Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Nom. Pracowałem w serwisie normalnych moto, kilka filtrów dziennie zmieniałem. Niektóre mocno trzymały. A jeszcze gorzej było gdy przyjechał Duc 1098 przy którym żaden klucz które mieliśmy, nie pasował. A filtr był zamocowany we "wnęce" w bloku silnika że nie dało go ruszyć metodą "na rzeźnika" czyli przebić wkrętakiem i odkręcać. :biggrin: Latałem 3h po mieście szukając odpowiedniego klucza do filtrów. :banghead:

 

A w jednym moto, w starym i bardzo zajechanym GSX750F odkręcając filtr urwałem końcówkę z klucza przeznaczoną do podpięcia grzechotki. :eek: Ale w tym moto to w ogóle masakra była, połowa gwintów jakie się ruszyło wychodziła razem ze śrubą. Włącznie ze śrubami pokrywy zaworów które są wkręcane w mostki wałków rozrządu. Na 8 śrub, sześć wyszło z gwintem. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dotarł do mnie gaźniczek który zamówiłem. Od "hdfilip" z Allegro. Polecam. :clap: Gaźnik jest miodzio, używany, nie najnowszy ale miodzio. Model późniejszy (92-98) niż miałem (89-91) ale w moje niuni i tak powinien być jeszcze inny gaźnik, ten starego typu mocowany na 2 śruby. Ktoś w USA zmienił, zresztą jak prawie każdy posiadacz starego typu gaźnika. :biggrin: Niepotrzebnie ktoś mieszał w tym moim poprzednim gaźniku, rozpylacz był obcięty trochę, membrana przygniecione pokrywką, kolanko dopływu paliwa pęknięte, o czym się przekonałem gdy paliwo zaczęło się sączyć na gorący silnik. :eek: Ale ten problem występuje w wielu gaźnika CV40, są nawet kit`y do naprawy, plastik wymienia się na kolanko z mosiądzu.

W kupionym gaźniku też było nieciekawie z kolankiem więc od razu je zdjąłem, pomyślałem 1,5h co by tu wyrzeźbić i ..Eureka! :biggrin: Z kartonu pełnego metalowych odpadów od skuterów wykopałem chińskie "katalizatory" czyli membranki podpinane do kolektora wydechowego. Ze 4 komplety w częściach, bo zawsze to usuwam gdy montuję Big Bore 80ccm :biggrin: do Chinola. :biggrin:

Spaliłem kilka fajek, obejrzałem części z każdej strony, wybrałem korpus jednej membrany i obciąłem boki pokrywy. Została mi środkowa część odlewu z "rurką" doprowadzającą powietrze do kolektora. Uruchomiłem swój ślusarskie zdolności nabyte w szkole, zestaw pilników dużych i małych, iglaków, papier ścierny, szczotka druciana i oczywiście a nawet przede wszystkim - suwmiarka, która towarzyszyła mi już od początku myślenia co by tu wyrzeźbić. Trochę piłowania, cięcia, szlifowania , przymiarki, trochę jeszcze szperania po warsztacie w poszukiwaniu kolejnych elementów układanki , godzina rzeźbienia i kolanko dopływu mam gotowe, i nawet nie wyróżnia się zbyt mocno wyglądem i fakturą od reszty gaźnika. :biggrin: Wciśnięte na gorąco i zaklejone 2-składnikową breją. W kolanko jest wciśnięta mosiężna rurka obuta w plastik, nie wiem od czego to ale spodobało mnie się. Jest to rodzaj redukcji na przewód paliwowy. Teraz jeszcze musze dorwać wężyk wody spod zlewu, zdjąć z niego oplot i założyć na przewody paliwa, będzie odpustowo. :buttrock:

 

Mniej więcej tak to wygląda:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65b12b9634eaae84.html

 

 

 

W sumie to cały dzień dziś w pracy zleciał mi z gaźnikiem w ręku. Rozkład na atomy, sprawdzenie, porównanie części z tymi ze starego gaźnika, czyszczeni, montaż i wpatrywanie się w gotowe dzieło sztuki. :icon_mrgreen:

 

