Skocz do zawartości

Cykanie R1 yamaha


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegów

 

przygotowuje rn04 01' do przyszłego sezonu. Motocykl sprowadzony z anglii, toteż przeszedł gruntowny serwis w związku z niemiarową pracą:

 

nowe swiece, olej, filtry, płyny cham. i chłodz.

wymyte i zsynchronizowane gazniki

wymienione 8 płytek zaworowych na nowe, 20 zaworów ustawione zgodnie z serwisówka

łańcuszek rozrzadu Tourmax ( grubszy od poprzedniego, inaczej ułozyl sie na slizgach)

 

silnik pracuje bez zarzutu, wkręca się do końca i nie ma dziur.

ale jest jedno "ale"

 

silnik cyka, "cyk cyk cyk" i cykanie rośnie wraz ze wzrostem obrotów, pow 5 tys zaglusza je wydech i praca silnika. cyka wolno na wolnych obrotach. Cykanie pojawia sie gdy silnik zlapie temperature.

 

nie wiem gdzie szukacz przyczyn, jakies podpowiedzi? chcialbym ta przypadlosc wyeliminowac, bo denerwuje

moze koledzy od R1 pomoga?

 

pozdrawiam niki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów

 

przygotowuje rn04 01' do przyszłego sezonu. Motocykl sprowadzony z anglii, toteż przeszedł gruntowny serwis w związku z niemiarową pracą:

 

nowe swiece, olej, filtry, płyny cham. i chłodz.

wymyte i zsynchronizowane gazniki

wymienione 8 płytek zaworowych na nowe, 20 zaworów ustawione zgodnie z serwisówka

łańcuszek rozrzadu Tourmax ( grubszy od poprzedniego, inaczej ułozyl sie na slizgach)

 

silnik pracuje bez zarzutu, wkręca się do końca i nie ma dziur.

ale jest jedno "ale"

 

silnik cyka, "cyk cyk cyk" i cykanie rośnie wraz ze wzrostem obrotów, pow 5 tys zaglusza je wydech i praca silnika. cyka wolno na wolnych obrotach. Cykanie pojawia sie gdy silnik zlapie temperature.

 

nie wiem gdzie szukacz przyczyn, jakies podpowiedzi? chcialbym ta przypadlosc wyeliminowac, bo denerwuje

moze koledzy od R1 pomoga?

 

pozdrawiam niki

Nie wiem czy to normalne...ale mogę Cię pocieszyć, że jest to pewnie skutek regulacji zaworów. Powiedz mi czy jak wymieniałeś płytki, to na cieńsze w większości?. Bo zazwyczaj w układzie DOHC zawór wyklepie gniazdo szybciej niż płytka sie zetrze. Dlatego masz teraz większe wartości luzów zaworowych niż przed regulacją...i dlatego klepie. Nie ma co sie przejmować...wraz z rosnącym przebiegiem luzy powinny sie zmniejszać i stukanie będzie cichło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zawory na płytkach były wyraźnie słyszalne , luz musiał by być powiększony grubo ponad limity fabryczne więc w to raczej wątpię.

Cykanie Cykaniu nie równe, ale często powoduje je nieszczelność pomiędzy głowicą a kolektorem wylotowym. Cena za nowe uszczelki kolektora nie jest zbyt wysoka więc chyba zaczął bym od tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzy procent R1 z tego mniej wiecej okresu wykazuje podobne objawy nawet o ile luzy zaworowe sa ustawiono prawidlowo.Spowodowane jest to troche zbyt duzymi luzami na ktorejs z prowadnic zaworowych.( przewaznie z lewej strony )

Yamaha nigdy nie miala oficjalnej akcji naprawczej ale jezeli klient byl bardzo upierdliwy to bylo to naprawiane.

 

Te cykanie nie jest sytuacja idealna ale mozna z tym jezdzic w tym przypadku przez bardzo dlugi okres,tzn sie nie pogarsza.

 

Mialem kiedys 99 R1 ktora troche cykala jak ja kupilem ( moto mialo 10k km przy zakupie),30 k km jak ja sprzedawalem dalej tak samo "cykala".

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cykanie pojawia sie po złpaniu temperatury przez silnik to raczej nie zawory ponieważ luz kasuje sie po nagrzaniu elemetów rozrządu. Tez zacząłbym od wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem wydechowym, a głowicą.

 

Mam też pytanie w moim GSX-R750W r. prod. 94 serwisówka mówi, że luz zaworowy, np. na stronie ssącej ma wynosić od 0,10 do 0,20 mm. To wtakim razie ile 0,1 czy 0,2 mm bo to jest spora różnica. Biorąc pod uwagę, że w miarę zużycia gniazd luz się powiększa,należy ustawić na 0,1 mm ale z drugiej strony może to doprowadzić do sytuacji, iz po rozgrzaniu silnika zawór nie domknie sie prawidłowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cykanie pojawia sie po złpaniu temperatury przez silnik to raczej nie zawory ponieważ luz kasuje sie po nagrzaniu elemetów rozrządu. Tez zacząłbym od wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem wydechowym, a głowicą.

 

a jak najlepiej sprawdzic szczelność połączenia glowicy w kolektorem? a gdybym tak na zimnym silniku z miejscach styku dookoła kazdej rury naniósl pianke do golenia i odpalil, to jak mniemam nieszczelnosci by sie pokazaly wydmuchujac pianke? Dobrze kombinuje? Wiem ze cena uszczelek miedzianych to zapewne parenascie złotych, ale boje sie ze nie odkrecane ( zapewne ) od nowosci sruby moga byc zapieczone a nie chce pourywac gwintów ani zjechac śrub. Wiec jak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej może wyczujesz ręką, że coś dmucha ale można sie poparzyć. Nie bój sie odkęcać śrub bo są to materiały świetnej jakości i nic się nie urwie. Użyj WD40 w celu ułatwienia sobie pracy. Kup uszczelki bo jak odkęcisz wydech to i tak należy je wymienić, a miejsce nieszczelności powinno być okopcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...