

Pozdrawiam

Grendel [email protected]

 

 

Grendel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...