Gaźnik troszkę się różni od poprzedniego. Wyjście na VOES jest poziomo a nie pionowo co ułatwi ułożenie wężyka między głowicami. Iglica jest inna - nie ma typowej zapinki tylko stały "grzybek" który w porównaniu ze zwykła iglicą jest na poziomie pierwszego nacięcia od góry. Wysokość iglicy można regulować tylko przez podkładanie podkładek pod iglicę co zwiększy masę zestawu "membrana-przepustnica". No chyba że tam nic nie powinno się przestawiać, dlatego jest na stałe ustawiona. Iglica ma ostry stożek na końcu, stara iglica była prawie że na płasko zakończona, długość ta sama raczej. Na "nowej" iglicy jest nabite "N86E.". Dysze są 170/40. Poprzednio miałem 170/42. Stary rozpylacz poza tym że był obcięty to posiadał tylko 2 malutkie otworki, tuż pod nasadą gdzie wkręca się dyszę. "Nowy" ma dużo otworków na całej długości. I to mnie cieszy dość mocno.

 

 

Trochę się rozpisałem, to chyba z nudów. Wybaczcie. Jak nie chcecie to nie musicie czytać tego posta. Ale i tak za późno bo już przeczytaliście. :icon_mrgreen:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej się pochwal jak ten gaźniczek działa w moto.Czyli montuj i odpalaj.Chyba że jeszcze głowice masz nie gotowe.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice i cylindry jeszcze zdobią meblościankę w pokoju,za szybą oczywiście. :biggrin: Dziś dołączył do nich gaźnik. Samą górę szafy zdobią lightbar`y i pudełka z częściami rozrządu, a błotnik mam schowane za tapczanem. :buttrock: Czekam na kilka drobiazgów, przyjadą za tydzień z Londynu, kilka drobiazgów z Allegro i wkrótce zabieram się za montaż. :buttrock:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a złożysz to wszystko na sezon?Bo coś wątpię. ;)

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, przypomniałeś mi że nie mam jeszcze śrub. :icon_evil: Jak bym miał śruby to kwestia złożenia jest 1-2 dni, rozłożyłem to wszystko w kilka godzin. Jak już części z Londynu przyjadą to silnik złożę w kilka godzin - cylindry, głowice, pokrywa rozrządu, osprzęt i git. Pozostanie cały przód do złożenia (czekam na uszczelniacze i stabilizatory kierownicy), trochę czarowania z elektryką i git majonez.

 

Na początku marca zaczynam składać, może zdążę na II połowę kwietnia na ślub kolegi, a do 1 maja muszę mieć moto gotowe choćby nawet wojna była.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz może coś z tego wybierzesz dla Siebie http://moto.allegro.pl/item920521764_harle...uby_calowe.html .

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm. Oglądałem ta aukcję, niewiele tam dla mnie jest. Ale znalazłem sklep ze śrubami, sklep internetowy i git ceny mają. Ten sklep w Toruniu co Cyborg polecał to obdzwoniłem wczoraj, pogadałem i prawie się poryczałem jak mi powiedział ceny - od 10 do 30 PLN/szt. :eek: Podałem +/- wymiary czyli że 5/16 i 1/4, długie 1-2", bym potrzebował to gość mówi że ok.10-15PLN/szt. za te "małe" wyjdzie. :banghead: I się pożegnaliśmy.

Kopałem w sieci, wysłałem kilka wiadomości do różnych sklepów i jest git, dziś mam już odpowiedzi. Ceny już lepsze, średnio 1-5PLN/szt. za śruby z kwasówki lub stali 10.9 lub 12.9 czyli spoczko. Jeszcze rozkminiam kilka sklepów w sieci, widzę że ceny jeszcze lepsze są tylko te ich oznaczenia rozgryzam.

Np. 1/2"UNCx157 DIN...... - zastanawia mnie to "x157" ale to jest raczej długość w mm bo ceny śrub tego samego typu różnią się w zależności od wartości przy "x". Co o tym myślicie?

Świeży jestem w calowych wartościach, całe życie dziobałem książki o wartościach metrycznych, w szkole sprawdziany i egzaminy z tego a tu nagle calówki. :banghead: Ale w weekend się już nauczyłem co i jak, ściągi wydrukowałem, swoje śurby pomierzyłem i wiem czego mi trzeba. :biggrin: Tylko dziwi mnie ta długość "x152" w mm skoro to calowe śruby to całość powinna być w calowych wartościach oznaczana. A ja wyszedłem na idiotę i wysłałem maile z długościami w calach np.3/8 , 1/2 itd. No co? Za dobrze chyba się nauczyłem tych calówek w weekend i teraz wszystko w calach mierzę. :icon_mrgreen:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiary śrub to np.: 1/4 (średnica) x2" (długość). Ewentualnie może być podane 1/4x20 (ilość zwojów na cal). Porąbane to jak mało co. Ja kupiłem po prostu kilogram (albo i więcej) rożnej maści (gwinty , długości, łby) śrub i nakrętek. Co prawda najbardziej chodliwe to te 1/4 cala UNC (albo UNF znowu zapomniałem ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tak właśnie oznaczałem śruby jak wysyłałem maila do sklepów. 1/2"-20 1". Teraz już wiem że zamiast skoku 20 czy 24 itp pisze się UNC lub UNF.

