Fazi_NB Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Witam Od wczoraj jestem posiadaczem Suzuki GS500E z 1997r. Ale niestety mam z nim kilka problemów: 1 Gdy próbuje odpalić silnik, światło niemal całkowicie gaśnie. Musze go nieraz kręcic nawet do 10sek. zanim odpali (akumulator ma ponoć nowy) lecz na pych odpala idealnie (przepcham go niecałe pol metra i odpala) Nieraz cos stuka w silniku podczas kręcenia (zwłaszcza na zimnym) a nieraz strzeli (tak jak w jawie ts350 gdy jest zle ustawiony zapłon) 2 Gdy silnik się rozgrzeje słychać z niego nierytmiczne stuki (z czasem przechodzą) W czasie tego stuku widać spadek o jakieś 100 obrotów na zegarach 3 Kilka razy gdy stałem trzymając sprzęgło do oporu i wbity bieg motor zgasł Czy ktoś wie dlaczego tak się może dziać, i jak to naprawić? Z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 3. Może krańcówka przy klamce sprzęgła nawala i dla tego gaśnie na sprzęgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Nieraz cos stuka w silniku podczas kręcenia (zwłaszcza na zimnym) Nie krec na zimnym. Do sprawdzenia zawory. Wydech to Ty masz tam oryginalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Nie krec na zimnym. Fazi miał pewnie na myśli kręcenie rozrusznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 (akumulator ma ponoć nowy) Ponoć? Sprawdź go miernikiem czy w ogóle trzyma cokolwiek. A czy cokolwiek było regulowane? Gaźniki, zawory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Weź sprawdz jakie ładowanie jest. Sprobuj załozyć dla próby dobry akumulator z innego moto i zobacz jak bedzie sie zachowywał. Strzela z gaźnika czasem jak krecisz? Sprawdz jakie są luzy na zaworach i czy gaźniki są poprawnie ustawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazi_NB Opublikowano 7 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Tak wydech oryginalny, a co do kecenia to chodziło mi o kręceniem rozrusznikiem. Co do regulacji to przezemnie nic nie było regulowane. Mam ten motor zaledwie od wczoraj. Dopiero szukam danych jak ustawiac to wszystko. Co do zaworów to wydaje mi się, że gdyby były zle wyregulowane to by pukało równomiernie i od samego początku a wraz z dodaniem gazu stukanie by się nasilało a nie zanikało. Ladowanie jest idealne. I jeszcze takie pytanie. Załańczając stacyjke automatycznie włańczają mi się światła, lecz moge ustawić aby światła włańczały sie dopiero po starcie silnika. wg was jak powinienem odpalać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SwordOfultimate Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 odpalaj lepiej przy wulaczonych swiatlach pozatym sprawdz swiece czy sa czyste i sprzeglo bo moze byc za luzno lub zbyt naciagniete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazi_NB Opublikowano 7 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Świece sa ok (pamietaj ze na pych odrazu odpala, i nie strzela mi ) chociaz chce wymienic podstawowe rzeczy ktore ponoc wymienia sie zaraz po kupnie maszyny (swiece, olej, filt oleju) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Co do zaworów to wydaje mi się, że gdyby były zle wyregulowane to by pukało równomiernie i od samego początku a wraz z dodaniem gazu stukanie by się nasilało a nie zanikało. I jeszcze takie pytanie. Załańczając stacyjke automatycznie włańczają mi się światła, lecz moge ustawić aby światła włańczały sie dopiero po starcie silnika. wg was jak powinienem odpalać? Myslalem ze Ci strzela w gaznik czy cos w tym guscie. Luz zaworowy w GSie sie zmniejsza, dlatego nie slychac byloby stukania, a jedynie zawory moglyby sie podeprzec. Swiatla lepiej zeby sie wlaczaly juz po zapaleniu - mniejsze obciazenie dla aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Czyli stuka / strzela ci z silnika jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem przed zapaleniem silnika, czy po zapaleniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazi_NB Opublikowano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Strzela tylko podczas kręcenia rozrusznikiem Stuka nierytmicznie, metalicznie i głośno podczas kręcenia rozrusznikiem oraz nierytmicznym, cichym (przypominającym urderzenie w plastikowe wiadro) w silniku podczas gdy silnik jest włączony i rozgrzany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 (edytowane) Strzela tylko podczas kręcenia rozrusznikiem Stuka nierytmicznie, metalicznie i głośno podczas kręcenia rozrusznikiem U mnie pomogła wymiana akumulatora na nowy. Też na pych palił bez problemu. Najlepiej wyeliminować od razu to co najłatwiej sprawdzić :lalag: A te puknięcia jak w wiadro to przypadkiem nie może być łancuszek rozrządu? Tak mi się coś kojarzy, jak szukałam po necie o moich stukach :) Edytowane 8 Października 2009 przez ajriszkofi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Luz zaworowy w GSie sie zmniejsza, dlatego nie slychac byloby stukania, a jedynie zawory moglyby sie podeprzec. w GSie na rozgrzanym silniku wlasnie slychac rozne dzwieki z rozrzadu... to prawie norma no i nie powinienes odpalac na swiatlach, skorzystaj z rad i sprawdz ladowanie, a przede wszystkim zapoznaj sie z motocyklem jak postepowac by latwo bylo go odpalic Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Chodzilo mi o stuk przez przerwe. Ostatnio cos niewyraznie tlumacze wszystko, wybacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.