Skocz do zawartości

KX 250


piotrek1281
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Pytanie na prośbę kolegi.

Jeździł cały sezon. Nie liczył motogodzin. Teraz zmierzył ciśnienie sprężania i ma 13 atm.

Czy powinien wymieniać tłok?

Wiadomo, że idzie zima i ma trochę wolnego czasu ale czy jest taka konieczność.

Moto kupił wiosną i nie wiadomo kiedy ostatnio było w nim coś poważnego robione.

Nie wiedziałem czy umieścić w mechanice czy lepiej tu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest poświęcic ktorą sobote, sciagnąć cylinder, i oblukac, czy na sworzniu niema luzu, jak korba, czy nie jest poprzycierany cylinder oraz tłok. Koszty praktycznie żadne, 2 nowe uszczelki i wszystko.

Jeśli wszystko będzie ok to nie trzeba zmieniać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest również pomierzyc średnicówką cylinder, czy trzyma wymiar (luz między tłokiem a cylinder: 0.05 - 0.06mm). Na własnym przykładzie moge powiedzieć, że miałem identyczna sytuację, że przejeździłem cały sezon po zakupie moto i też nie wiedziałem kiedy był robiony ostatnio remont i dlatego dla pewności jednak wymieniłem tłok pod koniec sezonu... Ciśnienie też miałem w cylindrze po tym okresie podobne - 12 atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy za podpowiedzi. I tak najpradopodobniej zostanie zrobione. W końcu jest trochę czasu. Cylinder do ściągnięcia. Koszt uszczelek niewysoki.

Jeszcze takie pytanie:

Jak wyregulować czujnik położenia przepustnicy?

Podczas mycia gaźnika został niepotrzebnie poluzowany i niezapamiętaliśmy w jakim był położeniu.

Niby moto chodzi ok. Ale lepiej poprzeć to czymś konkretnym.

Jest tam niewielka możliwość regulacji.

Edytowane przez piotrek1281
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Faktycznie dobrze się stało, że rozebrało się silnik. Tłok był pęknięty, kawałek odpadł i gdzieś przepadł. Dodatkowo nicasil się skończył. Niejako przy okazji wymieni się uszczelniacze na wale. Bo ten od strony magneta podejrzany.

Dzięki za rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw kierunkowy uszczelniacz, jak juz rozpołowiłeś wał oddaj bez względnie do wycentrowania.

Kierunkowy uszczelniacz? Uszcelniacze były założone o ile dobrze nazywam dwuwargowe japońskie.

Ale kierunkowy to co to takiego?

Co do centrowania wału to nikt w mojej okolicy tego nie robi.

Ma ktoś jakieś namiary do solidnej firmy co by im wysłać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uszczelniaczem to biega o to że dobiera się go zależnie od kierunku obr wałka który będzie ten uszczelniacz uszczelniał ( jeśli się mylę to poprawić) .Na obwodzie uszczelniacza jest strzałka pokazujące kierunek prawo w którym obracać ma się element uszczelniany

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy tokarz wycentruje ci wał;] Kierunkowy uszczelniacz to kierunkowy uszczelniacz, nie bardzo wiem jak to wytłumaczyć;|

 

Czyli wypada zamówić z katalogu po nr. Bo uszczelniacze o tych wymiarach można dostać bez problemu. Tylko róznica w cenie jest znaczna.

W sumie to przeglądałem w serwisówce centrowanie wału. Gdybym miał tokarkę pokusiłbym się o próbę wycentrowania samemu.

Edytowane przez piotrek1281
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...