Skocz do zawartości

ustawienie rozrządu wr 426f


damiaan91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ej to jaki motocykl ma silnik gdzie w gmp zawory są uchylone?

zaryzykuje stwierdzenie, ze kazdy

czemu nie ma luzu zaworowego po suwie wydechu? bo zawory jeszcze się nie zamknęły, tak na chłopski rozum :D

 

chyba ze kolega uwaza ze w gmp przed suwem pracy zawory są uchylone, co jest bzdurą bo nie byłoby kompresji

 

wątpie zeby zasilanie wtryskiem miało tu jakiekolwiek znaczenie, ale moze sie nie znam :)

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory w WR 426 ustawiasz następująco:

 

- Odkręcasz te dwa dekielki z lewej pokrywy (od elektrowni)

- Odkręcasz świecę

- Napinacz zakładam, że jest już wykręcony

- Bierzesz klucz nasadowy 14/17mm (to zależy czy ktoś już tam coś patentował czy nie)

- Kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak długo a wycięciu w mniejszym okienku nie pojawi się literka I

- Wkładasz wałek wydechowy, krzywki powinny być skierowane lekko do przodu motocykla po skosie (tak żeby kropka wtedy była na równi z rantem głowicy)

- Wkładasz wałek ssący, krzywki skierowane do tyłu motocykla lekko po skosie tak żeby kropka była równo z rantem głowicy.

- Patrząc od prawej strony krzywki powinny symetryczne.

- Przykręcasz mostki na krzyż z siła 10 Nm

- w miejsce napinacza wciskasz palec i sprawdzasz znaki, przekrecasz silnikiem i znowu sprawdzasz. Jeśli jest okej to dobrze, jeśli nie to poprawiasz.

- Drobne nieprawidłowości są dopuszczalne z powodu rozciągnięcia łańcucha (który kwalifikuje się do wymiany) bądź też przesunięcia wałka względem zębatki ze znakiem.

 

 

P.S. To o czym pisał qpa (krzywki w dół) występuje w jednocylindrowych silnikach na 1 wałku rozrządu, gdzie zawory są poruszane za pomocą koników, a nie jak w wypadku 426 bezpośrednio przez dwa wałki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mi się uda ustawić to wam napisze... dzięki, skorzystam z serwisówki... ;)

 

Silnik 4T żeby wykonać prace Potrzebuje 2 obrotów wału korbowego: to znaczy ze podczas swojej pracy tłok 2 razy osiaga GMP: suw spreżania i suw wydechu.

 

Mamy na stole silnik umocowany w pieknym uchwycie serwisowym(który mi sie wczoraj $#^%%^@ ....uległ awari uszkadzajac przy okazji najmniejszy palec lewej stopy). Silnik tak dla przykładu od: ... mniejsza z tym 1 cylidrowy bezynowy... Ustawiamy tłoka w punkcie GMP wystepujacego bliżej miejsca zapłonu(w niektórych maszynach zapłon sterowany jest z wału korbowego i zapłon wystepuje 2 krotnie podczas całego cyklu), jesli silnik ma 1 wałek to krzywki maja wygladać mniejwiecej tak V jeśli ma 2 wałki sa albo znaki ze kompletny debil by skumał albo trzeba używać blokady(płetwy, sworznia lub innego magicznego sprzętu). Teraz patrzymy na silnik i bijemy sie w głupi łeb ze nie przeczytaliśmy serwisówki gdzie napewno było by to opisane dodatkowo sa tam zdiecia i inne przydatne informacjie np. momenty dokrecania śrub luzy zaworowe i inne tego typu sprawy. Sumując podobno nie ma głupich pytań, dlatego to uważam za idotyczne co z tego ze ustawisz rozrząd jeśli dobijesz na pałe wałki albo ustawisz zły luz zaworowy, masz też szanse uszkodzić elementy napinajace przez złe napiecie wstępne pasa/łańcucha. Mechanika nowej ery rozróznia od mechanika PRL fakt umiejetności czytania ksiazki serwisowej. Nikt nie jest Jahwe, Buddą, Mahometem czy innym bożkiem i nie bedzie pamietał na pamieć wszystkich ksiazek. A robienie na pałe kończy sie najczęsciej tragedią, niewielu uświadamia sobie fakt że to może zabijać.

 

 

 

 

 

 

Słuchaj, a powiedz mi w jaki sposób miałbym założyć blokadę na rozrząd jak musiałem zdemonotować głowice, żeby wymienić zawory...bo to chyba jest nie możliwe. Zapytałem się jasno czy ktoś kto ma wr 426f wie jak w niej ustawić rozrząd???... a ty mi wygłaszasz mowę z wikipedi takich porad to ja nie potrzebuję...

Przecież dla rozrywki sobie silnika nie rozbierałem nie??

 

 

Zawory w WR 426 ustawiasz następująco:

 

- Odkręcasz te dwa dekielki z lewej pokrywy (od elektrowni)

- Odkręcasz świecę

- Napinacz zakładam, że jest już wykręcony

- Bierzesz klucz nasadowy 14/17mm (to zależy czy ktoś już tam coś patentował czy nie)

- Kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak długo a wycięciu w mniejszym okienku nie pojawi się literka I

- Wkładasz wałek wydechowy, krzywki powinny być skierowane lekko do przodu motocykla po skosie (tak żeby kropka wtedy była na równi z rantem głowicy)

- Wkładasz wałek ssący, krzywki skierowane do tyłu motocykla lekko po skosie tak żeby kropka była równo z rantem głowicy.

- Patrząc od prawej strony krzywki powinny symetryczne.

- Przykręcasz mostki na krzyż z siła 10 Nm

- w miejsce napinacza wciskasz palec i sprawdzasz znaki, przekrecasz silnikiem i znowu sprawdzasz. Jeśli jest okej to dobrze, jeśli nie to poprawiasz.

- Drobne nieprawidłowości są dopuszczalne z powodu rozciągnięcia łańcucha (który kwalifikuje się do wymiany) bądź też przesunięcia wałka względem zębatki ze znakiem.

P.S. To o czym pisał qpa (krzywki w dół) występuje w jednocylindrowych silnikach na 1 wałku rozrządu, gdzie zawory są poruszane za pomocą koników, a nie jak w wypadku 426 bezpośrednio przez dwa wałki.

 

Pozdrawiam

 

 

 

na wałku są 3 kropki :) jak by była jedna to wiadomo jak ustawić , a jak są 3??? tego nie rozumiem...

 

w serwisówce mam pokazane że kropka przy literze E (wydechowy) i kropka przy literze I (ssący) i tłok GMP spróbuje przecież powinno być dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaryzykuje stwierdzenie, ze kazdy

czemu nie ma luzu zaworowego po suwie wydechu? bo zawory jeszcze się nie zamknęły, tak na chłopski rozum :D

 

chyba ze kolega uwaza ze w gmp przed suwem pracy zawory są uchylone, co jest bzdurą bo nie byłoby kompresji

 

wątpie zeby zasilanie wtryskiem miało tu jakiekolwiek znaczenie, ale moze sie nie znam :)

Ja natomist zaryzykuje stewierdzenie ze mogły by się domykać. Ale nie ma to sensu. Pęd spalin pomaga w napełnianiu cylindra nową porcją mieszanki... Tak , cały czas mowa o 4T . :cool:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...