Skocz do zawartości

Honda CBR 1000 RR Fireblade


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka !

 

Krotko i na temat, tym razem na czynniki pierwsze rozlozono Fireblade'a SC 59 z 2008 r.

 

5 539 km – opony BT 016

11 772 km – klocki hamulcowe przod

11 857 km – opony BT 016

13 659 km – chaczace / ciezko chodzace sprzeglo

15 900 km - opona tyl BT 016

18 799 km – cybant szlauchu ukladu chlodzenia

23 759 km – opony Conti Sport Attack

24 872 km – zestaw napedowy

27 763 km – opony BT 015

30 178 km – lozysko glowki ramy

33 193 km – opony Pirelli Diablo Rosso

33 894 km – przednie klocki hamulcowe

36 012 km – wymiana linki sprzegla

37 204 km – opony Metzeler M3

42 265 km – opony M3

43 288 km – regulacja lozyska glowki ramy

47 235 km – opony M3

 

Glowica – wszystkie zawory wydechu sa nieszczelne. 4 prowadnice sa mocno koniczne ovalne rozszerzone) adekwatnie do prowadnic siedziska nierownomiernie wybite. Lozyska walkow rozrzadui profile walkow nie wykazuja zuzycia.

 

Cylindry / tloki – Cisnienie w pierwszym ( lewym ) zylindrz bardzo zmalalo

 

1 – 7

2 – 10,25

3 – 11,25

4 – 12

 

Piuerscienie maja lekkie zuzycie, Tloki maja lekkie nalecialosci nagaru zuzycie jest OK Cylindry wykazuja co prawda slady / zadrapania, sa jednak w formie i wymiarze.

 

Wal – wszystkie lozyska sa OK ich obraz wizualny rowniez.

 

Sprzeglo - Po wymianie nowe wykazuje minimaln eslady zuzycia, tak samo jak kola zebate przekladni.Mechanizm zmiany biegow prezentuje se dobrym stamen.

 

Rama / zawieszenie – Rama I wacchacz sa w dobrym stanie, reszta wykonczenia robi roewniez dobre wrazenie solidnosci wykonania. Tlumik ulegl dosc duzej korozji.

 

Ranking

 

1. HD Road King

2. Honda CBF 1000

3. Suzuki Bandit 1250 S

4. Triumph Sprint 1050 ST

5. BMW K 1200 S

6. Kawa ER 6 F

7. Honda VFR

8. Yamaha R1

9. Suzuki V-torm 1000

10. Suzuki GSX-R 1000

11. BMW F 800

12. MZ 1000 S

13. Honda Fireblade

14. Kawa ZX 10 R

15. Triumph Daytona 675

16. Yamaha XT 660 X

17. BMW R 1200 GS

18. Kawa ZZR 1400

19. HD V-Rod

20. Kawa Z 1000

21. Buell XB 12 S

22. KTM 950 Adventure

23. Suzuki M 1800 R ( intruder )

24. Ducati 999

 

:crossy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zaworami jest jakaś klapa. Powoli ścigi robią się jednorazówkami i po przebiegu rzędu 50 tys. będą wymagały remontu. Myślę że to jest efekt nieustannej pogoni za koniami mechanicznymi z jednej strony i kilogramami z drugiej. Jak dodamy do tego presję marketingu i wypuszczanie nowego modelu co 2 lata to możemy tylko czekać na wielką wtopę któregoś z producentów i wycofywanie ze sprzedaży całych partii. Wszystko zmierza w kierunku, który wyznaczyły firmy typu microsoft : po pierwsze zyski, resztę jakoś się przeżyje. Zobaczycie że jeszcze włoskie marki będą królować :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zaworami jest jakaś klapa. Powoli ścigi robią się jednorazówkami i po przebiegu rzędu 50 tys. będą wymagały remontu. Myślę że to jest efekt nieustannej pogoni za koniami mechanicznymi z jednej strony i kilogramami z drugiej. :crossy:

coś za coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne podsumowanie, brakuje mi jednej istotnej wartości.

 

Ile pożarł oleju między wymianami i w jaki sposób był eksploatowany.

Bo jest różnica kulać się w koło na torze typu nascar ze średnią prędkością V=120km/h, użytkować moto tylko sportowo na torze kręcąc do odciny lub w jeździe codziennej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srednia zuzycia oleju to 0,3 l na 1000 km

 

Nie masz sie co obawiec chlopaki przegonili go w roznych predkosciach :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sie skończyła niezniszczalna Honda ;].

Takie pytanie , czy silnik CBF1000 2009 ma tez tyle niespodziewajek co 1000RR?? Wiem ze to sa zupełnie inne maszyny ale czy mozna jakiś wspólny mianownik pomyłek Hondy znależć porównując oba modele?

 

 

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś temu fajerowi odpuścili po 11kkm, bo potem klocki wytrzymały 20kkm. Chyba, że jakieś hiper super twarde założyli.

U mnie fabryczne wytrzymały 7kkm. Wg. tego co pisali, rozsypie mi się lada chwila sprzęgło ;)

 

Ile pożarł oleju, hehe Dobre. W Niemczech to nawet nie mogli napisać, bo by dostali po 12lat paki z przepisów o ochronie środowiska. Dlatego im pewnie wyszło 0,3l / 1000 km, a w realu 1,3 ;) Zwłaszcza jak zawory zaczęły latać w prowadnicach.

 

A poważnie, to te 7 bar w pierwszym cyl. mnie zmartwiło ;(

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...