Na stronie www są takie oznaczenia jak wyżej pisałem to "x152" czy "x16" itd. Ceny różnią się w zależności od tej liczby więc wnioskuję że tu chodzi o długość bo taka "x152" kosztuje powiedzmy 15PLN a "x16" kosztuje 0.50PLN, "x25" kosztuje 0.80PLN itd. Jeden sklep dał ciała bo na moją śrubę 3/16"-24 1/2" odpowiedział mi że jest to gwint BSW czyli angielski o kącie 55* . Łatwo pomylić bo UNC ma też oznaczenie 3/16"-24, różni się tym że kąt ma 60*. Pewnie miła pani w biurze sypnęła pierwszą wartość którą spotkała w katalogu, nie myśląc UNC czy BSW.

 

Jeszcze popracuję nad tymi śrubami, popytam i będę zamawiał bo trzeba się zabrać za składanie motonga.

 

Nadal mam zagadkę po co mi te śrubki 3/16"-24. To są takie małe, imbusowe śrubki. Nie pamiętam żebym z czegoś wykręcał takie małe imbusy. :banghead: Będzie wesoło przy składaniu moto. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ja za 3 srubki 1/4 cala (mniej wiecej metryczna szostka) o dlugosci ok. 35 mm zaplacilem cos ok 8,50 tak wiec ceny sa niezle,

ale z drugiej strony jak potrzebujesz na szybko jedna srubke to i tak wyjdzie u nich taniej niz w jakimkolwiek sklepie internetowym doliczajac przesylke. Jak obcykasz temat z tymi sklepami internetowymi to daj tu znac, przyda sie dla innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No takie ceny mi ziomek powiedział. Albo się nie zna na tym co mu powiedziałem albo liczył że trafił frajera przez telefon. :icon_evil: W weekend jeszcze przejrzę słoiki :biggrin: ze śrubami od HD, pomyślę co jeszcze brakuje i będę zamawiał na dniach z któregoś ze sklepów. Narazie "nazbierałem" kilkanaście śrub wraz z "zapasowymi", wszystko wynosi 19PLN w tym śruby z nierdzewki kilka szt, a reszta ze stali konstrukcyjnej 10.9/12.9, zobaczę co przyślą. Przesyłka 24PLN. :eek: Jak już przetrę szlak do któregoś ze sklepów w sieci i będę zadowolony ze śrubek to napiszę co, jak i gdzie.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabory ma w swojej ofercie wszystkie calowe śrubki (stalowe, nierdzewne, kwasoodporne, imbusowe, z łbem sześciokątnym, z gwintem pełnym i pasowane). tylko chyba nie sprzedają przez internet. Jak byłby z tym problem to mogę zrobić u nich zakupy (współpracuję z nimi) i porozsyłać do potrzebujących :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć.Moje początki czterokołowej motoryzacji to był Willys Jeep MB z 1944 roku i wszystkie potrzebne calowe śruby dorabiał mi znajomy tokarz.Nie było z tym żadnego problemu.A jak wiadomo w tych czasach[lata 80-te]to nawet zwykłe śruby nie były łatwe do dostania.

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabory miałem 2 min spacerem od mojego miejsca pracy. Ale jesienią się "przenieśli" na inne miejsce do w centrum drogo. Dzwonię do centrali a Oni mówią że w Bydzi już nie będzie oddziału. :banghead: A jak jeszcze miałem moto w jednym kawałku to chodziłem do nich po wiertła potrzebne w pracy. :banghead:

 

Czemu wcześniej nie pisałeś że współpracujesz z nimi? Ja biegam po mieście z pełnymi gaciami bo nigdzie nie ma śrubek a tu taki kwiatek wyrasta..... :biggrin:

 

 

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...