piotrek1281 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam! Pytanie na prośbę kolegi. Jeździł cały sezon. Nie liczył motogodzin. Teraz zmierzył ciśnienie sprężania i ma 13 atm. Czy powinien wymieniać tłok? Wiadomo, że idzie zima i ma trochę wolnego czasu ale czy jest taka konieczność. Moto kupił wiosną i nie wiadomo kiedy ostatnio było w nim coś poważnego robione. Nie wiedziałem czy umieścić w mechanice czy lepiej tu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Najlepiej jest poświęcic ktorą sobote, sciagnąć cylinder, i oblukac, czy na sworzniu niema luzu, jak korba, czy nie jest poprzycierany cylinder oraz tłok. Koszty praktycznie żadne, 2 nowe uszczelki i wszystko. Jeśli wszystko będzie ok to nie trzeba zmieniać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 13 atm raczej nie wskazuje na zbytnie zużycie silnika. Ale jak mówi włochaty najlepiej rozebrać,sprawdzić poszczególne elementy układu korbowo-tłokowego i jak wszystko jest ok to złożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Najlepiej jest również pomierzyc średnicówką cylinder, czy trzyma wymiar (luz między tłokiem a cylinder: 0.05 - 0.06mm). Na własnym przykładzie moge powiedzieć, że miałem identyczna sytuację, że przejeździłem cały sezon po zakupie moto i też nie wiedziałem kiedy był robiony ostatnio remont i dlatego dla pewności jednak wymieniłem tłok pod koniec sezonu... Ciśnienie też miałem w cylindrze po tym okresie podobne - 12 atm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 (edytowane) Dzieki koledzy za podpowiedzi. I tak najpradopodobniej zostanie zrobione. W końcu jest trochę czasu. Cylinder do ściągnięcia. Koszt uszczelek niewysoki. Jeszcze takie pytanie: Jak wyregulować czujnik położenia przepustnicy? Podczas mycia gaźnika został niepotrzebnie poluzowany i niezapamiętaliśmy w jakim był położeniu. Niby moto chodzi ok. Ale lepiej poprzeć to czymś konkretnym. Jest tam niewielka możliwość regulacji. Edytowane 27 Listopada 2009 przez piotrek1281 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 0.05 to luz nowego w używce 0.1mm jest ok Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Faktycznie dobrze się stało, że rozebrało się silnik. Tłok był pęknięty, kawałek odpadł i gdzieś przepadł. Dodatkowo nicasil się skończył. Niejako przy okazji wymieni się uszczelniacze na wale. Bo ten od strony magneta podejrzany. Dzięki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Wstaw kierunkowy uszczelniacz, jak juz rozpołowiłeś wał oddaj bez względnie do wycentrowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Wstaw kierunkowy uszczelniacz, jak juz rozpołowiłeś wał oddaj bez względnie do wycentrowania. Kierunkowy uszczelniacz? Uszcelniacze były założone o ile dobrze nazywam dwuwargowe japońskie. Ale kierunkowy to co to takiego? Co do centrowania wału to nikt w mojej okolicy tego nie robi. Ma ktoś jakieś namiary do solidnej firmy co by im wysłać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Każdy tokarz wycentruje ci wał;] Kierunkowy uszczelniacz to kierunkowy uszczelniacz, nie bardzo wiem jak to wytłumaczyć;| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 (edytowane) Z uszczelniaczem to biega o to że dobiera się go zależnie od kierunku obr wałka który będzie ten uszczelniacz uszczelniał ( jeśli się mylę to poprawić) .Na obwodzie uszczelniacza jest strzałka pokazujące kierunek prawo w którym obracać ma się element uszczelniany Edytowane 26 Stycznia 2010 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 (edytowane) Każdy tokarz wycentruje ci wał;] Kierunkowy uszczelniacz to kierunkowy uszczelniacz, nie bardzo wiem jak to wytłumaczyć;| Czyli wypada zamówić z katalogu po nr. Bo uszczelniacze o tych wymiarach można dostać bez problemu. Tylko róznica w cenie jest znaczna. W sumie to przeglądałem w serwisówce centrowanie wału. Gdybym miał tokarkę pokusiłbym się o próbę wycentrowania samemu. Edytowane 26 Stycznia 2010 przez piotrek1281 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Ja mam zrobiona podstawkę pod wały czujnik zegarowy i trochę wyczucia w rekach w zależności od stanu wału od 15 min do 1h roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.