Skocz do zawartości

Wygięty zawór Sportster `03


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega z UK pisze do mnie że ma problem ze swoim Sportem. Stracił moc i dziwnie pracuje. Był na diagnozie u speca i wyszło że zawór uszkodzony na tylnym garnku, prawdopodobnie wypalony bo mieszanka itp. Pisałem koledze krok po kroku co i jak ma robić żeby zdjąć głowicę, kumpel wziął laptopa do garażu, podwinął rękawy i zaczął grzebać. No i "zdjęliśmy" głowicę drogą internetową. :biggrin: Okazało się że zawór wydechowy jest zgięty. I teraz pada pytanie - co sprawiło że się zgiął? Oczywiście od uderzenia tłoka bo jest ślad, ale dlaczego? Jakieś pomysły? Moto tak jeździło na "1,5 cylindra" jeszcze kilkadziesiąt km od serwisu do garażu.

 

Oto fotki.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/924d5072a83f2fb0.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4de7beca3f3002f3.html

 

Dowiem się jeszcze w jakich okolicznościach to się stało bo nie dopytałem. Z tego co wiem to raczej nie katował sprzęta do odcięcia zapłonu i nie smażył papcia bo spokojny z niego jeździec. Tym bardziej dziwi mnie usterka. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tylko dwie możliwości:

-pęknięta sprężyna zaworowa

-przekręcony silnik podczas wyprzedzania( redukcja przy zbyt wysokich obrotach)

Znam jeszcze trzecią przyczynę (z autopsji w BMW R80RT). Tą przyczyną może być pęknięta miseczka w miejscu gdzie siedzą pestki zabezpieczające sprężynę zaworową. Pęknięcie wzdłuż stożkowego otworu powoduje po pierwsze osłabienie mocowania, a to zmienia częstotliwość drgań własnych układu i zawór zaczyna zamykać się z zupełnie inną prędkością. W konsekwencji bardzo łatwo może spotkać się z tłokiem, szczególnie przy ciasnym ustawieniu luzów. Zanim doszedłem co jest 2 razy musiałem wymienić zawór na nowy. :banghead: Niestety, zwraca się uwagę na sam zawór i sprężynę a taka drobnostka ucieka uwadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna może być o wiele prostsza. To jest HD a to bardzo kapryśne sprzęty. Walnął focha i tyle.

 

 

Rozumiem że to Twoje własne spostrzeżenia jako użytkownika HD? :banghead:

 

W moim HD padła tylko japońska elektronika. :icon_mrgreen:

 

Podejrzewam że zawór mógł się zatrzeć w prowadnicy na chwilę. A co za tym idzie popychacz pewnie też będzie trafiony. Chociaż kolega ostro nie jeździ, a w UK upałów nie ma to jednak tylny cylinder, a szczególnie zawór wydechowy zawsze ma ciężkie życie z powodu temperatury.

 

Czekam na info od kolegi, miał obejrzeć współpracujące elementy i napisać co zobaczył.

 

 

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadnica na 100%

Zatarcie zaworu w prowadnicy to raczej tylko w nowym silniku lub po remoncie, przy za ciasnym pasowaniu.

Po pewnym przebiegu to raczej nie jest możliwe.

Takie są moje przypuszczenia :icon_razz:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...