Skocz do zawartości

Prolem z chłodzeniem


martini4x2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dolewam płynu do chłodnicy, potem ściskam na przemian węże do i z chłodnicy, jak przestają lecieć bąbelki przez wlew do chłodnicy, to zalewam płyn po brzeg i zakręcam korek. potem zalewam zbiorniczek wyrównawczy do poziomu pomiędzy max a min i już nic nie robię, tylko skręcam moto do kupy. Tak zrozumiałem ilustracje w książce serwisowej, bo z angielskim będę musiał się podszkolić ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie, a powinno się odpowietrzać na uruchomionym silniku ?? bo dotychczas robiłem to przy zgaszonym

mnostwo razy bylo to walkowane na forum. Zalewasz uklad do pelna, podusisz te weze jak tak bardzo to lubisz pozniej znow do pelna, zakrecasz korek na chlodnicy, uruchamiasz silnik, czekasz az wlaczy sie wentylator, gasisz, czekasz az ostygnie i uzupelniasz ewentualny brak w chlodnicy i naczyniu wyrownawczym...

P.S. nigdy nie mialem przypadku by ER-5 miala tendencje do zapowietrzenia sie... dla pewnosci ustaw motocykl tak by przod byl lekko wyzej anizeli tyl, w niektorych motocyklach jest to wrecz wymagane...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrza sie po zalaniu wszystkiego na chodzacym silniku.

Jeszcze jednym problemem moze byc szlam w samej chlodnicy powodujacy niedostateczne chlodzenie.

Mimo wszystkich twoich zapewnien na temat tego ze korek chlodnicy jest napewno dobry pojechalbym z moto do zakladu naprawy chlodnic zeby sprawdzili go na przyrzadzie czy trzyma odpowiednie cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc sprawa wygląda następująco... odpowietrzyłem układ tak jak kolega Janusz powiedział, efekt jest taki ze zaczęło mi wywalać płyn, nie jestem tylko do końca pewien którędy, ale podejrzewam ze jest to obudowa pompy, bo w tych okolicach widoczne są białe plamy na deklu. No i mam lipę, bo nigdzie nie mogę dostać samej uszczelki do tej pompy, chyba że można ją z czegoś zrobić w garażowym zaciszu. Poza tym jakaś przyczyna tego ze zaczęło mi tamtędy to wyganiać musi być. No i jeszcze jedno, gdy odpaliłem dzisiaj zimny motor, pochodził on chwile za ssaniu, może 5s, zgasiłem odkręciłem korek wlewowy do połowy to mi wypluło płyn i to dość mocno, nie sądzę żeby płyn zdążył się nagrzać się do tego stopnia, by mogło się coś takiego stać. Sam nie wiem. Poradźcie coś :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde nie chce mi się wierzyć, że to jest na tyle poważna usterka żeby wozić się po mechanikach, tym bardziej ze ja do najbliższego, porządnego, motocyklowego mechanika mam ok 40km do Białegostoku.

Podsumujmy: cały układ jest drożny, pompa działa, termostat ok, korek od chłodnicy tez jest dobry, bo w przeciwnym razie płyn w zbiorniczku wyrównawczym byłby cały czas zimny, po odpowietrzeniu metodą podaną przez kolegę Janusza cała chłodnica jest ciepła, wymieniłem uszczelkę w pompie i wszystkie o-ringi w układzie eliminując wyciek, wiatrak działa...

Jedyne czego dokładnie nie sprawdzałem to chłodnica, czy nie ma w środku 'szlamu' ani innego syfu.

Ale objaw pozostaje, GOTUJE MI SIĘ PŁYN i wywala mi go przez zbiorniczek wyrównawczy.

Najdziwniejsze jest to, że przed regulacją zaworów było wszystko jak najbardziej ok, można było dzidować cały czas, a po regulacji przy spokojnej jeździe AŻ tak się nie grzeje, ale jak 'przycisnę' to po chwili już zapala mi się kontrolka i trzeba robić przerwę na ochłonięcie :(

Dodam że cały układ zalewam Borygo do chłodnic aluminiowych w kolorze niebieskim, bez mieszania z wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli albo silnik grzeje sie nadmiernie czego powodem moga byc zle ustawione zawory, zle wyregulowane gazniki lub przestawiony rozrzad, albo tez czujnik temperatury za pozno zalacza wentylator, albo wentylator jest podpiety tak ze kreci sie w odwrotna strone itp wszystkoto trzeba sprawdzic

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ustawić zawory ? w serwisówce jest napisane tak:

Valve Clearance (when cold)

Inlet 0.13 ∼ 0.18 mm (0.0051 ∼ 0.0071 in.)

Exhaust 0.18 ∼ 0.23 mm (0.0070 ∼ 0.0090 in.)

ja ustawiałem na wartości minimalne, żeby luz nie był za duży, czyli ssący na 0,13mm a wydechowy na 0,18mm... na jakie powinienem ustawić ?

a do gaźników nie lazłem bo wakuometrów nie mam ;/ nawet nie manipulowałem wolnymi obrotami, także bez gwałtownych zmian w temacie gaźników...

Edytowane przez martini4x2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartosci maja sie miescic w takich jak w serwisowce - czyli takie jak podales. Ja w swoim ustawialem na wartosci po srodku.

 

Co do gaznikow - wakuometry sa potrzebne do synchronizacji. A synchronizacja raczej nie wplywa na temperature pracy.

 

Ps. Tam sa dwa cylindry wiec wiekszego klopotu z synchronizacja nie ma. Ja synchronizuje przy uzyciu "wakuometru" zrobionego metoda z forum - 2 strzykawki, gumowa rekawiczka i przewody. Wbrew prowizorki gazniki idealnie da sie zsynchronizowac w tym przypadku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował zmienić jeszcze płyn na inny.Tzn na taki o temp wrzenia coś kolo 130 kilku stopni C

no własnie z innego źródła dowiedziałem sie ze moze to pomóc, tylko że jaki płyn wybrać, Motul jest dość drogi, a temp wrzenia ma tylko 133*C

czy coś takiego było by dobre ?? http://moto.allegro.pl/item736423843_valvo...koncentrat.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...