Skocz do zawartości

Triumph Rocket III


Kapiszon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To angielskie sa inne? Nie wystarczy sama regulacja? Przeciez kazda lampe daje sie w kazdym kierunku ustawiac? Moze wystarczy zamienic je miejscami? Dziwna historia...........na szczescie ja mam motocykl z USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To angielskie sa inne? Nie wystarczy sama regulacja? Przeciez kazda lampe daje sie w kazdym kierunku ustawiac? Moze wystarczy zamienic je miejscami? Dziwna historia...........na szczescie ja mam motocykl z USA.

Niestety angielskie lampy doświetlają lewe pobocze ,więc w naszych warunkach będą oślepiały jadących z przeciwka i żadna regulacja tego nie zmieni.Jedynym wyjściem jest wymiana lampy[wkładu ]na kontynentalną,lub amerykańską.Lampa USA jest mniej przeszkadzająca niż angielska.Choć też nie jest zgodna z naszymi normami.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety angielskie lampy doświetlają lewe pobocze ,więc w naszych warunkach będą oślepiały jadących z przeciwka i żadna regulacja tego nie zmieni.Jedynym wyjściem jest wymiana lampy[wkładu ]na kontynentalną,lub amerykańską.Lampa USA jest mniej przeszkadzająca niż angielska.Choć też nie jest zgodna z naszymi normami.

 

Jeden wkład mogę polecić na tej aukcji:

 

oto.allegro.pl/siedzenie-lampa-oslona-chromtriumph-rocket-3-iii-i2309924064.html

 

Jest już tylko jednen, bo jednego sam kupiłem (jest to wersja prawostronna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie po krótkiej przerwie. Chciałem się z Wami podzielić dziwnym doświadczeniem, które mi się przydażyło po wymianie oleju w R3. Mianowicie: jak zwykle wymianiłem olej i filtr jak w procedurze napisane, zalałem 5,4 litra oleju odpaliłem silnik i wszystko ok. Fakt nie sprawdzałem ponownie poziomu jak zawsze. Po jakimś czasie i przebiegu ok. 200 km sprawdziłem poziom oleju na bagnecie a tam susza. No to myśle trzeba mu dolać. Dolewam 0,5 litra - bagnet suchy, 1 litr - bagnet suchy, 1,5 litra bagnet suchy. Myśle co jest grane ? Odpalam na jakieś 2 minuty silnik, gasze go i sprawdzam poziom oleju na bagnecie a tam oleju dużo powyżej lini max, jakieś 3 cm. Po odciągnięciu 1 litra oleju ze zbiornika oleju teraz poziom mam lekko powyżej max. Co Wy na to ? Gdzie był ten olej gdy nie było go w zbiorniku podczas pierwszego pomiaru ? Dlaczego po dolaniu 1,5 litra bagnet był nadal suchy a potem nagle wystąpił nadmiar oleju? Może ktoś miał taki "case" ?

 

Przy okazji chciałem jeszcze poruszyś dwa zagadnienia. Jedna to temperatura silnika. Czy Wam też tak się grzeją Krokiety? Np: totalnie zilmny silnik odpalamy na zew przy temperaturze +10 st C, silnik pracuje na wolnych obrotach ok. 10 minut po czym włącza się wentylator chłodnicy lub już na rozgrzanym silniku przy temperaturze powyżej +25 st C chwila jazdy z prędkością 30-40 km/h na drugim biegu na odcinku 1 km powoduje włączenie się wentylatora chłodnicy? Czy u Was też tak jest i jest to normalne?

 

Druga sprawa. Czy prz przebiegu 18,5 tys km możliwe jest żebym miał mocno naciągnięty łańcuch rozrządu ? Taką mam postawioną diagnozę po obserwacji wysunięcia napinacza łańcucha. Co mogło byc przyczyną tak wczesnego naciągnięcia łańcucha ? Przebieg raczej nie był fałszowany bo facet w USA miał ten motor raptem 5 m-cy no i inne elementy świadczyły o małym przebiegu. Ja na nim zrobiłem 16 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej musi splynac z silnika po pracy a to troche trwa. Dolewales zanim splynal a pozniej jak w koncu splynal to sie okazalo, ze jest za duzo. Prosta sprawa, olej nie plynie jak woda.

