Skocz do zawartości

Wzmocniona Africa Twin 750 , jak i za ile ?


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam ludziska

 

co prawda ledwo sprzedalem typowego brudasa i kupilem VFR 800 , ale ciagle slinie sie na widok duzych turystycznych enduro , poprostu off road wszedl mi krew i nigdy chyba sie tego nie pozbede :) . A wiec ten sezon chyba przelatam na plastiku , jako ze juz zrobilem w nim pelenm serwis i nowe kapcie i ciezko bylo by go sprzedac za kase ktora wlozylem, ale na przyszly rok pomysle o turystycznym enduro. W chwili obecnej pod uwage biore tylko Africe , jedyna jaj wada to slaby silnik, ledwie 59 koni . I tu mam pytanie , jakie koszta byly by zwiazane aby ten silnik wzmocnic chociaz o 15 koni ? Gazniki ? tloki ? walki rozrzadu ? A moze ktos przeszczepil inny silnik ? np od VTR 1000 ?

 

pzdr

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co?!

jak zaczniesz podkręcać silnik afryki to stracisz wszystkie jego wszystkie atrybuty (przestanie być niezawodny, ekonomiczny itd)

we wszczepianiu pieca od vtr też nie widzę sensu - masz już przecież varadero - i łatwiej byłoby "uterenowić" wiadro niż rasować afrykę

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup XTZ.

 

Piec z VTR ma zbyt duże rozchylenie cylindrów, tuning (seryjnego) pieca jest tu: http://africanqueens.de/html/honda_africat...africatwin.html , w dziale Tuning.

 

 

AT ma być mułem, który dojedzie wszędzie, na słabym paliwie, w bardzo niekorzystnych warunkach. Kosztem mocy między innymi.

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j.w.

nie wiem czy silnik od VTR w ogóle dałoby się zastosować bez cięcia ramy (zupełnie inna koncepcja konstrukcyjna).

Za każdego konia wyciśniętego z seryjnego silnika zapłacisz sporo PLNów, nie licząc samej AT.

Kup XTZ - na starcie masz 69 koni i spore możliwości kombinowania dalej (silniki TDM i TRX) - 85 koni to nie problem, na pewno dużo taniej niż z AT.

Tylko wtedy okazuje się, że zawieszenie przestaje wyrabiać, więc kolejne inwestycje.

Sztuką jest zorientować się w porę, że gotowe LC8 jest tańsze i lepsze ;)

 

pzdr, Adam

 

btw.

jedyna jaj wada to slaby silnik

nie jedyna.... ;) niemniej to fajny motór

 

btw2.

po co CI więcej kunia w uniwersalnym enduro? Podejrzewam, że na szosę - wtedy lepiej od razu varadero.

 

Edytowane przez fxrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniejsza afryka nazywa się LC8, tak ja fxrider pisze.

 

Młody rocznik afryki choćby minimalnie dłubnięty będzie droższy od LC8. A pamiętaj, że motocykl to nie tylko silnik.

Zawias równie ważny! No i waga panie. A niezawodność podobnie wysoka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dobre LC8 kosztuje 30 tys zl , a nieco podmeczona Africa ok 10 tys + male remoncik z rowietrwm silnika, gaznikami, walkami w granicach kolejnych 8 tys , a LC8 nie nalezy to wybitnie beazawaryjnych. Zdaje sobie sprawe , ze hardenduro z tego nie zrobie - ale i wcale nie mam takiego zamiaru , DL , czy Varadero to motocykle enduropodobne , kola z alu przod 19 cali , maly skok zawiechy , klockowatosc sprzeta. Aczkolwiek mam jeszcze w myslach, opcje kupna seryjnego DL 1000. XTZ ze wzgledu na slaba rame , marne hamuce i lipne zawieszenie biore pod uwage jako ostatecznosc , wiem ze ludzie wsadzaja tam piec od TRX , ale rama i podwozie nie jest do tego stworzone i potrafi pekac od przeciazen.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy czego szukasz i co znaczy dla ciebie dobre.

