Lysy5g1 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 (edytowane) Witam, z racji że pytanie jest związane nie tylko z ceną, ale też z dość ważną kwestią zębatki napędowej z aluminium zamieszczam temat w mechaniece... Pytanie 1: rozglądam się za łańcuchem do Fajera i natknąłem się na paradoks cenowy w sieci larsson. Sytuacja wygląda tak: -łańcuch ZVM2 108 ogniw--> 540zł -łańcuch ZVM2 104 ogniwa--> 412 zł, jedno ogniwo--> 5zł, więc w sumie za 108 ogniw 432zł :icon_eek: ktoś pewnie napisze, że sztukowanie to podcieranie tyłka szkłem ( zgadzam się, bo mieć na jednym łańcuchu 5 zakuwanych ręcznie ogniw to śliska sprawa w ogóle nie brana przeze mnie pod uwagę, ale chodzi mi o to, że 4 ogniwa mniej=130zł mniej... :banghead: ), więc druga opcja.. jeszcze bardziej paradoksalna i całkiem do przyjęcia: -łańcuch ZVM2 120 ogniw--> 476zł :icon_eek: :icon_eek: (wszak skrócenie łańcucha o kilka ogniw w żaden sposób nie wpływa na jakość reszty więc opcja całkiem korzystna i rozsądna...) więc pytam się dlaczego dużo dłuższy łańcuch, który przecież wystarczy skrócić(zostaje kilka ogniw, z których każde teoretycznie jest warte 5zł) kosztuje blisko 100zł taniej niż 108 ogniw? Czyżby żerowano na popularności łańcucha 108 ogniwowego i nieuwadze klienta, który szuka wyłącznie dedykowanej do swojego motocykla długości? Pytanie 2: zakupiłem okazyjnie za parę złotych(ostatni egzemplarz na sklepie) zębatkę tylną ergalową włoskiej firmy Valter Moto... zębatka jest racingowa (nalepka na zębatce typu"only for competition use, not for road use" czy coś takiego..) dedykowana do RR. Rozglądałem się za tą firmą w internecie i wygląda na markę produkującą kity racingowe do moto, typu sety, zębatki, półki itp... Czy warte jest to założenia? nie chciałbym, żeby się okazało, że zębatka sypnie się po 5 tys. km Chociaż z tego co szukałem w temacie dobrej jakości zębatki alu wcale nie odbiegają znacznie trwałością od tradycyjnych stalowych... z góry dzięki za odpowiedzi i poświęconą uwagę ;) Edytowane 27 Listopada 2009 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Pytanie 1: To nie paradoks, to patologia :bigrazz: Bierz ten najdłuższy :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Długo to Ty na tej zębatce nie pojeźdźisz :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 27 Listopada 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Uważasz, że zębatka aluminiowa wytrzyma 5000 km? Straszny optymista z Ciebie... Ja jej daję jakieś ... na pewno mniej niż napisałeś, może połowę... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Yo! Przyjrzyj sie, czy ten drozszy lancuch ma oznaczenie G&B, tj. czy jest zloty. Zlote sa drozsze od srebrnych i moze stad roznica. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 A może to poprostu błąd się wkradł ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.