 

Silnik do prawidlowej pracy musi miec wysoka temperature wiec sie do niej nagrzewa. Uklad chlodzenia czuwa zeby sie nie przegrzal. Duzy silnik nagrzewa sie szybciej i mocniej trzyma temp. To co piszesz wydaje sie normalne ale poobserwuje mojego.

 

Co do lancucha to wątpie bardzo przy tym przebiegu. Ja mam podobny przebieg i jak robilem luzy zaworowe przy 16tys to mierzylem lancuch. Mam wlasciwie jak nowy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej musi splynac z silnika po pracy a to troche trwa. Dolewales zanim splynal a pozniej jak w koncu splynal to sie okazalo, ze jest za duzo. Prosta sprawa, olej nie plynie jak woda.

 

Silnik do prawidlowej pracy musi miec wysoka temperature wiec sie do niej nagrzewa. Uklad chlodzenia czuwa zeby sie nie przegrzal. Duzy silnik nagrzewa sie szybciej i mocniej trzyma temp. To co piszesz wydaje sie normalne ale poobserwuje mojego.

 

Co do lancucha to wątpie bardzo przy tym przebiegu. Ja mam podobny przebieg i jak robilem luzy zaworowe przy 16tys to mierzylem lancuch. Mam wlasciwie jak nowy..

 

Dolewałem olej po tym jak motor stał od kliku dni w garażu także napewno już cały spłynął na 100%. Niepokoi mnie sprawa tego łańcucha a co do nagrzewania to wiadomo, że są wysokie temperatury ale zastanawiałem się czy czasem nie za często chodzi wentylator co mogłoby być objawej zbyt wysokiej temperatury wody jak na warunki atmosferyczno-obciążeniowe panujące w danej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mial malo oleju to mogl sie grzac wiecej. Wentylator załącza czujnik temp. moze z nim cos nie tak. Mozna tez sprawdzic termostat czy sie otwiera jak trzeba i przy jakiej temp. Łancuch jak jest luzny to slychac takie kłapanie o pokrywy przy odpuszczeniu obrotow silnika, jak mu sie napiecie zmienia. Mialem tak w Kawasaki, tam tez byl bardzo dlugi lancuch. Najlepiej jednak zdjac pokrywe i go zmierzyc po prostu. W serwisowce jest podane jaki max. moze miec wymiar pomiedzy okreslona iloscia ogniw. Jesli sie wyciagnal ponad dopuszczalne to jest do wymiany. Wrozenie z fusow nic nie da, trzeba zmierzyc. Moj mierzylem przy 16tys i mial wymiary jak nowy wiec......twoj powinien tez byc raczej dobry. Jesli mialby dobry wymiar a mimo to jest luzny albo napinacz za daleko wyszedl to jeszcze moze byc wina uszkodzonych slizgaczy łancucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich Szanownych Użytkowników!

Mam na imię Grzesiek. Jeżdżę rocketem 4-ty sezon. Zrobiłem ok. 45 tys. km. Motocykl import z USA. Poznałem parę dni temu na trasie Ksyla.

Mimo, że całkiem jestem tu nowy, chciałbym wrócić do tematu jakiegoś spotkania użytkowników powyższego forum. Jakiś wspólny wyjazd, czy zwykłe spotkanie przy browarze. Wszystko do ustalenia. Z tego co zauważyłem jesteśmy "porozrzucani" po całej Polsce. I bardzo dobrze, będzie gdzie pojechać :biggrin: .

Oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym. Żadnych zorganizowanych form typu zlot. Po prostu najzwyczajniejsze spotkanie użytkowników tego samego modelu motocykla. Rzucam więc pomysł i oczekuję jakichś propozycji od Was, począwszy od najbliższego weekendu do końca sezonu. W moim przypadku, w grę wchodzą weekendy, część urlopu, ale przecież po drodze jest tzw. "czerwcówka"czyli BC 7.06.12. Czyli parę dni wolnego jest.

Pozdrawiam Wszystkich czytających tego posta.

G.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z tego co się orientuję to Rocket ma suchą miskę olejową,a w takiej poziom oleju sprawdza się całkiem inaczej niż w typowych silnikach.Sprawdzanie powinno się odbywać tylko i wyłącznie na ciepło,po wcześniejszym rozgrzaniu oleju

http://www.libertymotors.pl/UserFiles/fckeditor/Rocket%281%29.pdf .

