Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

nie zakładam nowego tematu... moze ktoś podpowie co robić.

mój sporciak na maxa jedzie dobrze, nic się nie dzieje, ale jak dojadę do ronda, skrzyżowania to jak jest rozgrzany zaczyna wariować i nie chce wejść na obroty, strzela, prycha, zapala sie kontrolka silnika. muszę robić jakieś przegazówki żeby załapał. jak już wejdzie to znów idzie dobrze do następnego skrzyżowana. ostatnio też mi padł miesięczny akol, jak podjechałem do sklepu, na szczęście górka była i bez obciachu większego stoczyłem się i odpalił.

mechanik czyścił gaźnik, regulował i niby wszystko ok. regler mierzony - też ok. - co jeszcze może być bo nie mamy pomysłu?

Edytowane przez nurider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torxy to torxy nie ma innych.Kup porządne i zwróć uwagę czy w komplecie jest rozmiar 27 bo w nie każdym jest a będzie potrzebny.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zakładam nowego tematu... moze ktoś podpowie co robić.

mój sporciak na maxa jedzie dobrze, nic się nie dzieje, ale jak dojadę do ronda, skrzyżowania to jak jest rozgrzany zaczyna wariować i nie chce wejść na obroty, strzela, prycha, zapala sie kontrolka silnika. muszę robić jakieś przegazówki żeby załapał. jak już wejdzie to znów idzie dobrze do następnego skrzyżowana. ostatnio też mi padł miesięczny akol, jak podjechałem do sklepu, na szczęście górka była i bez obciachu większego stoczyłem się i odpalił.

mechanik czyścił gaźnik, regulował i niby wszystko ok. regler mierzony - też ok. - co jeszcze może być bo nie mamy pomysłu?

ktory rocznik sporta?

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zakładam nowego tematu... moze ktoś podpowie co robić.

mój sporciak na maxa jedzie dobrze, nic się nie dzieje, ale jak dojadę do ronda, skrzyżowania to jak jest rozgrzany zaczyna wariować i nie chce wejść na obroty, strzela, prycha, zapala sie kontrolka silnika. muszę robić jakieś przegazówki żeby załapał. jak już wejdzie to znów idzie dobrze do następnego skrzyżowana. ostatnio też mi padł miesięczny akol, jak podjechałem do sklepu, na szczęście górka była i bez obciachu większego stoczyłem się i odpalił.

mechanik czyścił gaźnik, regulował i niby wszystko ok. regler mierzony - też ok. - co jeszcze może być bo nie mamy pomysłu?

wygląda mi to na problemy z ładowaniem , pewnie regulator walnięty , uruchamianie się check na to kieruje i ten padnięty aku, sam gażnik z check nie ma nic wspólnego

 

lub moduł do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sportster 2005, też myślałem że regulator, ale podobno był sprawdzony i jest ok. nie będzie to cewka? po rozgrzaniu zaczyna wariować.

stawiam na czujnik polozenia walu,mam ten sam model sporta i kiedys mialem podobny problem

na zimnym bylo ok,jak sie zagrzal to wariowal,no i to byl wlasnie impulsator walniety wtedy

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posłuchaj rady blacky4

 

gażnikowwca komp nie zdiagnozuje

gdyby cewka to również na wyższych zle pracowałby

sprawdz sam napięcie ładowania na wolnych (po rozgrzaniu)dowolnym miernikiem voltów

a jesli nadal będzie kicha to moduł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam pytanko odnośnie za bogatej mieszanki na tylnym cylindrze.
Mianowicie, jak zmieniałem świece to faktycznie tylna świeca była troszkę okopcona, co by wskazywało że jest za bogato, za to przednia była ideał czyli kawa z mlekiem, a jak np. odkręcę manetkę na maxa i odpuszczę, to lubi strzelić z tylnego gara, czyli dopala nadmiar w wydechu.
Na dodatek byłem dzisiaj w stacji kontroli pojazdów na analizie spalin, i wyszło że przedni gar w miarę mieści się w normie która wynosi coś 4.5 jakichś tam jednostek, a tylny miał około 6.0, dodam że mam połączenie między wydechami, a pomiar był wykonywany tylko na wolnych.
Podjechałem później do kumpla i zobaczyliśmy że wkręt regulacji składu mieszanki (od góry silnika patrząc to chyba ten po lewej stronie, bliżej tylnego cylindra), jest fabrycznie zaślepiony.
Ogólnie kiedyś pisaliście (w tym qurim) że tylny garnek zawsze będzie miał bogatszą mieszankę, rozumiem że taki urok seryjnego gaźnika (i być może zapłonu) ?

I jeszcze jedno, czy w ogóle kręcenie tym składem mieszanki coś zmieni na tylnym garnku, skoro przedni był w miarę ok ?
Kiedyś pytałem też chyba w tym temacie, czy wkręt składu mieszanki odpowiada tylko za wolne czy też za obciążenie, i pamiętam że fisu coś wspominał o tym że odpowiada też chyba do 20-30 % otwarcia przepustnicy, lub coś koło tego.

Podsumowując, mam to olać i jeździć, bo tak ma być ?

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krotko mowiac tak.

Przy jednym gazniku nie masz za duzo mozliwosci manewru, wiec jezeli w takim ukladzie jezdzi dobrze to tak ma byc.

Zubozajac mieszanke na wolnych zubozysz tylny razem z przednim, a producent nie chcial najwyrazniej do tego dopuscic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Adamie, no dokładnie tak, jakby były 2 gaźniki, każdy na osobny garnek to by sobie można było stroić wedle uznania, a tutaj faktycznie nie ma dużego pola manewru.

Pytanie tylko, czy ta za bogata mieszanka nie szkodzi tylnemu garowi ?

Kiedyś słyszałem że mega za bogata mieszanka powoduje spłukiwanie oleju z cylindrów, ale to chyba gdy jest hardcorowo za bogata.

 

Dodam że setup silnika w 100 % seryjny, ostatnio zmieniłem nawet filtr powietrza, bo stary był już zasyfiony, ale nic to nie zmieniło.

Podejrzewam że tak po prostu musi chyba być :)

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedni gar zwykle jest w lepszej kondycji z powodu lepszego chłodzenia i tym samym lepiej spręża oraz dopala , dlatego biorą się te różnice , szczególnie na nienagrzanym silniku .

jak sprawdzisz sobie sprężanie i okaże się , że różnicy będzie ponad 10 % to już kwalifikuje się silnik do kapitalki , i pewnie tak jest z twoim .

a bardziej optymistyczna wersja to przewód wysokiego napięcia na tylny gar masz do wymiany , jednakże najpierw zbadaj ciśnienie .

w temacie gaznika oczywiscie nie ma wpływu regulacja z osobna na jeden cylinder ;) , a zaślepkę regulacji wolnych można łatwo zdemontować (co zalecam) po czym ręcznie wyregulować skład mieszanki



chyba racja - czujnik położenia wału - 32804-04B

sporo o nim piszą na xlforum. niestety u nas ok 400zł, na ebayu 60 dolarów...

ten czujnik mozna dopasować z samochodów amerykańskich gdzie występuja podobne lub nawet te same części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...