Skocz do zawartości

stukanie w zawieszeniu


Kamel-JG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hi,

 

Sprawa dotyczy zx-12r z 2002 roku. Otóż od pewnego czasu (ok. miesiąca) mam dziwne stukanie w przednim zawieszeniu (wydaje mi się, że w prawej ladze) przy mocniejszym hamowaniu (nie awaryjnym ;) ). Jest to taki dźwięk jakby zawieszenie dobijało, tylko, że nieco bardziej delikatne, a samo zawieszenie nie dobija. Serwis Kawy w JG ma teraz taki natłok prac, że nie są w stanie mi teraz pomóc :( Czy może to być wina zużytego oleju? Może macie inne pomysły?

 

Pozdr

 

 

 

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi,

 

Sprawa dotyczy zx-12r z 2002 roku. Otóż od pewnego czasu (ok. miesiąca) mam dziwne stukanie w przednim zawieszeniu (wydaje mi się, że w prawej ladze) przy mocniejszym hamowaniu (nie awaryjnym ;) ). Jest to taki dźwięk jakby zawieszenie dobijało, tylko, że nieco bardziej delikatne, a samo zawieszenie nie dobija. Serwis Kawy w JG ma teraz taki natłok prac, że nie są w stanie mi teraz pomóc :( Czy może to być wina zużytego oleju? Może macie inne pomysły?

 

Pozdr

 

Sprawdź łożysko główki ramy, to typowy objaw dla tego typu usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie oszczała się olejem, bo na sucho zawias też takie dźwięki wydaje

 

Nie mam żadnych wycieków z moto ;) - wszystko juz wyleciało :P:P:P

 

 

Sprawdź łożysko główki ramy, to typowy objaw dla tego typu usterki

 

 

Wyobraź sobie, że leżąc godzinę temu na tapczanie :P wpadłem na ten sam pomysł! :D Pognałem czym prędzej do garażu, i na sucho (czyt. na postoju) przy "pompowaniu" zawieszenia nic nie słychać, ani nie czuć. Więc pomyślałem sobie, że sprawdzę to podczas jazdy gołą ręką, ale też nic. Więc 3 pomysł (najtrafniejszy), to skręcenie wszystkich ustawień w zawieszeniu na super hiper hard i co? pięknie stuka, ale nie łożysko, tylko nakrętka na górnej półce (ta na samej górze)! :D Bynajmniej na niej wyczuwa się delikatny luz (tak na chłopski rozum myślę, że to działa w ten sposób, że lagi przekazują siłę na górną półkę, a ta z kolei pracuje (ma luz) pod tą właśnie śrubą). Jak macam łożysko i nakrętki kontrujące podczas pulsacyjnego hamowania to nie czuć żadnego luzu, tylko właśnie ta nakrętka... Lecę po imbusik i kręcę dziada :)

 

Morda mi się cieszy, bo już myślałem, że niezbędne bedzie rozbieranie zawieszenia :)

Edytowane przez Kamel-WGJG

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

i jak Kamel? to było to o czym pisałeś w ostatnim poście?

odświeżam trochę temat bo mam podobny problem w iksie - coś mi stuka w główce ramy przy mocnym dohamowaniu.

tutaj jeszcze pytanie: po czym poznać że łożysko gł. ram. jest do wymiany?

(sprawdzałem na podniesionym przednim kole i nie ma żadnych zacięć prz kręceniu kierownicą ani nic tego typu).

 

pzdr i z góry dzięki za odpowiedzi.

Edytowane przez rahu

KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych
"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rahu - najpierw sprawdź luz zacisków hamulcowych na prowadnicach. One często powoduję delikatne stuki przy hamowaniu.

 

A luz łożyska główki możesz sprawdzić jeśli wsiądziesz na moto. Wteknij palce pod górną półkę tak żeby opuszki palców były na łożysku i drugą ręką depnij hamulec i bujaj moto. Jeśli wyczujesz jakiś ruch na palcach to wiesz gdzie szukać przyczyny.

 

Chciałbym tutaj wspomnieć :biggrin: że istnieją inne czynności obsługowe łożyska główki ramy niż tylko ich okresowa wymiana na nowe. :biggrin: Luz główki ramy jak i stan łożyska należy sprawdzać okresowo. I okresowo należy właśnie smarować te łożyska, wtedy pośmigają wiele lat. Najlepiej zimą podczas grzebania w moto lub wiosną podczas przygotować moto do sezonu. Warto zdjąć półkę, odkręcił nakrętkę i osłonkę i zbadać łożyska organoleptycznie. Opuścić trochę przód żeby było widać dolne łożysko. Jak są zaklejone czerstwym smarem to należy je wyjąć, umyć, przedmuchać, sprawdzić stan bieżni i rolek i jak wszystko jest OK to zapchać na maxa smarem i poskładać w całość tak jak były.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

 

Sory, że dopiero odp. ale miałem ostatnio urwanie głowy i zapomniałem napisać co i jak. Tak to stukanie to był luz na śrubie kontrującej górną półkę. Wystarczył imbus nr 12, ćwierć obrotu i problemu nie ma :) A w ASO skasowali by pewnie z 5 dych :D

 

Pozdro

Edytowane przez Kamel-WGJG

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest duży luz na łożysku główki ramy to może być wyczuwalny podczas jazdy na kierownicy przy prędkościach 60-80km/h. Moto wtedy tak delikatnie wężykuje.

Możesz spróbować dokręcić tylko nie za mocno.

Potrzebny jest specjalny klucz, ale ja to robiłem młotkiem i punktakiem. :biggrin:

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...