Skocz do zawartości

KTM LC4 640 czy DUKE 2


fiksiu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem aktualnie w trakcie poszukiwań motocykla KTM 640 SM lub DUKE 2

(jako że zdecydowałem się na KTM 640 zakładam temat w odpowiednim dziale)

Prosił bym o jakieś porady co dotyczące tych motocykli-co sprawdzać przy kupnie,na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach,użytkowanie,typowe usterki.

 

Oraz głównie jak w temacie-jakie są różnice między 640 a DUKE2(oczywiście pomijam różnice wizualne ) i co lepiej wybrać.

O 640 można sporo znaleźć ale o DUKE nie znalazłem za dużo informacji.Ten sam silnik ale nic nie wiem o reszcie.Skrzynia biegów,zawieszenie,wygodę podróżowania,eksploatację i inne.

 

Moto będę użytkował głównie w mieście oraz zdarzy się jakiś wypad do lasu w lekki teren i małe hoopy.

No i cóż nie będę ukrywał że będzie służył również do nauki jazdy na gumie.

Mam nadzieje że da się zaprzyjaźnić z tym motocyklem na dłużej bo bardzo mi się podoba i chciałbym nim pośmigać parę lat.

 

Obserwując ogłoszenia zauważyłem że DUKE 2 jest tańszy od 640 o ok 2tyś co też ma znaczenie.

 

Jak rozpoznać moc motocykla są wersje 50ps i 55ps.Dowód rejestracyjny nie zawsze jest pewnym źródłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja obecnie od roku posiadam lc4 640 (okazyjnie kupiłem sprowadzonego) olej zmieniam co 10 wyjazdów czyli co ok 10 baków wraz z filtrami oczywiscie:) fitr powietrza czyszcze co wyjazd i od roku nic a nic nie robiłem:) mam nadzieje, ze jeszcze sezon przejezdzi :) a ogolnie to byłem srogim przeciwnikiem KTM.a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Komfort podróżowania nie istnieje na tych motocyklach :)

Jazdę na kole (przednim lub tylnym) ten sprzęt kocha.

Niestety ja chyba trafiłem na wadliwy sprzęt. Pękła mi głowica, musiałem wydać blisko 3000 na nową. Olej zmieniam co 5000 km z flitrami. Spalanie ma mocno zróżnicowane. Spokojna jazda 5.5 litra, ostre zapierdalanie - nawet do 12. Obecnie znowu mam przestój, ponieważ sypnela sie dzwigienka zaworowa. Nie ma reguły co do tych silnikow.

Bardzo łatwo sie z nim zaprzyjaźnić, nie przeraża mocą ale mimo to daję niesamowity fun z jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dokładnie jak pisze Kwiatek, ten sprzęt służy do napi**dalania na kole i niestety od tego uzależnia :cool: Wybrałbym 640 ze względu na wiekszą uniwersalność. Duke skierowany tylko na szosę nie powala osiągami i dla mnie np. byłby za nudny. Natomiast 640stką najlepiej z kołami enduro i sm ciężko się znudzić. Motocykle pod względem mechanicznym prawie się nie różnią, inne są przełożenia, gaźniki itp.

PS. Jeśli chcesz pojeździć też trochę w terenie, lepiej sprawi się do tego LC4 na kołach enduro z oponami uniwersalnymi, niż wersja SM z oponami z głębszym bieżnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duke lubi jazdę na kole do czasu, aż nie polecisz na plecy

 

jak będziesz oglądał podnieś kanapę, obejrzyj wspornik ramy pod siedzeniem, mocowania tłumików

jak koledzy wcześniej pisali już coś grzebali, duke'i nie robią dużych przebiegów (nikt normalny tego do turystyki nie kupuje) więc silnik powinien być dziewica

sprawdź czy nie wyłażą z niego jakieś silikony, czy łby śrub nie są "omksnięte" itd

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się pod temat :biggrin: Jak sądzicie czy lc4 SM (640,660) będzie się nadawało w teren(góry,lasy itp)oczywiście po zmianie kół i zrzuceniu zbędnego bagażu.

 

Czy rama,zawias-skoki są takie same jak w wersji (E) Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mocniejsze wersje mialy na glowicy oznaczenie HF albo Highflow. Kwiatek zdaje sie ma taka to moze potwierdzi to co napisalem.

True ;) Najmocniejsze silniki są szare z napisem High Flow na glowicy. A jak jeszcze jest gaznik Keihin to juz w ogole orgazm w locie :)

 

Czy rama,zawias-skoki są takie same jak w wersji (E) Pzdr

Rama wygląda na taka sama, a skoki zawieszen chyba się minimalnie różnią. Pozatym SM ma duża tarcze z przodu u chyba inne mocowanie zacisku do zawiasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się pod temat :biggrin: Jak sądzicie czy lc4 SM (640,660) będzie się nadawało w teren(góry,lasy itp)oczywiście po zmianie kół i zrzuceniu zbędnego bagażu.

 

Za ciezki ! Sprawdz 625

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofam pytanie,nie zauważyłem że 660 nie ma rozrusznika a kopać tego nie będę.

Zostało tylko SXC 625 Ale tego mało :rolleyes:

Ale jak sie nauczysz kopać to łatwo idzie :) wiem, bo pale swoja 640 z kopniaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co powiecie na temat KTMa LC4 640 w wersji PRESTIGE?? Czy są jakieś znaczace różnice w porówaniu do zwykłego LC4 640 SM?? Czy jedynie kwestja różnic rozbija się o stylistykę, malowanie jego modelu?

Jeno malowanie.

 

http://www.supermoto.pl/2009/10/popelnilem...-lc4-supermoto/

 

ogólnie ludziom zainteresowanym w SM polecam ta strone i forum :) jest nas tam troche KTMiarzy wiec zawsze mozna pytac o wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...