Skocz do zawartości

Motooiler, warty uwagi?


Tomek_K.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw zmierz ile oleju zużywa olejarka. Potem sprawdź czy sterownik reaguje (i jak) na zmiany ustawienia pokręteł. Ustaw wszystko na minimum i zmierz czas miedzy otwarciami zaworu i policz liczbę kropel która w tym czasie wypłynie. Jeżeli będzie więcej niż w instrukcji obsługi to masz pewność ze układ jest wadliwy. Udajesz się do elektronika lub producenta. Lub montujesz zaworek akwarystyczny za 2 zeta (najlepiej miedzy zbiornik a elektrozawór) i zmiejszasz nim przepływ tak aby osiągnąć minimalne smarowanie. Gorzej gdy winny jest elektrozawór, wtedy trzeba go wymienić lub spróbować naprawić (może wyczyścić).

 

A lepsze ustawienie końcówki podającej wygląda tak: http://www.nashnet.dk/2wf_photos/chain_oiler_nozzle.jpg

U mnie i w motocyklach kilku moich znajomych sprawdza się to dużo lepiej niż wylot na tylną zębatkę. Zużywa mniej oleju i smaruje dokładniej.

 

Słyszałem że producentowi czasem coś się myliło (podpinał potencjometr odwrotnie) i wtedy "min" było raz z lewej raz z prawej strony.

Edytowane przez sorier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koles ma to urzadzonko zalozone i zadowolony. Co prawda mial problem z elektrozaworem, ale gosci podeslal mu nastepny, wiec teraz jest ok.

Ja takze zastanawiam sie nad zalozeniem jakiejs olejarki, ale chyba zaloze Scottoiler'a z podwojnym wyjsciem do smarowania lancucha.

 

Sorier, w takim ustawieniu olejarka smaruje lancuch, a co z oringami??

 

Pzdr

baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest posmarowane, zarówno tulejki/rolki jak i o-ringi. Wszyscy którzy tego nie mają myślą że olej kapie tylko na środek łańcucha, ale w praktyce smarowany jest cały łańcuch. Oczywiście z przewagą rolek, czyli miejsca najbardziej wymagającego smarowania.

 

Przerabiałem temat pojedynczej dyszy z tyłu zębatki i podwójnej też (tzw dual injector). Metodą prób i błędów doszedłem do jednej dyszy umieszczonej między przednia zębatką a osia wahacza i wtedy smarowanie okazało się najefektywniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam jeszce od siebie ze dobrze wyregulowany scootoiler nie chlapie prawie wcale lub w bardzo niewielkiej ilosci. Ponadto nie trzeba sie gimnastykowac ze stawianiem motocykla na podstawke, myciu lancucha a nastepnie smarowaniu. Pozatym nie wyobrazam sobie ze w trasie po przejechaniu 300km mam przetaczac motocykl i pryskac sprayem lancuch...

Dokładnie. Patent rewelacja. Miałem w TDM i właśnie przekładam do Multinki.

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest czasem tak ze ustawienie na "1" to otwieranie zaworu z czestotliwoscia "raz na sekunde", natomiast na "2" to "raz na 2 sekundy"? Wydaje mi sie, ze na jakims innym forum czytalem wypowiedz tworcy motooilera ne ten temat. Stad wynikalo by ze "1" to maksymalna intensywnosc podawania oleju, natomiast "2" to minimalna intensywnosc.

 

Pozdrawiam

 

dopisane:

 

Juz znalazlem ta informacje i jest tak jak pisalem powyzej z mala roznica:

ustawienie na 1 - zawor otwiera sie co okolo 40 sekund

ustawienie na 2 - zawor otwiera sie co okolo 70 sekund

 

W niosek jest taki ze nalezy ustawic na 2 i potencjometr na minimum, wtedy powinno podawac znacznie wolniej.

 

Strasznie to skomplikowane, dlatego zdecydowalem sie u siebie jednak na Scottoilera - prosty i skuteczny, a pisanie ze nie mozna do niego lac niededykowanych olei to bzdura.

 

http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/viewtop...light=motooiler - tutaj jest opisane jak uzywac motooilera

Edytowane przez zalmen3

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za pomoc. Jutro wybieram się w dłuższą trasę, włącze pstryczek na 2, potencjometr na minimum i zobaczymy co z tego wyniknie. Dam znać jutro wieczorem.

 

 

DODANE:

Przed jazdą sprawdziłem stoperem co ile sekund otwiera się zawór. W moim urządzeniu na 1 co 75s, na 2 co 45s, czyli w tej garażowej produkcji nie ma powtarzalności. :icon_rolleyes:

 

Jak otworzyć pudełeczko sterownika, nie widzę nigdzie śrubek. Zaworek akwarystyczny będzie dostępny w każdym zoologicznym?

Edytowane przez Kazek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiem szczerze, że namówiliście mnie na to urządzenie chociaż do tej pory uważałem je za totalnie zbędne... :icon_razz:

 

ale coś mi cena nie pasuje? eee ktoś pisał o 300zł?

http://www.moto-akcesoria.pl/elektroniczny...ttoiler,p,26540

Edytowane przez dangerous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...