zipfer Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Czesc. Dzis na kacu poszedlem z naladowanym akumulatorem do garazu i po podlaczeniu ocknolem sie, ze zrobilem to na odwrot ;( w sesie plus z minusem i minus z plusem. Podlaczajac juz dobrze motor nie reaguje. Moje pytanie tak jak w temacie, co moglo poleciec ? Motor to Suzuki Bandit 600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 sprawdź bezpieczniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andziafront Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 (edytowane) Dokladnie tak jak kolega wyzej napisal poszlo zwarcie i pewnie wszystkie bezpieczniki do wymiany. Jezeli sam zakladales dodatkowy osprzet elektryczny ( wpinales sie bezposrednio w klemy a nie przez biezpieczniki) i na trasie nie bylo zadnych bezpiecznikow a sprzet nie mial zabezpieczenia przeciwko zamianie + z - to bardzo prawdopodbne ze po nim bo spalily sie sciezki badz inne elementy jego ukladu. Wszystkie bezpieczniki w sensie ze w uzywanych (przy odwrotnie podpietym akumulatorze) ukladow. Edytowane 31 Października 2009 przez andziafront Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipfer Opublikowano 31 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Bezpieczniki wszystkie sa cale. Tylko przy bezpiecznikach tych normalnych jest taka duza wypinana kostka i nie wiem czy to bezpiecznik glowny czy co to ? A jesli to bezpiecznik to jak sprawdzic czy jest dobry ? Motor ma cale orginalne okablowanie bez zadnych zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 31 Października 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Poszedł pewnie główny bezpiecznik, zwykle 30 amperowy. Musisz znaleźć miejsce jego umieszczenia i wymienić. Poszukaj w serwisówce gdzie się znajduje. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 W RFie jest przy przekaźniku od akumulatora i rozrusznika Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipfer Opublikowano 31 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Dzieki panowie... Moto odpalilo i wszystko dziala :D. Przyczyna byl oczywiscie bezpiecznik glowny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Zipfer , tylko nie zostaw moto z kawałkiem drutu zamiast bezpiecznika bo nastepnym razem nie bedzie taryfy ulgowej ;] Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipfer Opublikowano 31 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 (edytowane) Motorek pozadnie utrzymany tak wiec bezpiecznik zapasowy znajdowal sie na swoim miejscu :D Edytowane 31 Października 2009 przez zipfer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Podłączenie odwrotnie akumulatora zawsze powoduje mocne zaiskrzenie przy przyłożeniu drugiej klemy. Powoduje to przepływ prądu zwarciowego przez mostek Graetza w regulatorze napięcia i jednoczesne jego uszkodzenie. Proponuję upewnić się czy regulator nie został uszkodzony. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipfer Opublikowano 31 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 (edytowane) A w jaki sposob to sprawdzic ? Jest jakas garazowa metoda czy warsztat ? Z mechniki jestem czarna masa wiec prosze o rade. Edytowane 31 Października 2009 przez zipfer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 31 Października 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Stan regulatora napięcia sprawdzisz miernikiem prądu. Powinien mieć ładowanie na jałowych obrotach ok. 13,5, po dodaniu gazu pod 15. Jeśli ładowanie spada wraz ze wzostem obrotów, to będzie oznaczać uszkodzony regulator (rozładowywanie akumukatora itd). Jeśli nie masz miernika, podjedź w wolnej chhwili do pierwszego z brzegu serwisu, ładowanie powinni sprawdzić bezkosztowo, a będziesz miał ból głowy z głowy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Najlepiej sprawdzić miernikiem poszczególne diody w regulatorze. Zasada działania jest identyczna jak w zwykłym alternatorze samochodowym oprócz tego, że są dodatkowo tyrystory zwierające nadwyżkę napięcia na fazach do masy. Wystarczy że jedna dioda będzie uszkodzona (zwarcie lub przerwa) i cały układ będzie źle działać. http://www.wiringdiagrams21.com/wp-content...-schematics.png Po tym można sprawdzić napięcie ładowania (sprawność działania tyrystorów ograniczających napięcie). Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 (edytowane) Jeśli ładowanie spada wraz ze wzostem obrotów, to będzie oznaczać uszkodzony regulator Czy zawsze powodem mniejszego ładowania na średnich obrotach jest uszkodzony regulator? Padł mi akumulator ostatnio, podładowałem go, odpaliłem moto i na wolnych było 13,5V a na średnich obrotach 12,2V. Założyłem nowy akumulator i wszystko jest znów OK. -- stary aku przestał "trzymać" prądy. PS czy Wam też się szybko grzeją regulatory? Zaledwie 1 minute po odpaleniu moto na ssaniu, regulator jest już dosyć ciepły. Edytowane 1 Listopada 2009 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 1 Listopada 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Czy zawsze powodem mniejszego ładowania na średnich obrotach jest uszkodzony regulator? Padł mi akumulator ostatnio, podładowałem go, odpaliłem moto i na wolnych było 13,5V a na średnich obrotach 12,2V. Założyłem nowy akumulator i wszystko jest znów OK. -- stary aku przestał "trzymać" prądy. PS czy Wam też się szybko grzeją regulatory? Zaledwie 1 minute po odpaleniu moto na ssaniu, regulator jest już dosyć ciepły. Oczywiście, że nie zawsze. Jak sam stwierdziłeś, niekiedy odpowiada za to uszkodzony akumulator, niekiedy np uszkodzony alternator, etc. Co do grzania się regulatorów, jest to niestety norma - szybko nabierają temperatury i dość mocno się nagrzewają. Można uskutecznić chłodzenie poprzez nałożenie pod regulator pasty odprowadzającej ciepło (chyba używają tego elektronicy do chłodzenia procesorów itd), albo np poprzez umieszczenie pod regulatorem kawałka miedzianej blachy, która również przejmie część wydzielanego ciepła. Niemniej jeśli producent motocykla sam nie wymyślił jakiś sposobów odprowadzania ciepła z regulatora, to w praktyce powinno wystarczyć samo zamontowanie urządzenia i tyle. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.