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z tego co się orientuję to Rocket ma suchą miskę olejową,a w takiej poziom oleju sprawdza się całkiem inaczej niż w typowych silnikach.Sprawdzanie powinno się odbywać tylko i wyłącznie na ciepło,po wcześniejszym rozgrzaniu oleju

http://www.libertymo...cket%281%29.pdf .

Dolewałem olej po tym jak motor stał od kliku dni w garażu także napewno już cały spłynął na 100%. Niepokoi mnie sprawa tego łańcucha a co do nagrzewania to wiadomo, że są wysokie temperatury ale zastanawiałem się czy czasem nie za często chodzi wentylator co mogłoby być objawej zbyt wysokiej temperatury wody jak na warunki atmosferyczno-obciążeniowe panujące w danej chwili.

 

Jest dokładnie tak jak napisał Piter 1600. W każdym silniku z suchą miską olejową poziom oleju sprawdza się po rozgrzaniu silnika, a nie przed. Olej do zboronika jest pompowany przez pompę, a po jeździe spływa do silnika i może go nie być w zbiorniku. Wlanie zbyt dużej ilości jest nawet niebezpieczne, a nadmiar będzie zwykle gdzieś wyrzucony, przez odpowietrzenie komory silnika. Proponuję sprawdzić, czy nie zawałilo Tobie filtra powietrza. Widziałem już Vulcana 2000, z którego nadmiar oleju wypłynął przez filtr.

Znajomy, który kupił MT-01 przyleciał kiedyś przerażony, że jak sprawdził olej to było sucho w zbirniku. Oczywiście jak sprawdził po rozgrzaniu było ok. Niestety nie zawsze w instrukcji jednoznacznie jest to opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinanko dla socgrz1252 (ales wymyslil nicka ;) ), fajnie, ze sie pojawiles to bedzie mozna robic ustawki. Niestety jak na razie nam to slabo wychodzi chociaz kilka propozycji juz bylo. Ja podobnie jak ty do zimy bede sie gdzies turlał tu i tam wiec w wolne dni - chętnie.

 

Co do tego oleju to ciekawych rzeczy sie czlowiek dowiaduje. Wreszcie sobie sprawdze porzadnie poziom, dzieki za wstawke z instrukcja PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ciekawych rzeczy się człowiek dowiaduje co do tego oleju. W sumie oto chodziło, żeby wywiązała się jakaś dyskusja. Dzięki za link z instrukcją PL, dotąd miałem po angielsku. Po przeczytaniu wersji PL stwierdzam, że nie jest jednoznacznie napisane, że olej ma być rozgrzany. Przetłumaczone jest "wyłącz silnik" ale to chyba tylko po to żeby podkreślić że poziom się sprawdza na wyłączonym silniku. Zastanawia mnie tylko fakt , że zawsze mierzyłem poziom na zilmnym silniku i ten olej był w tym zbironiku i można było zmierzyc poziom. Poszukam w necie angielskojezycznym o sprawdzaniu oleju w silnikach z suchą miską olejową a może nawet spróbuje skontaktować się z Triumphem w GB żeby dowiedzieć się jak to jest. Dam znać jak będę jednoznacznie wiedział jak jest, chyba, że prędzej rozwiąże się ten problem na forum.

 

Ksylo, co do łańcucha to w Boosterze stwierdzili, że napinacz się tak wysunał, że zostały już tylko 3 ząbki napinacza i na tej podstawie stwierdzili, że łańcuch się zbyt naciągnął i jest do wymiany razem z kołami. Faktycznie jak rozmawiałem z działem części Triumpha w GB seria silników do pewnego numeru wymaga wymiany łańcucha razem z kołami.

 

Co do spotkania jestem za. Jeśli jakiś termin będzie mi pasował to może się zjawię ale po czerwcu może być ciężko bo urodzi mi się córka i wiecie jak jest, wiećej obowiązków itp.

 

Z tego co udało mi się wyczytać w necie to faktycznie poziom sprawdza się dosyć krótko po tym jak olej został zagrzany. Przynajmniej tak jest na forach Ferrari, Corvetty, Maserati gdzie niektróre model mają suchą miskę olejową.

 

Jest tez potwierdzenie z Triumpha w GB. Po zagrzaniu moto, wyłaczyć silnik i sprawdzić poziom oleju po jakiś 5 minutach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...