Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli cykanie to pewnie popychacze a wraz z nimi liftery. A jeśli metaliczny to jakiś grubszy temat.

 

 

 

 

Nie wiem jak w późniejszych HD ale w moim uszczelniacz wałka sprzęgłowego to 30x52x7 bodajże. I tak kupiłem u Małego. Przy okazji kupiłem też łożysko w pokrywę, niestety napis CHINA na nim. Ale założyłem i teraz mam wyrzuty sumienia. :banghead: Chociaż kosztowało sporo, tyle co markowe łożysko. Pomieszany temat był, niektóre łożyska i simmery calowe, inne metryczne. Łożysko do kosza sprzęgło to 6207. U dealera kosztuje ponad 150zł, w sklepie 25zł marki SKF takie jak fabryka montuje. Simmer wałka rozrusznika też calowy i sklepy rozkładają ręce. W TC pewnie wszystko inne jest i pewnie tak samo pomieszane.

 

 

Tak w ogóle to wczoraj wyjechałem Elką w końcu. Nie miała wyboru, musi dobrze śmigać, w końcu 2,5k zł włożyłem w ciągu miesiąca... Teraz całkiem inne moto jest. Zabierak sprzęgła, uszczelki, łożyska, simmery, zapłon Dynatek Single S, aku, oleje, filtry, regeneracja rozrusznika, naprawa pokrywy sprzęgła przy dźwigni biegów z przodu itp.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qurim Tyś chyba bank obrabował,żeby swoją elkę złożyć.Ostatnio zrobiłem koledze mały serwis ,wyciek oleju z uszczelniacza wybieraka biegów ,przy okazji uszczelniacz rozrusznika,i wałka sprzęgłowego,uszczelka kapy.Do tego remont przedniego zawieszenia :tuleje ślizgowe,uszczelniacze sprężyny progresywne i olej w Elce TC 88 z 2005.Powoli szykujemy się na wyjazd.Ruszamy 30.06 w kierunku Albanii.

 

Koszt wszystkich części do remontu wyszły ok 800 zł.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojtam, ojtam. Mnie tyle wyszło nieoczekiwanie. Zabierak sprzęgła prawie 700zł a nie planowałem tego kupować. Zdjąłem pokrywę co by dać do spawania nadlew gdzie jest oś dźwigni z przodu przed primary. Przy okazji okazało się że piasta zabieraka jest pęknięta. Łożyska, uszczelka i uszczelniacze nowe. Łożysko i dorobienie tulejki do rozrusznika. Układ zapłonowy Dyna S pociągnął 500zł, aku musiałem kupić bo było to konieczne, stary już ledwo przerzucał tłoki i nie chciał palić. Pierdołki, tu coś, tam coś i się nazbierało. Ale moto śmiga jak należy. Pali od strzału i w ogóle jeździ fajnie. Dziś doszedł jeszcze nowy filtr powietrza. Się nazbierało kwoty, gdzieś pomiędzy też złotówki poszły na browar przy robocie itp. :biggrin: Się zaniedbało motocykl w przeszłości i teraz pokutowałem.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............Panowie co z tą ku.......... zrobić żeby to nie było takie drętwe jak nieociosany kołek, silniczek chodzi ładnie, równo, dobrze przyspiesza ale ni cholery nie ma tym przyjemności z jazdy, drągal a powinna być pszczółka (Maja) lubię jeździć leśnym ścieżkami na dwójeczce, itd. to nie to, czy z tym już nic się nie da zrobić?

 

...........powiecie pewnie złóż od podstaw na nowym silniku evo albo shovelhead i tak zrobię ale jeszcze jestem za malutki i nie dorosłem na takie wyczyny :wink:

 

...........ten silnik jest za szorstki jak nieogolony drwal, jak mu dać trochę kultury (ogolić się go nie da)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że co? Że silnik twardo pracuje, szorstko i w ogóle taki sztywny jest? Może to wina motocykla a nie tylko silnika. Pamiętaj że to EVO mocowane bezpośrednio do ramy. Musi się trząść. ALe nadmierne wibracje to może być problem z wałem korbowym. Stracił swój balans i się telepie bardziej niż powinien. Porównaj najpierw z takim samym motocyklem, inny EVO na sztywno mocowany. FatBoy, Heritage itp. Potem spróbuj czegoś z rodziny FLH, może tam jest to czego Ci trzeba. FLH mają elastycznie wieszony silnik a też się telepią ostro, więc sztywno mocowany w ogóle trzepie.

