niki_lauda Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 witam kolegów przygotowuje rn04 01' do przyszłego sezonu. Motocykl sprowadzony z anglii, toteż przeszedł gruntowny serwis w związku z niemiarową pracą: nowe swiece, olej, filtry, płyny cham. i chłodz. wymyte i zsynchronizowane gazniki wymienione 8 płytek zaworowych na nowe, 20 zaworów ustawione zgodnie z serwisówka łańcuszek rozrzadu Tourmax ( grubszy od poprzedniego, inaczej ułozyl sie na slizgach) silnik pracuje bez zarzutu, wkręca się do końca i nie ma dziur. ale jest jedno "ale" silnik cyka, "cyk cyk cyk" i cykanie rośnie wraz ze wzrostem obrotów, pow 5 tys zaglusza je wydech i praca silnika. cyka wolno na wolnych obrotach. Cykanie pojawia sie gdy silnik zlapie temperature. nie wiem gdzie szukacz przyczyn, jakies podpowiedzi? chcialbym ta przypadlosc wyeliminowac, bo denerwuje moze koledzy od R1 pomoga? pozdrawiam niki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 witam kolegów przygotowuje rn04 01' do przyszłego sezonu. Motocykl sprowadzony z anglii, toteż przeszedł gruntowny serwis w związku z niemiarową pracą: nowe swiece, olej, filtry, płyny cham. i chłodz. wymyte i zsynchronizowane gazniki wymienione 8 płytek zaworowych na nowe, 20 zaworów ustawione zgodnie z serwisówka łańcuszek rozrzadu Tourmax ( grubszy od poprzedniego, inaczej ułozyl sie na slizgach) silnik pracuje bez zarzutu, wkręca się do końca i nie ma dziur. ale jest jedno "ale" silnik cyka, "cyk cyk cyk" i cykanie rośnie wraz ze wzrostem obrotów, pow 5 tys zaglusza je wydech i praca silnika. cyka wolno na wolnych obrotach. Cykanie pojawia sie gdy silnik zlapie temperature. nie wiem gdzie szukacz przyczyn, jakies podpowiedzi? chcialbym ta przypadlosc wyeliminowac, bo denerwuje moze koledzy od R1 pomoga? pozdrawiam niki Nie wiem czy to normalne...ale mogę Cię pocieszyć, że jest to pewnie skutek regulacji zaworów. Powiedz mi czy jak wymieniałeś płytki, to na cieńsze w większości?. Bo zazwyczaj w układzie DOHC zawór wyklepie gniazdo szybciej niż płytka sie zetrze. Dlatego masz teraz większe wartości luzów zaworowych niż przed regulacją...i dlatego klepie. Nie ma co sie przejmować...wraz z rosnącym przebiegiem luzy powinny sie zmniejszać i stukanie będzie cichło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Może to wtryski "cykają"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Może to wtryski "cykają"... od Ursusa 60 i pompa rzędowa;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 wymyte i zsynchronizowane gazniki Może to wtryski "cykają"... Z pewnością :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Może to wtryski "cykają"... W moto z gaźnikami... :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Żeby zawory na płytkach były wyraźnie słyszalne , luz musiał by być powiększony grubo ponad limity fabryczne więc w to raczej wątpię. Cykanie Cykaniu nie równe, ale często powoduje je nieszczelność pomiędzy głowicą a kolektorem wylotowym. Cena za nowe uszczelki kolektora nie jest zbyt wysoka więc chyba zaczął bym od tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Duzy procent R1 z tego mniej wiecej okresu wykazuje podobne objawy nawet o ile luzy zaworowe sa ustawiono prawidlowo.Spowodowane jest to troche zbyt duzymi luzami na ktorejs z prowadnic zaworowych.( przewaznie z lewej strony ) Yamaha nigdy nie miala oficjalnej akcji naprawczej ale jezeli klient byl bardzo upierdliwy to bylo to naprawiane. Te cykanie nie jest sytuacja idealna ale mozna z tym jezdzic w tym przypadku przez bardzo dlugi okres,tzn sie nie pogarsza. Mialem kiedys 99 R1 ktora troche cykala jak ja kupilem ( moto mialo 10k km przy zakupie),30 k km jak ja sprzedawalem dalej tak samo "cykala". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TYSON Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Miałem podobny problem ale po wymianie płytek zaworowych i regulacji wszystko jest oki, może ktoś popełnił błąd w sztuce w Twoim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Nie zwróciłem uwagi na rocznik i od razu wielkie halo :flesje: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 (edytowane) kolego nie przejmuj sie tym te modele tak maja.mialem dwie R1 i tak cykaly tez szukalem pomocy.i znalazlem piec innych R1 ktore maja tak samo po rozgrzaniu.pozdro. Edytowane 3 Grudnia 2009 przez szkudlar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Skoro cykanie pojawia sie po złpaniu temperatury przez silnik to raczej nie zawory ponieważ luz kasuje sie po nagrzaniu elemetów rozrządu. Tez zacząłbym od wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem wydechowym, a głowicą. Mam też pytanie w moim GSX-R750W r. prod. 94 serwisówka mówi, że luz zaworowy, np. na stronie ssącej ma wynosić od 0,10 do 0,20 mm. To wtakim razie ile 0,1 czy 0,2 mm bo to jest spora różnica. Biorąc pod uwagę, że w miarę zużycia gniazd luz się powiększa,należy ustawić na 0,1 mm ale z drugiej strony może to doprowadzić do sytuacji, iz po rozgrzaniu silnika zawór nie domknie sie prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 To są wartości graniczne luzu zaworowego. Ustaw sobie po środku 0.15 i będzie okej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niki_lauda Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Skoro cykanie pojawia sie po złpaniu temperatury przez silnik to raczej nie zawory ponieważ luz kasuje sie po nagrzaniu elemetów rozrządu. Tez zacząłbym od wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem wydechowym, a głowicą. a jak najlepiej sprawdzic szczelność połączenia glowicy w kolektorem? a gdybym tak na zimnym silniku z miejscach styku dookoła kazdej rury naniósl pianke do golenia i odpalil, to jak mniemam nieszczelnosci by sie pokazaly wydmuchujac pianke? Dobrze kombinuje? Wiem ze cena uszczelek miedzianych to zapewne parenascie złotych, ale boje sie ze nie odkrecane ( zapewne ) od nowosci sruby moga byc zapieczone a nie chce pourywac gwintów ani zjechac śrub. Wiec jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Bardziej może wyczujesz ręką, że coś dmucha ale można sie poparzyć. Nie bój sie odkęcać śrub bo są to materiały świetnej jakości i nic się nie urwie. Użyj WD40 w celu ułatwienia sobie pracy. Kup uszczelki bo jak odkęcisz wydech to i tak należy je wymienić, a miejsce nieszczelności powinno być okopcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.