Kamel-JG Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Hi, Sprawa dotyczy zx-12r z 2002 roku. Otóż od pewnego czasu (ok. miesiąca) mam dziwne stukanie w przednim zawieszeniu (wydaje mi się, że w prawej ladze) przy mocniejszym hamowaniu (nie awaryjnym ;) ). Jest to taki dźwięk jakby zawieszenie dobijało, tylko, że nieco bardziej delikatne, a samo zawieszenie nie dobija. Serwis Kawy w JG ma teraz taki natłok prac, że nie są w stanie mi teraz pomóc :( Czy może to być wina zużytego oleju? Może macie inne pomysły? Pozdr Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 a nie oszczała się olejem, bo na sucho zawias też takie dźwięki wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Hi, Sprawa dotyczy zx-12r z 2002 roku. Otóż od pewnego czasu (ok. miesiąca) mam dziwne stukanie w przednim zawieszeniu (wydaje mi się, że w prawej ladze) przy mocniejszym hamowaniu (nie awaryjnym ;) ). Jest to taki dźwięk jakby zawieszenie dobijało, tylko, że nieco bardziej delikatne, a samo zawieszenie nie dobija. Serwis Kawy w JG ma teraz taki natłok prac, że nie są w stanie mi teraz pomóc :( Czy może to być wina zużytego oleju? Może macie inne pomysły? Pozdr Sprawdź łożysko główki ramy, to typowy objaw dla tego typu usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 (edytowane) a nie oszczała się olejem, bo na sucho zawias też takie dźwięki wydaje Nie mam żadnych wycieków z moto ;) - wszystko juz wyleciało :P:P:P Sprawdź łożysko główki ramy, to typowy objaw dla tego typu usterki Wyobraź sobie, że leżąc godzinę temu na tapczanie :P wpadłem na ten sam pomysł! :D Pognałem czym prędzej do garażu, i na sucho (czyt. na postoju) przy "pompowaniu" zawieszenia nic nie słychać, ani nie czuć. Więc pomyślałem sobie, że sprawdzę to podczas jazdy gołą ręką, ale też nic. Więc 3 pomysł (najtrafniejszy), to skręcenie wszystkich ustawień w zawieszeniu na super hiper hard i co? pięknie stuka, ale nie łożysko, tylko nakrętka na górnej półce (ta na samej górze)! :D Bynajmniej na niej wyczuwa się delikatny luz (tak na chłopski rozum myślę, że to działa w ten sposób, że lagi przekazują siłę na górną półkę, a ta z kolei pracuje (ma luz) pod tą właśnie śrubą). Jak macam łożysko i nakrętki kontrujące podczas pulsacyjnego hamowania to nie czuć żadnego luzu, tylko właśnie ta nakrętka... Lecę po imbusik i kręcę dziada :) Morda mi się cieszy, bo już myślałem, że niezbędne bedzie rozbieranie zawieszenia :) Edytowane 29 Sierpnia 2009 przez Kamel-WGJG Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahu Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 (edytowane) i jak Kamel? to było to o czym pisałeś w ostatnim poście? odświeżam trochę temat bo mam podobny problem w iksie - coś mi stuka w główce ramy przy mocnym dohamowaniu. tutaj jeszcze pytanie: po czym poznać że łożysko gł. ram. jest do wymiany? (sprawdzałem na podniesionym przednim kole i nie ma żadnych zacięć prz kręceniu kierownicą ani nic tego typu). pzdr i z góry dzięki za odpowiedzi. Edytowane 15 Września 2009 przez rahu Cytuj KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 (edytowane) Rahu - najpierw sprawdź luz zacisków hamulcowych na prowadnicach. One często powoduję delikatne stuki przy hamowaniu. A luz łożyska główki możesz sprawdzić jeśli wsiądziesz na moto. Wteknij palce pod górną półkę tak żeby opuszki palców były na łożysku i drugą ręką depnij hamulec i bujaj moto. Jeśli wyczujesz jakiś ruch na palcach to wiesz gdzie szukać przyczyny. Chciałbym tutaj wspomnieć :biggrin: że istnieją inne czynności obsługowe łożyska główki ramy niż tylko ich okresowa wymiana na nowe. :biggrin: Luz główki ramy jak i stan łożyska należy sprawdzać okresowo. I okresowo należy właśnie smarować te łożyska, wtedy pośmigają wiele lat. Najlepiej zimą podczas grzebania w moto lub wiosną podczas przygotować moto do sezonu. Warto zdjąć półkę, odkręcił nakrętkę i osłonkę i zbadać łożyska organoleptycznie. Opuścić trochę przód żeby było widać dolne łożysko. Jak są zaklejone czerstwym smarem to należy je wyjąć, umyć, przedmuchać, sprawdzić stan bieżni i rolek i jak wszystko jest OK to zapchać na maxa smarem i poskładać w całość tak jak były. Edytowane 15 Września 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 (edytowane) Siemka, Sory, że dopiero odp. ale miałem ostatnio urwanie głowy i zapomniałem napisać co i jak. Tak to stukanie to był luz na śrubie kontrującej górną półkę. Wystarczył imbus nr 12, ćwierć obrotu i problemu nie ma :) A w ASO skasowali by pewnie z 5 dych :D Pozdro Edytowane 16 Września 2009 przez Kamel-WGJG Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 Jeżeli jest duży luz na łożysku główki ramy to może być wyczuwalny podczas jazdy na kierownicy przy prędkościach 60-80km/h. Moto wtedy tak delikatnie wężykuje. Możesz spróbować dokręcić tylko nie za mocno. Potrzebny jest specjalny klucz, ale ja to robiłem młotkiem i punktakiem. :biggrin: Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.