ghollum Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Tu masz jak ustawić rozrząd w WR450, głowy nie dam że w WR426 jest idętycznie ale raczej tak. http://www.fothost.pl/upload/09/40/d35877d2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 (edytowane) ej to jaki motocykl ma silnik gdzie w gmp zawory są uchylone? zaryzykuje stwierdzenie, ze kazdy czemu nie ma luzu zaworowego po suwie wydechu? bo zawory jeszcze się nie zamknęły, tak na chłopski rozum :D chyba ze kolega uwaza ze w gmp przed suwem pracy zawory są uchylone, co jest bzdurą bo nie byłoby kompresji wątpie zeby zasilanie wtryskiem miało tu jakiekolwiek znaczenie, ale moze sie nie znam :) Edytowane 4 Października 2009 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Według mnie i tak powinien jak nie kupić to okraść Hayensa na serwisówke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Zawory w WR 426 ustawiasz następująco: - Odkręcasz te dwa dekielki z lewej pokrywy (od elektrowni) - Odkręcasz świecę - Napinacz zakładam, że jest już wykręcony - Bierzesz klucz nasadowy 14/17mm (to zależy czy ktoś już tam coś patentował czy nie) - Kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak długo a wycięciu w mniejszym okienku nie pojawi się literka I - Wkładasz wałek wydechowy, krzywki powinny być skierowane lekko do przodu motocykla po skosie (tak żeby kropka wtedy była na równi z rantem głowicy) - Wkładasz wałek ssący, krzywki skierowane do tyłu motocykla lekko po skosie tak żeby kropka była równo z rantem głowicy. - Patrząc od prawej strony krzywki powinny symetryczne. - Przykręcasz mostki na krzyż z siła 10 Nm - w miejsce napinacza wciskasz palec i sprawdzasz znaki, przekrecasz silnikiem i znowu sprawdzasz. Jeśli jest okej to dobrze, jeśli nie to poprawiasz. - Drobne nieprawidłowości są dopuszczalne z powodu rozciągnięcia łańcucha (który kwalifikuje się do wymiany) bądź też przesunięcia wałka względem zębatki ze znakiem. P.S. To o czym pisał qpa (krzywki w dół) występuje w jednocylindrowych silnikach na 1 wałku rozrządu, gdzie zawory są poruszane za pomocą koników, a nie jak w wypadku 426 bezpośrednio przez dwa wałki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiaan91 Opublikowano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 jak mi się uda ustawić to wam napisze... dzięki, skorzystam z serwisówki... ;) Silnik 4T żeby wykonać prace Potrzebuje 2 obrotów wału korbowego: to znaczy ze podczas swojej pracy tłok 2 razy osiaga GMP: suw spreżania i suw wydechu. Mamy na stole silnik umocowany w pieknym uchwycie serwisowym(który mi sie wczoraj $#^%%^@ ....uległ awari uszkadzajac przy okazji najmniejszy palec lewej stopy). Silnik tak dla przykładu od: ... mniejsza z tym 1 cylidrowy bezynowy... Ustawiamy tłoka w punkcie GMP wystepujacego bliżej miejsca zapłonu(w niektórych maszynach zapłon sterowany jest z wału korbowego i zapłon wystepuje 2 krotnie podczas całego cyklu), jesli silnik ma 1 wałek to krzywki maja wygladać mniejwiecej tak V jeśli ma 2 wałki sa albo znaki ze kompletny debil by skumał albo trzeba używać blokady(płetwy, sworznia lub innego magicznego sprzętu). Teraz patrzymy na silnik i bijemy sie w głupi łeb ze nie przeczytaliśmy serwisówki gdzie napewno było by to opisane dodatkowo sa tam zdiecia i inne przydatne informacjie np. momenty dokrecania śrub luzy zaworowe i inne tego typu sprawy. Sumując podobno nie ma głupich pytań, dlatego to uważam za idotyczne co z tego ze ustawisz rozrząd jeśli dobijesz na pałe wałki albo ustawisz zły luz zaworowy, masz też szanse uszkodzić elementy napinajace przez złe napiecie wstępne pasa/łańcucha. Mechanika nowej ery rozróznia od mechanika PRL fakt umiejetności czytania ksiazki serwisowej. Nikt nie jest Jahwe, Buddą, Mahometem czy innym bożkiem i nie bedzie pamietał na pamieć wszystkich ksiazek. A robienie na pałe kończy sie najczęsciej tragedią, niewielu uświadamia sobie fakt że to może zabijać. Słuchaj, a powiedz mi w jaki sposób miałbym założyć blokadę na rozrząd jak musiałem zdemonotować głowice, żeby wymienić zawory...bo to chyba jest nie możliwe. Zapytałem się jasno czy ktoś kto ma wr 426f wie jak w niej ustawić rozrząd???... a ty mi wygłaszasz mowę z wikipedi takich porad to ja nie potrzebuję... Przecież dla rozrywki sobie silnika nie rozbierałem nie?? Zawory w WR 426 ustawiasz następująco: - Odkręcasz te dwa dekielki z lewej pokrywy (od elektrowni) - Odkręcasz świecę - Napinacz zakładam, że jest już wykręcony - Bierzesz klucz nasadowy 14/17mm (to zależy czy ktoś już tam coś patentował czy nie) - Kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak długo a wycięciu w mniejszym okienku nie pojawi się literka I - Wkładasz wałek wydechowy, krzywki powinny być skierowane lekko do przodu motocykla po skosie (tak żeby kropka wtedy była na równi z rantem głowicy) - Wkładasz wałek ssący, krzywki skierowane do tyłu motocykla lekko po skosie tak żeby kropka była równo z rantem głowicy. - Patrząc od prawej strony krzywki powinny symetryczne. - Przykręcasz mostki na krzyż z siła 10 Nm - w miejsce napinacza wciskasz palec i sprawdzasz znaki, przekrecasz silnikiem i znowu sprawdzasz. Jeśli jest okej to dobrze, jeśli nie to poprawiasz. - Drobne nieprawidłowości są dopuszczalne z powodu rozciągnięcia łańcucha (który kwalifikuje się do wymiany) bądź też przesunięcia wałka względem zębatki ze znakiem. P.S. To o czym pisał qpa (krzywki w dół) występuje w jednocylindrowych silnikach na 1 wałku rozrządu, gdzie zawory są poruszane za pomocą koników, a nie jak w wypadku 426 bezpośrednio przez dwa wałki. Pozdrawiam na wałku są 3 kropki :) jak by była jedna to wiadomo jak ustawić , a jak są 3??? tego nie rozumiem... w serwisówce mam pokazane że kropka przy literze E (wydechowy) i kropka przy literze I (ssący) i tłok GMP spróbuje przecież powinno być dobrze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 zaryzykuje stwierdzenie, ze kazdy czemu nie ma luzu zaworowego po suwie wydechu? bo zawory jeszcze się nie zamknęły, tak na chłopski rozum :D chyba ze kolega uwaza ze w gmp przed suwem pracy zawory są uchylone, co jest bzdurą bo nie byłoby kompresji wątpie zeby zasilanie wtryskiem miało tu jakiekolwiek znaczenie, ale moze sie nie znam :) Ja natomist zaryzykuje stewierdzenie ze mogły by się domykać. Ale nie ma to sensu. Pęd spalin pomaga w napełnianiu cylindra nową porcją mieszanki... Tak , cały czas mowa o 4T . :cool: Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Zasilanie wtryskiem ma znaczenie gdyż wystepuje w nim czasem czujnik położenia wałka;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.