cziken929 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Jestem bardzo luźny :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Wueska dobrze gada, może mnie po prostu lepiej zna :). Zauaż, że nie poradziłem sprawdzenia instalacji patrząc na to jako warsztat (bo od dwóch lat nie prowadzę już firmy - tutaj odpowiedź na moje pytanie o mnie. Obecnie nadal inaczej pracuję z motocyklami, ale zamiast kluczy mam pióro (klawiaturę) i aparat fotofraficzny ;)), tylko jako klient, który ma dużą szansę na napotkanie takich mechaników, o których właśnie piszesz. Najgorsze jest to, że nie potrafią oni powiedzieć "nie wiem, nie mam sprzętu, nie mogę niczego zagwarantować" tylko brną na siłę broniąc swoich błednych decyzji. Stąd właśnie propozycja "sprawdź połączenia i wszystkie kabelki" by uniknąć sutuacji, że ktoś tego nie zrobi, a zafunduje na koszt klienta pół motocykla. Odnoszę wrażenie, że źle odebrałeś moją intencję, traktując jako przytyw W Twoją stronę. A miało być zupełnie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Jestem bardzo luźny :bigrazz: Za dalekie pojscie w ta strone tez moze byc niebezpieczne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Zaczyna się od spraw najprostszych. Żelazna zadada. Rozumiem, ze Ty Doktorku wymienił byś pół motocykla? :) - szczególnie jak ustarka ma charakter "tymczasowy" może być to sprawa zaśniedziałej elektryki. Posprawdzanie wiązej i połączeń zajmie killa minut, naprawdę warto sprawdzić ich stan. O podłączeniu do kompa już pisałem - to drugi krok jeśli musisz za to zapłacić, pierwszy jeśli jesteś posiadaczem takiego urządzenia. Dodam jeszcze że większość złącz diagnostycznych współczesnych motocykli jest w standardzie OBD2, co oznacza że do odczytania kodów wystarczy prosty "samochodowy" skaner kodów za 100pln na alledrogo. Trzeba tylko pamiętać że musimy mieć listę kodów producenta moto (powinny być w manualu). Myślę że warto mieć takie ustrojstwo, które w przyszłości może zaoszczędzić sporo kasy :bigrazz: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymczak Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Witajcie, chłopaki nie ma co się sprzeczać i pokazywać kto jest mądrzejszy. Wszystkim bardzo dziękuję za sugestie, są pomocne. Dzisiaj z kolegą wyciągneliśmy filtry- bardzo brudne. W baku okazało się, że było bardzo dużo małych kawałeczków plastiku- to pozostałości po korku, który złodzieje zniszczyli jak chcieli moto ukraść (dzisiaj się dowiedziałem, że to moto powłamaniowe). Wyczyściliśmy bak, zamówiłem nowe filtry i mam nadzieję, że wszystko będzie ok. Jak zamontuję to dam znać czy pomogło. Panie Adamie, mimo wszystko czekam na jakieś info z tego serwisu, jeśli będzie to możliwe. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 OK, sroda to pierwszy dzien kiedy bede mial czas do nich podjechac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) Dodam jeszcze że większość złącz diagnostycznych współczesnych motocykli jest w standardzie OBD2, co oznacza że do odczytania kodów wystarczy prosty "samochodowy" skaner kodów za 100pln na alledrogo. Trzeba tylko pamiętać że musimy mieć listę kodów producenta moto (powinny być w manualu). Myślę że warto mieć takie ustrojstwo, które w przyszłości może zaoszczędzić sporo kasy :bigrazz: . Ze znanych mi motocykli tylko Triumph ma złącze OBDII. Którego zwykły samochodowy skaner niestety nie obsługuje (brak programu i kodów błedów) Firma Texa produkuje interfejsy diagnostyczne do większości motocykli, ale nie ma 100 % pewności współpracy ze wszystkimi motocyklami. Urządzenie to kosztuje od 8500PLN w górę w zależności od obsługiwanych modeli motocykli (dodatkowe złącza diagnostyczne). - Program z aktualizacją na 12 m-cy w standardzie. Oczywiście potrzebny jest dodatkowo komputer. No i oczywiście urządzenie to dostępne jest tylko dla serwisów (nie koniecznie autoryzowanych). Przynajmniej tyle dowiedziałem się od producenta urządzenia. Niestety urządzenie diagnostyczne typowe dla danej marki to większy wydatek i dostępne jest tylko dla ASO danej marki, kosz zakupu też jest większy niż urządzenia firmy Texa dlatego za diagnostykę komputerową w ASO płaci się czasami nawet 350PLN. Edytowane 18 Listopada 2009 przez Raczek_6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) Ze znanych mi motocykli tylko Triumph ma złącze OBDII. Którego zwykły samochodowy skaner niestety nie obsługuje (brak programu i kodów błedów) To ciekawe co napisałeś, bo ja podłączyłem się do OBD2 w moim Triumph-ie i odczytałem kody błędów (celowo odłączyłem jeden z czujników żeby to spawdzić), ponadto można odczytać różne parametry dynamiczne (podczas pracy