Skocz do zawartości

Co zepsulem?


zipfer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc.

Dzis na kacu poszedlem z naladowanym akumulatorem do garazu i po podlaczeniu ocknolem sie, ze zrobilem to na odwrot ;( w sesie plus z minusem i minus z plusem. Podlaczajac juz dobrze motor nie reaguje. Moje pytanie tak jak w temacie, co moglo poleciec ?

Motor to Suzuki Bandit 600.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak kolega wyzej napisal poszlo zwarcie i pewnie wszystkie bezpieczniki do wymiany. Jezeli sam zakladales dodatkowy osprzet elektryczny ( wpinales sie bezposrednio w klemy a nie przez biezpieczniki) i na trasie nie bylo zadnych bezpiecznikow a sprzet nie mial zabezpieczenia przeciwko zamianie + z - to bardzo prawdopodbne ze po nim bo spalily sie sciezki badz inne elementy jego ukladu.

 

Wszystkie bezpieczniki w sensie ze w uzywanych (przy odwrotnie podpietym akumulatorze) ukladow.

Edytowane przez andziafront
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki wszystkie sa cale. Tylko przy bezpiecznikach tych normalnych jest taka duza wypinana kostka i nie wiem czy to bezpiecznik glowny czy co to ? A jesli to bezpiecznik to jak sprawdzic czy jest dobry ?

Motor ma cale orginalne okablowanie bez zadnych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zipfer , tylko nie zostaw moto z kawałkiem drutu zamiast bezpiecznika bo nastepnym razem nie bedzie taryfy ulgowej ;]

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie odwrotnie akumulatora zawsze powoduje mocne zaiskrzenie przy przyłożeniu drugiej klemy. Powoduje to przepływ prądu zwarciowego przez mostek Graetza w regulatorze napięcia i jednoczesne jego uszkodzenie. Proponuję upewnić się czy regulator nie został uszkodzony.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Stan regulatora napięcia sprawdzisz miernikiem prądu. Powinien mieć ładowanie na jałowych obrotach ok. 13,5, po dodaniu gazu pod 15. Jeśli ładowanie spada wraz ze wzostem obrotów, to będzie oznaczać uszkodzony regulator (rozładowywanie akumukatora itd).

Jeśli nie masz miernika, podjedź w wolnej chhwili do pierwszego z brzegu serwisu, ładowanie powinni sprawdzić bezkosztowo, a będziesz miał ból głowy z głowy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdzić miernikiem poszczególne diody w regulatorze. Zasada działania jest identyczna jak w zwykłym alternatorze samochodowym oprócz tego, że są dodatkowo tyrystory zwierające nadwyżkę napięcia na fazach do masy. Wystarczy że jedna dioda będzie uszkodzona (zwarcie lub przerwa) i cały układ będzie źle działać.

http://www.wiringdiagrams21.com/wp-content...-schematics.png

Po tym można sprawdzić napięcie ładowania (sprawność działania tyrystorów ograniczających napięcie).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ładowanie spada wraz ze wzostem obrotów, to będzie oznaczać uszkodzony regulator

 

Czy zawsze powodem mniejszego ładowania na średnich obrotach jest uszkodzony regulator? Padł mi akumulator ostatnio, podładowałem go, odpaliłem moto i na wolnych było 13,5V a na średnich obrotach 12,2V.

 

Założyłem nowy akumulator i wszystko jest znów OK. -- stary aku przestał "trzymać" prądy.

 

PS

czy Wam też się szybko grzeją regulatory? Zaledwie 1 minute po odpaleniu moto na ssaniu, regulator jest już dosyć ciepły.

Edytowane przez gandżo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Czy zawsze powodem mniejszego ładowania na średnich obrotach jest uszkodzony regulator? Padł mi akumulator ostatnio, podładowałem go, odpaliłem moto i na wolnych było 13,5V a na średnich obrotach 12,2V.

 

Założyłem nowy akumulator i wszystko jest znów OK. -- stary aku przestał "trzymać" prądy.

 

PS

czy Wam też się szybko grzeją regulatory? Zaledwie 1 minute po odpaleniu moto na ssaniu, regulator jest już dosyć ciepły.

 

Oczywiście, że nie zawsze. Jak sam stwierdziłeś, niekiedy odpowiada za to uszkodzony akumulator, niekiedy np uszkodzony alternator, etc.

Co do grzania się regulatorów, jest to niestety norma - szybko nabierają temperatury i dość mocno się nagrzewają. Można uskutecznić chłodzenie poprzez nałożenie pod regulator pasty odprowadzającej ciepło (chyba używają tego elektronicy do chłodzenia procesorów itd), albo np poprzez umieszczenie pod regulatorem kawałka miedzianej blachy, która również przejmie część wydzielanego ciepła. Niemniej jeśli producent motocykla sam nie wymyślił jakiś sposobów odprowadzania ciepła z regulatora, to w praktyce powinno wystarczyć samo zamontowanie urządzenia i tyle.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...