Przeceniasz LC8. Ja swojego będę wystawiał jak wrócę do Polski (gdzieś za tydzień) i pchnę go za około 20000. Z dodatkowym osprzętem mam nadzieję trochę więcej dostać.

Dłubana afryka nie będzie bardziej bezawaryjna niż LC8. Zresztą ja uważam LC8 za bezawaryjny jeśli się dba. Nakręciłem naprawdę sporo kilometrów i nie miałem kłopotów. Rocznik 2005 i nowsze mogę polecić z czystym sumieniem.

 

Co byś nie wkładał w afrykę to będzie to ciężki kloc. Wymiana zawieszenia jest w ogóle nieopłacalna a to najsłabszy punkt afri. Znam wielu ludzi, którzy inwestują kupę kasy w afryczkę. Ale to bardziej z zamiłowania a kasy akurat im nie brakuje. Efekt taki, że zawiasy maja z kata a połowa innych klamotów akcesoryjnych. Tego się nie da potem sprzedać za taką kasę.

 

No i najważniejsze, jak masz okazję to się przymierz do obu, usiądź, pojeździj. Jeszcze nikt nie powiedział złego zdania po jeździe katem. Przeciwnie. Szczupła sylwetka, ergonomia i moc. To daje frajdę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu mam pytanie , jakie koszta byly by zwiazane aby ten silnik wzmocnic chociaz o 15 koni ? Gazniki ? tloki ? walki rozrzadu ? A moze ktos przeszczepil inny silnik ? np od VTR 1000 ?

Przeszczep tego silnika (także od Varadero) odpada, - gabaryt za duży i nie wpasujesz w "dziurę w ramie".

Silnik jest większy i cięższy i masa całego klamota większa. Aż o 13 kg na sucho :icon_mrgreen:

Temat ćwiczony parę lat temu ale nie wiem czy uda się go odkopać z archiwum.

 

A co do klocowatości. Jak ma mało paliwa w baku to drogą dla traktorów jedzie bez problemu.

A jak masz pełny bak to robisz za zapasową stację benzynową dla kolegów. :bigrazz:

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwoli ścisłości - seryjne zawieszenie w XTZ jest dobre, na pewno nie jest gorsze niż ATkowe. Heble - fakt, nie porażają skutecznością, ale można w tym temacie sporo zdziałać zdziałać - na pewno jest to tańsze niż rzeźbienie silnika.

Co do ramy - fakt, też wiem, że przy ostrych skokach lub 90 konnym silniku potrafi zacząć pękać, z tym, że nie jest tak, że się rozpada od razu, tylko stopniowo powiększają pęknięcia. Przy przeróbkach które planujesz wzmocnienie ramy w kluczowych punktach nie było by problemem.

A sama rama (delta) nie jest wiotka i daje sobie dobrze radę przy dużych prędkościach.

A za 10k (nawet za sporo mniej) można mieć ST w idealnym stanie z kpl. akcesoriów turystycznych.

To tak w ramach sprostowania.

Niemniej nadal uważam, że taki krok nie ma sensu.

Kupisz motocykl z 10 kPLNów, wsadzisz w niego 10 kPLNów (proces rzeźbienia sam się nakręca na zasadzie 'skoro wsadziłem już x PLN, to nie będę już żałował x/10 PLN żeby dokończyć) i będziesz miał prototyp, ze swoimi specyficznymi wadami, który potem sprzedasz też za 10kPLN - o ile nie mniej...

Kupno gotowego motocykla (tutaj LC8) w ostatecznym rozrachunku wyjdzie taniej a będziesz miał dopracowany i bezproblemowy sprzęt.

No chyba, że czujesz tą potrzebę, aby się spełnić mechanicznie (rzeźbiąc) to wtedy inna para kaloszy - tylko, żebyś wiedział, że to jest 'inwestowanie bezzwrotne' (to z własnego doświadczenia piszę).

Jakbyś chciał o tym pogadać to zapraszam na gg.

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...