Lit Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Krótko: potrzebuję motocykla, turystycznego enduro na długie trasy. Szybkie na asfaltach i nie bojące się dziurawych dróg, szutrów i leśnych duktów (oczywiście bez ciężkiego terenu) i tak do 10 tyś zł. Problem jest jeden, a właściwie dwa: mam 170cm wzrostu i ważę 65 kg. Mam 30 lat i połowę życia śmigam na moto, zarówno w terenie jak i na asfalcie. Myślałem nad: BMW F 650 GS - bardzo mało pali, ale jest za wolne dla mnie. Transalp - za dużo pali. LC8...potrzebowałbym stołeczka :biggrin: DR 800...raczej nie, nie podoba mi się. Afrkia - trochę zbyt...hmmm...obszerna :smile: Tenere - ona mi się najbardziej podoba :buttrock: , ale chyba jednak jest dla mnie za duża. Co jeszcze możecie mi polecić? Cagive Elefant 750? Trochę egzotyczne, nieprawdaż. XT, KLR...za mała ochrona przed wiatrem...to nie są motocykle do pokonywania długich tras asfaltem z kuframi, bagażem. Dobranie motockla enduro dla dużego człowieka to żaden problem. Jak czytam posty w stylu "mam 180 cm i ważę 95 kg, z jakim motocyklem sobie poradzę?" to :banghead: , prawdziwy problem to znalezienie moto dla takiego jak ja. czekam na posty :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 polecam BMW F650 mam same dobre wspomnienia o tym motocyklu...170-180km/h to za mało jak na jedno cylindrówke 650ccm?/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lit Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 to bardzo dobry motocykl wiele pozytywnych rzeczy o nim słyszałem ale...załadowany z trzema kuframi już mu będzie ciężko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 ile IYO pali trampek, że za dużo? jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 jak beema za wolna na asfalt, to nic innego nie zostaje jak duży v-strom, choć jak z małżonka i trzema kuframi leciałem swoim małym 180 to już nie było przyjemnie, jakoś tak myszkować zaczął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lit Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 (edytowane) na V-Stroma nie mam pieniędzy Transalp z tego co wyczytałem pali jakieś 5 - 8 litrów, zależnie od załadowania. Edytowane 11 Listopada 2009 przez Lit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marzka Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 (edytowane) jak beema za wolna na asfalt, to nic innego nie zostaje jak duży v-strom, choć jak z małżonka i trzema kuframi leciałem swoim małym 180 to już nie było przyjemnie, jakoś tak myszkować zaczął Duży v-strom do 10tyś? Big jest piękny. Dla prawdziwych rajderów, którzy wiedzą co to jazda dużym singlem. Polecam przekonać się. Edytowane 11 Listopada 2009 przez marzka Cytuj <seryjna kolekcjonerka> Moja małpa wie jak naprawdę ze mną jestPatrzy w oczy tak, jakby znała mnie od latKiedy jest mi źle, opowiada różne dziwne historie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Duży v-strom do 10tyś? Fakt, nie dopatrzyłem sie funduszy :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Na Twym miejscu bym sie pchał w Africę, i oswoił sie z obszernością, najwyżej próbował obniżyć siedzenie o ile była by taka możliwość. Pzdr. Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Na Twym miejscu bym sie pchał w Africę, i oswoił sie z obszernością, najwyżej próbował obniżyć siedzenie o ile była by taka możliwość. Pzdr. Wszystkie Africa'i już dokańczają 2 milion kilometrów...BMW F650 jest idealna...3 kufry-jakiś akcesoryjny element resorująco - tłumiący i będzie ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marzka Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Może XF 650 Freewind? Do 10 tys wyhaczyłbyś całkiem fajną sztukę. Kolega jeździ takowym w dłuższe trasy z pasażerką i 3 załadowanymi kuframi-moto sprawuje się bez zarzutu. Poza tym nie jest tak okazałe i oplasticzone jak większość przez Ciebie przedstawionych propozycji. Cytuj <seryjna kolekcjonerka> Moja małpa wie jak naprawdę ze mną jestPatrzy w oczy tak, jakby znała mnie od latKiedy jest mi źle, opowiada różne dziwne historie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lit Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 fajna Suzi, faktycznie. Jednak potrzebuję czegoś bardziej wyprawowego cały czas siedzę i szukam, czytam, czytam, czytam...zaczynam powoli skłaniać się ku Trampkowi. Jest on jednak najbardziej uniwersalny i jego cena nie jest wysoka. Do tego kufry od Pancernika i można zdobywać świat :D Jeszcze nie zdecydowałem tak na 100%, cały czas gromadzę informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 z tym budżetem mógłbyś wziąć jeszcze starsze varadero pod uwagę, choć one trochę palą. Trampki akurat palą bardzo mało 4,5-5,5l, myślę, że mógłby być ciekawą opcją, choć silniki mają strasznie spokojne. Singlem (solo) też da się dłuższe traski trzaskać, jednak przelotowa wtedy to ok. 110km/h - jak zwykle coś za coś. XTZ 750 - faktycznie mogła by być ciut za wysoka -tzn. kwestia przyzwyczajenia, ale z początku by lekko nie było. Są patenty na obniżanie sprzęta - z 5-7 cm można zejść. pzdr, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 (edytowane) Moim zdaniem...Beemka nadaje sie lepiej do jazdy po asfaltach niż Tenere'a. Nisko umieszczony środek ciężkości powoduje, że motocykl świetnie zachowuje sie na zakrętach. Grubsza przednia opona oraz 19'' koło dopisują sie pod tym, aby ten motocykl latał po asfalcie. Z drugiej strony masz Tenere, która pamiętam ma koło o fi 21'' oraz szerokości opony 90[mm]. Dzięki temu jest nastawiona na prace po gorszej nawierzchni. Jeżeli mówimy o silnikach, to BMW powyżej 3000[obr/min] zachowuje sie na twin. Gładka i równomierna charakterystyka silnika sprzyjają komfortowej jeździe na dłuższych odcinkach. Nie miałem okazji jeździć Tenere i nie mogę tu nic napisać o silniku. Jeżeli chodzi o ochronę przed oporami aerodynamicznymi to chyba BMW jest lepszym wyborem. Ładowność i pojemność zbiornika paliwa chyba są porównywalne. Prędkości max oraz przelotowe stawiają na czele chyba F650. Natomiast jeżeli chodzi o cenę to BMW są droższe. Jeżeli chcesz kupić motocykl z którym będziesz spędzał dużo samotnych wieczorów jadąc w "siną dal" to nie polecam oszczędzać... tak, więc jak Sam dobrze wiesz stan jest wyznacznikiem ceny... nie rocznik czy przebieg 9(kręcony kilka razy). Powodzenia w wyborze^^ Edytowane 12 Listopada 2009 przez Szymon_R6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 (edytowane) [...] Beemka nadaje sie lepiej do jazdy po asfaltach niż Tenere'a. [...] nie miałem okazji jeździć Tenere [...] Jeżeli chodzi o ochronę przed oporami aerodynamicznymi to chyba BMW jest lepszym wyborem. Ładowność i pojemność zbiornika paliwa chyba są porównywalne. Prędkości max oraz przelotowe stawiają na czele chyba F650 ten post chyba wiele nie wnosi.... P.S. jeśli przyjmiemy, że mowa o XTZ 750 (a tak zrozumiałem z kontekstu) to jest dokładnie odwrotnie Edytowane 12 Listopada 2009 przez fxrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.