silnika). Jedyne czego nie można zrobić za pomocą darmowego oprogramowania np.scantool to synchro przepustnic. Firma Texa produkuje interfejsy diagnostyczne do większości motocykli, ale nie ma 100 % pewności współpracy ze wszystkimi motocyklami. Urządzenie to kosztuje od 8500PLN w górę w zależności od obsługiwanych modeli motocykli (dodatkowe złącza diagnostyczne). - Program z aktualizacją na 12 m-cy w standardzie. Oczywiście potrzebny jest dodatkowo komputer. No, to cena zaporowa, chyba przerost formy nad treścią. Zobacz tu: http://www.tuneboy.com.au/BuyNow/BuyNow.html . To oprogramowanie pozwala nie tylko na czynności serwisowe (odczyt kodów, synchro przepustnic itp. ale i wgrywanie modyfikowanych map zapłonu dostępnych za free na stronie producenta). Edytowane 18 Listopada 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 No wiec podjechalem do serwisu KTM na Dundas, co pozwolilo przy okazji przejechac sie na BSA :) i zapytalem co to moze byc. Wyszedl mechanik, Polak zreszta imieniem Bartek i zesmy sobie pogadali. Ma w tej chwili takie 690SM na warsztacie rozebrane w mak dla wymiany lozyska korbowego walu - wada fabryczna naprawe pokrywa KTM, radze zapamietac i spytac jak jest w Polsce bo to byl 08r. Co do swiatelka FI jednak za wiele nie mogl pomoc, mowiac ze elektroniki jest duzo i za kazdym razem pad innego czujnika powodowal zapalenie lampki. Stwierdzil jednak ze 3 razy czyscil filtr paliwa, ktorego zapchanie powoduje mniejszy przeplyw i zly sygnal czujnika mierzacego przeplyw. Mysle ze to jedyna rzecz jaka mozesz zrobic sam - reszta serwis. Powiedzial ze wrzucenie na kompa trwa 5 min i wszystko od razu jest jasne. To tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 W rocznym motocyklu trzy razy czyścił filtr paliwa... ło matko :icon_eek: Czujnik przepływu paliwa ?? Pomiędzy pompą a reglerem ciśnienia rozumiem ?? No cuda na kiju....albo polak w serwisie...na jedno wychodzi :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
George954rr Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 W rocznym motocyklu trzy razy czyścił filtr paliwa... ło matko :icon_eek: Czujnik przepływu paliwa ?? Pomiędzy pompą a reglerem ciśnienia rozumiem ?? No cuda na kiju....albo polak w serwisie...na jedno wychodzi :biggrin: Adam nie napisał ze 3 razy w jednym motocyklu czyscił filtr, podejżewam że jezeli pracuje w serwisie zdarzało mu sie czyscic filtry w 3 różnych KTM-ach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymczak Opublikowano 19 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Witam, serdecznie dziękuję za informację. Mój to rocznik 07, więc mam nadzieję, że nie będę miał problemów z łożyskiem. Jutro mają przyjść filtry i zobaczymy czy to pomoże. Pozdrawiam Tomek No wiec podjechalem do serwisu KTM na Dundas, co pozwolilo przy okazji przejechac sie na BSA :) i zapytalem co to moze byc. Wyszedl mechanik, Polak zreszta imieniem Bartek i zesmy sobie pogadali. Ma w tej chwili takie 690SM na warsztacie rozebrane w mak dla wymiany lozyska korbowego walu - wada fabryczna naprawe pokrywa KTM, radze zapamietac i spytac jak jest w Polsce bo to byl 08r. Co do swiatelka FI jednak za wiele nie mogl pomoc, mowiac ze elektroniki jest duzo i za kazdym razem pad innego czujnika powodowal zapalenie lampki. Stwierdzil jednak ze 3 razy czyscil filtr paliwa, ktorego zapchanie powoduje mniejszy przeplyw i zly sygnal czujnika mierzacego przeplyw. Mysle ze to jedyna rzecz jaka mozesz zrobic sam - reszta serwis. Powiedzial ze wrzucenie na kompa trwa 5 min i wszystko od razu jest jasne. To tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymczak Opublikowano 21 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Witajcie, wczoraj wymieniłem filtry paliwa, jeszcze raz wyczyściłem bak i zaczęliśmy testy. Kuzyn przyjechał i dioda dalej się świeciła moto gasł. Potem przejechał się brat i w pewnym momencie motocykl zgasł całkiem. Sprawdziliśmy przewody, bezpieczniki i kostki. Ogazało się, że pod kierą jest kostka, w której był całkowicie obluzowany przewód. Wszystko dokręciliśmy i moto jak narazie lata, wszystko jest ok :smile: Dzięki za wszystkie uwagi i wskazówki. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 (edytowane) "Who is the master" ? ;) :) Tak na serio - pozdrawiam i mam nadzieję, że nie będzie więcej problemów :) Edytowane 21 Listopada 2009 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymczak Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Jeszcze raz dzieki Pozdro Tomek "Who is the master" ? ;) :) Tak na serio - pozdrawiam i mam nadzieję, że nie będzie więcej problemów :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.