Skocz do zawartości

Czym odkleić łożyska od wału ?


Spaliniarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czasem warto poprosić o pomoc fachowca. W mojej okolicy jest taki jeden MacGyver. Do niego udałem się ze zdejmowaniem łożyska główki ramy z trzpienia. Dźwięki jakie dochodziły podczas jego pracy powodowały gęsią skórkę na karku, ale mu się udało (w ruch poszedł palnik i młotek z jakimś czujnikiem)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ruch poszedł palnik i młotek z jakimś czujnikiem

 

Ten czujnik to pewnie chodziło o sam młotek. :biggrin: Tak czasem też nazywam młotek - czujnik kinetyczny. :icon_mrgreen:

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o pół nie warto bo to możesz zrobić na górze przestawiając o jeden ząb.

Dużą różnicę robi przestawienie o 1/8 do 1/3.

Możesz sprawdzić przeliczając te wartości na czasy otwarcia.

A czy takiego efektu nie można osiągnąć przestwiając zębatkę na wałku rozrządu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy takiego efektu nie można osiągnąć przestwiając zębatkę na wałku rozrządu?

Można by było gdyby nie możliwość późniejszego obrócenia ( spotkałem taki przypadek) ze względu na luźniejsze pasowanie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem o wymianie łożyska tylko o zdejmowaniu zębatki w celu poprawienia chińczyków na fazach rozrządu.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, czyli fabrycznie źle są ustawione fazy rozrządu?

Zębatka na wale jest osadzona tylko na wcisk bez klina do pozycjonowania?

Pytam z ciekawości jak konstrukcyjnie jest to rozwiązane i w jaki sposób korygujesz położenie zebatki?

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zębatka jest montowana tylko na wcisk. Nie ma praktycznie żadnych punktów odniesienia do ustawienia tej zębatki. W silnikach podróbach Hondy (choperki itp) zębatkę ustala się względem klinu koła magnesowego.

BTW. Czy zmiana grubości uszczelki pod cylindrem lub pod głowicą nie spowoduje przesunięcia faz rozrządu?

PS. Pytałem o to łożysko z tego względu, że właśnie ono najczęściej ulega zużyciu. W firmie w której pracuję zawsze wymieniamy całe wały, a słyszałem że niektórzy bawią się w wymianę tego łożyska i z tąd rodzi się moje pytanie, czy założenie markowego łożyska przedłuża życie wału korbowego. Łożysko z drugiej strony jest praktycznie niedostępne (oznaczenie NTN SC03A39).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również nie spotkałem sie takim zabiegiem, nawet nie słyszałem to takim zabiegu w tych pojazdach.

w sumie koszta takiego tunnigu nie są małe- cały silnik do rozebrania. I jak wymiernie zmierzyć różnice?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również nie spotkałem sie takim zabiegiem, nawet nie słyszałem to takim zabiegu w tych pojazdach.

w sumie koszta takiego tunnigu nie są małe- cały silnik do rozebrania. I jak wymiernie zmierzyć różnice?

Jeżeli już koniecznie chcesz pisać w tym dziale to pisz składnie i na temat.

O jakim zabiegu pisałeś?

W jakich pojazdach?

O co chodzi z tymi kosztami?

I na koniec - gdybyś łaskawie przeczytał cały temat mógłbyś dowiedzieć się czym i jak mierzy się różnice.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o zabiegu obracania zębatki w pojeździe baotian.

a co z zużyciem łancuszka, wałka, dzwigienki etc. po ilu km takie usprawnienie będą jeszcze miały znaczenie?

Chodzi o koszta robocizny przy takiej operacji. Jest to rozbiórka silnika jednocylindrowego czterosuwowego. a to normalnie kosztuje ok 1000zł.

ja wiem czym sie mierzy róznice- hamownią a nie kątomierzem i mikrometrem!!! przecież to są pańskie słowa.

a o ile pamiętam takowej pan nie posiada? To nie jest pojazd wyczynowy (chyba). Gdzie sens, gdzie logika?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o zabiegu obracania zębatki w pojeździe baotian.

a co z zużyciem łancuszka, wałka, dzwigienki etc. po ilu km takie usprawnienie będą jeszcze miały znaczenie?

Chodzi o koszta robocizny przy takiej operacji. Jest to rozbiórka silnika jednocylindrowego czterosuwowego. a to normalnie kosztuje ok 1000zł.

ja wiem czym sie mierzy róznice- hamownią a nie kątomierzem i mikrometrem!!! przecież to są pańskie słowa.

a o ile pamiętam takowej pan nie posiada? To nie jest pojazd wyczynowy (chyba). Gdzie sens, gdzie logika?

Tą odpowiedzią potwierdzasz tylko ogrom swojej niewiedzy.

Łańcuszek tego silnika wytrzymuje ponad 25.000km a nowy kosztuje ok.40zeta wałek rozrządu nowy z zębatką 60 zeta, dźwigienki po 30 a głowica z zaworami 90-120 zeta. Robocizna przy tym silniku 150.

Resztę pozostawiam bez komentarza bo i tak zbyt daleko odbiegamy od tematu głównego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000PLN za demontaż chińczyka? :biggrin: W poprzedniej firmie w której pracowałem kasowaliśmy 1200PLN za demontaż silnika Cebry 1000 na atomy i ponowny montaż wraz z wymianą oleju, regulacjami itp. Za chińczyka nikt tyle nie kasuje i nikt tyle nie płaci. Tak jak P. Dudek pisał - 150 za chińczyka to git cena. Teraz robię w chińczykach i np. za przeróbkę na 80ccm wraz z wszystkimi częściami, materiałami, regulacjami, testowaniem i wstępnym docieraniem kasujemy 400PLN. Z tego 250PLN to cena cylindra, głowicy i wszystkich części. Godzinka roboty i moto śmiga jak nowe. Najdroższa robota na skuterze u mnie wyniosła coś koło 500PLN z wszystkim po podliczeniu. A gość dał 600PLN za ten skuter więc jak usłyszał ile ma zapłacić za reanimację/ożywienie (bo kupił martwy skuter) to powiedział że mam sobie go zatrzymać bo nie stać go na taką naprawę. I zostawił ten skuter u mnie i teraz nie dość że wtopiłem części na tym to jeszcze mam problem co zrobić z tym pasztetem, bo nikt go nie chce kupić (TGB Aragon, `96r.) więc na części powoli rozsprzedaję.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że sa git bo w UK na kurierce latają TGB więc muszą być trwałe. No ale mnie to nie bardzo pasuje taki skuter, nie chce jechać zbytnio, mały, niewygodny i nie ma nic co można trzymać kolanami podczas jazdy. Jakbym go przerobił na 80ccm to może dałoby się jeszcze jechać.

 

W UK skrót TGB tłumaczyło się jako "The Girly Biker". :icon_mrgreen:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...