Skocz do zawartości

Prolem z chłodzeniem


martini4x2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no własnie z innego źródła dowiedziałem sie ze moze to pomóc, tylko że jaki płyn wybrać, Motul jest dość drogi, a temp wrzenia ma tylko 133*C

czy coś takiego było by dobre ?? http://moto.allegro.pl/item736423843_valvo...koncentrat.html

 

 

Powinien być dobry bo temp. wrzenia ma wysoka(aż 166st C).To dużo więcej niż borygo wiec różnica powinna być zauważalna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedno, gdy odpaliłem dzisiaj zimny motor, pochodził on chwile za ssaniu, może 5s, zgasiłem odkręciłem korek wlewowy do połowy to mi wypluło płyn i to dość mocno, nie sądzę żeby płyn zdążył się nagrzać się do tego stopnia, by mogło się coś takiego stać. Sam nie wiem. Poradźcie coś :(

 

W takim razie ja stawiam na uszczelkę głowicy, albo jednak jakiś "zator" w układzie. Ale ze wskazaniem na UPG. A jak odpalasz zimny motur na zdjętym korku chłodnicy to co się dzieje? Bąble jakieś widać? Wywala płyn?

 

--

pzdr

yahoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ja stawiam na uszczelkę głowicy, albo jednak jakiś "zator" w układzie. Ale ze wskazaniem na UPG. A jak odpalasz zimny motur na zdjętym korku chłodnicy to co się dzieje? Bąble jakieś widać? Wywala płyn?

 

--

pzdr

yahoo

tzn sam nie wiem czemu mi tak wtedy wywaliło, zdarzyło mi się to tylko raz. Jak odpalam bez korka to nic z tych rzeczy się nie dzieje, nie ma bąbelków ani nie czuć spalinami, płynu tez nie wywala, tylko po pewnym czasie poziom w korku zaczyna sie podnosić, ale to chyba normalne bo na wpływ temp się rozszerza. Dzisiaj kupiłem płyn Motul Motocool Expert, co ma temp wrzenia +133*C, no i zalałem i jutro zobaczymy co będzie się działo. Poinformuję Was o efektech ;) Pozdrawiam

 

wczoraj zalałem tego motula, odpowietrzyłem, dzisiaj jadąc do pracy prędkością 110-130km/h po przejechaniu 17km zapaliła mi się kontrolka kontrolka, a jak zatrzymałem się na światłach to zauważyłem że oczywiście wycieka płyn przez odmę zbiorniczka wyrównawczego :( Ja się chyba z tym motorem pochlastam :icon_evil: :banghead:

 

p.s. sory za laickie pytanie, ale... co to jest UPG ?? ;

 

dzisiaj postaram się przeregulować zawory, ustawić trochę większe luzy... Może to w tym problem, bo od tego się w sumie zaczęło :/

Edytowane przez martini4x2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kolejny objaw... 'masełko' na korku od oleju, a to chyba oznacza tylko jedno ;/ myślałem że jednak ta wymiana uszczelki nie będzie konieczna, ale ostatnio motor trochę postał (zła pogoda) a dzisiaj wymieniłem świece i filtr paliwa, przejechałem się i zauważyłem ze wziernik do silnika jest cały biały, odkręciłem korek i zauważyłem to co pisałem wcześniej ;p masakra, czeka mnie sporo pracy i pewnie nie jedno przekleństwo ;p hehe

Może macie jakieś wskazówki co do tej operacji ? bo za wymianę UPG :icon_razz: w warsztacie zaśpiewali mi 300zl i nie bardzo mi sie uśmiecha tyle kasy wydawać, tym bardziej ze jej nie mam ;p hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem w tym roku w tym silniku uszczelke pod glowica. Tylko ze ja zrobilem to troche za szybko i nadgorliwie ;) Zamow sobie uszczelke na allegro - taniej niz w larssonie jakies 20zl razem z przesylka. 20zl wydaj na browar do roboty ;) hehe

Jak cos to pytaj. Postepuj zgodnie z serwisowka. Ja robilem to intuicyjnie, a potem 3 razy poprawialem, bo czegos zapomnialem. Oddalem glowice do planowania, Tobie tez polecam. Koszt 50zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

więc tak... uszczelka pod głowicą wymieniona, rozrząd złożony tak jak trzeba, moto chodzi jak należy. No i problem znikł :)

Całą operacje przeprowadziłem sam w garażowym zaciszu, problemów nie miałem, w sumie żadnej większej filozofii ze złożeniem nie ma, pod warunkiem, że się ma łeb na karku i korzysta z podpowiedzi książki serwisowej :)

Dzięki koledzy za wszelkie porady, wielkie wirtualne piwko dla Was, a może jak będzie okazja to i w realu :)

temat w sumie do zamknięcia, chyba że ktoś ma coś jeszcze do powiedzenia :)

Pozdrawiam, Marcin !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, głowica jest po planowaniu, zebrali mi 0,11mm także dość sporo chyba ;p ale to było ostatnie planowanie tej głowicy, bo już mi delikatnie czepił zaworów ssących ;p, ale wszystko jest git, nic nie stuka i nie puka ;) także może jeszcze jeden sezon na spoko przelatam, a potem trzeba będzie coś większego szukać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze takie pytanko, ostatnio przejechałem się w trochę dłuższą trasę i przez większość drogi jechałem dość spokojnie, dopiero pod koniec mocniej odkręciłem. Po zatrzymaniu spojrzałem na wężyk od zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyłem że delikatnie z niego kapie. Czy to normalne ? Do zbiorniczka zalałem płynu do poziomu max, a jak sprawdzałem to poziom był pod korkiem. Dodam że odkąd złożyłem moto, nie ruszałem w nim nic, zalałem płyn, odpowietrzyłem, i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...