qurim Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Kolega z UK pisze do mnie że ma problem ze swoim Sportem. Stracił moc i dziwnie pracuje. Był na diagnozie u speca i wyszło że zawór uszkodzony na tylnym garnku, prawdopodobnie wypalony bo mieszanka itp. Pisałem koledze krok po kroku co i jak ma robić żeby zdjąć głowicę, kumpel wziął laptopa do garażu, podwinął rękawy i zaczął grzebać. No i "zdjęliśmy" głowicę drogą internetową. :biggrin: Okazało się że zawór wydechowy jest zgięty. I teraz pada pytanie - co sprawiło że się zgiął? Oczywiście od uderzenia tłoka bo jest ślad, ale dlaczego? Jakieś pomysły? Moto tak jeździło na "1,5 cylindra" jeszcze kilkadziesiąt km od serwisu do garażu. Oto fotki. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/924d5072a83f2fb0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4de7beca3f3002f3.html Dowiem się jeszcze w jakich okolicznościach to się stało bo nie dopytałem. Z tego co wiem to raczej nie katował sprzęta do odcięcia zapłonu i nie smażył papcia bo spokojny z niego jeździec. Tym bardziej dziwi mnie usterka. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Są tylko dwie możliwości: -pęknięta sprężyna zaworowa -przekręcony silnik podczas wyprzedzania( redukcja przy zbyt wysokich obrotach) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Są tylko dwie możliwości: -pęknięta sprężyna zaworowa -przekręcony silnik podczas wyprzedzania( redukcja przy zbyt wysokich obrotach) Znam jeszcze trzecią przyczynę (z autopsji w BMW R80RT). Tą przyczyną może być pęknięta miseczka w miejscu gdzie siedzą pestki zabezpieczające sprężynę zaworową. Pęknięcie wzdłuż stożkowego otworu powoduje po pierwsze osłabienie mocowania, a to zmienia częstotliwość drgań własnych układu i zawór zaczyna zamykać się z zupełnie inną prędkością. W konsekwencji bardzo łatwo może spotkać się z tłokiem, szczególnie przy ciasnym ustawieniu luzów. Zanim doszedłem co jest 2 razy musiałem wymienić zawór na nowy. :banghead: Niestety, zwraca się uwagę na sam zawór i sprężynę a taka drobnostka ucieka uwadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 A może zawór zatarł się w prowadnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gargamel Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Przyczyna może być o wiele prostsza. To jest HD a to bardzo kapryśne sprzęty. Walnął focha i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 (edytowane) Przyczyna może być o wiele prostsza. To jest HD a to bardzo kapryśne sprzęty. Walnął focha i tyle. Rozumiem że to Twoje własne spostrzeżenia jako użytkownika HD? :banghead: W moim HD padła tylko japońska elektronika. :icon_mrgreen: Podejrzewam że zawór mógł się zatrzeć w prowadnicy na chwilę. A co za tym idzie popychacz pewnie też będzie trafiony. Chociaż kolega ostro nie jeździ, a w UK upałów nie ma to jednak tylny cylinder, a szczególnie zawór wydechowy zawsze ma ciężkie życie z powodu temperatury. Czekam na info od kolegi, miał obejrzeć współpracujące elementy i napisać co zobaczył. Edytowane 2 Października 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 prowadnica na 100% Jeździ tym motocyklem jak by szukał grzybów w lesie i to go zabiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 prowadnica na 100% Zatarcie zaworu w prowadnicy to raczej tylko w nowym silniku lub po remoncie, przy za ciasnym pasowaniu. Po pewnym przebiegu to raczej nie jest możliwe. Takie są moje przypuszczenia :icon_razz: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 W harym wszystko jest możliwe to raz 2 tych motocykli używa sie do bicia rekordu jazdy na bardoz niskich obrotach co znacznie przeciaza silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.