 

 

A może po prostu zmień wydechy. Zbyt suchy dźwięk wydechu psuje frajdę z jazdy. Szorstki dźwięk potęguje odczucia wibracji, całość odczuwasz w niemiły sposób. Załóż jakieś bardziej wytłumione, albo duże wydechy które dają niski bass, miękki dźwięk znacznie polepszy komfort jazdy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............gdzieś na forum wyczytałem że zmiana wałka na ostry, cewki i aparatu daje większy moment już w przedziale niskich obrotów, po prostu łagodnieje, chciałbym żeby ten silnik był bardziej miękki, zawieszenie silnika jest prawidłowe, nie o to mi chodzi, o elastyczność w dolnym przedziale obrotów itd. i kulturę pracy podczas wolnej jazdy, aksamitną gładkość podczas przyspieszania, itd.

 

..........z wydechem masz rację ale nie wiem czy to całkowicie załatwi sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! To dziwne. Przecież Harry w kwestii Nm jest bardzo miękki i elastyczny.

 

 

Zapłon owszem. Kilka dni temu założyłem u siebie Dyna S i kilka innych modów. Silnik pracuje lepiej niż na serii. Lekko czuć zmianę pozytywną w zakresie elastyczności. Potrzeba Ci zapłonu Single Fire, o czym pisaliśmy niedawno. Dyna S jest tani i podobno dobry. Czytałem też w sieci i plota się potwierdza. Mało narazie pojeździłem więc trudno mi powiedzieć coś od siebie poza tym co powyżej. Ten układ potrzebuje mechanicznego przyspieszacza.

 

 

A wałek to też możesz zmienić jak chcesz. Szukaj wałka dla ciężkich modeli rodziny Touring, one mają charakterystykę taką że od samego dołu ciągną jak lokomotywa na V biegu. Mówimy oczywiście o tuningowych wałkach. Teoretycznie seryjny wałek Softaila i FLH powinien się różnić bo to inne motocykle, ale nie gwarantuję tego. Wałki dla lekkich moto typu Dyna czy Softail Custom mają pole do popisu w średnim zakresie a tego nie szukasz.

 

 

A co masz pomieszane w kwestii filtra powietrza? Wiedz że okrojony układ dolotowy źle wpływa na elastyczność w dolnym zakresie.

 

No i wkładki do portu wydechowego powinny pomóc jeśli masz okrojony układ wydechowy, szczególnie jeśli jest to długi układ z małymi tłumikami. Są to takie jakby kołnierze które montujesz w port głowicy i na to nakładasz dopiero kolektor i przykręcasz. Widać to czasem na Allegro. Stożkowe wkładki zwiększają prędkość przepływających gazów co wpływa korzystnie na wydajność silnika.

 

 

 

Ach, co do gładkośći i płynności przyspieszania. Sprawdź naciąg łańcucha sprzęgłowego i pasa napędowego. Te dwa elementy i ich nadmierny luz sumują się i powodują takie uczucie jakby silnik był rozdymany jak bułgarska tirówka.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............wielkie dzięki, wiedziałem że można na Ciebie liczyć w tym temacie

...........niech Ci Bozia dobry człowieku w dzieciach (tłustych i pyskatych) wynagrodzi

podpowiedz tylko gdzie taki wałek szukać, bo z tego co widzę to zostaje tylko ebay u nas nima

 

...........podpowiedz jeszcze gdzie ten zapłon nabyłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dajcie prosty sposób na wyjęcie rozrusznika z softaila na twin cam 88.

Muszę dziś go wyciągnąć i tak przeraża mnie to upakowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...........podpowiedz jeszcze gdzie ten zapłon nabyłeś

 

 

Zapłon nabyłem u Małego. Na Alle wisi też taki zestaw od innego sprzedawcy. A wałek też niedawno wisiał, odpowiednik 54H czy 57H. Pytaj też Małego o wałek z charakterystyką jaką Ci trzeba albo szukaj w sieci, są tabele i specyfikacje różne.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się wyciągnąć, rozrusznik :biggrin: , nie jest to jakoś skomplikowana czynność, ale poznać się z Harym można się jeszcze lepiej.

Edytowane przez emilio1400
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............gdzieś na forum wyczytałem że zmiana wałka na ostry, cewki i aparatu daje większy moment już w przedziale niskich obrotów, po prostu łagodnieje, chciałbym żeby ten silnik był bardziej miękki, zawieszenie silnika jest prawidłowe, nie o to mi chodzi, o elastyczność w dolnym przedziale obrotów itd. i kulturę pracy podczas wolnej jazdy, aksamitną gładkość podczas przyspieszania, itd.

 

..........z wydechem masz rację ale nie wiem czy to całkowicie załatwi sprawę

 

 

mam dla ciebie antidotum , nowy wałek andrews ev27 (najczęściej zakładany wałek w usa) oraz nowy moduł dynatek 2000 , regulowany , dual lub single fire . z takim zestawem jedziesz na 5 biegu już od 50 km/h , moc masz o dobre 15 koni podniesioną , kultura pracy , silnik staje się cichszy i wolne obroty masz naprawdę wolne , i spalanie pozostaje bez zmian. moduł ma diodę do precyzyjnego ustawienia zapłonu , poradzi sobie nawet laik .

jak coś to na pw

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...