trzykawki Opublikowano 25 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2002 zgodnie z tym co napisałem w moim ostatnim post -cie do najbliższy łikendzik. proponuję omówić temat dogłębniej tutaj. szczególnie liczę na wypowiedź janusza i innych doświadczonych riders-ów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2002 Również czekam, bo temat został ryszony, ale nie dkończony, co sie może źle skończyć. W temacie "jak jeździć lepiej ..." pojawiło się kilka wypowiedzi, a razcej przypuszczań na temat : - Ułożenia ciała na motocyklu (ja wspomniałem o dociążeniu przodu w zakręcie - potrzebne, czy nie?)- czy przechylać się równo z motocyklem, czy inaczej- nad/ podsterowności. Piszę to w tym miejscu, bo coś się zwaliło w tamtym temacie i jak się chce obejrzeć ostatnie posty, to trzeba przejść na wyświetlanie "od najnowszego"Czekam na wypowiedzi, szczególnie Janusza.pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 26 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2002 Na pewno przesuniecie środka ciężkości ku przodowi wpływa korzystnie na sterowność, bo dociażone jest przednie koło (nawet na snowboardzie :lol: ciężar spoczywa na przedniej nodze - lepsza zwrotność). Proste. Co do kąta pochylenia jeźdźca w stosunku do motocykla, to moim zdaniem dużo zależy od stylu jazdy i ujeżdżanego motocykla. Kiedyś kolesie ścigający się po torze (50's, 60's .. i wcześniej) wyglądali na zakretach, jakby byli przyklejeni do siedzeń, obecnie tańczą na dupie to w jedną, to w drugą stronę. Nie można powiedzieć, że są lepsi, niż Agostini, czy inni dawni mistrzowie. Jakby się Janusz wypowiedział, też bym sie cieszyl :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 27 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2002 Co do pozycji na moto w zakręcie to najprościej rzecz ujmując trzeba zrównoważyć siłę odśrodkową. Jeżeli sam ciężar motocykla+jeździec nie jest jej w stanie zrównoważyć (przy szybkim pokonywaniu zakrętu) w pozycji "w osi", wdedy wychylenie pomaga. Pozwala też na wykorzystanie najszerszej części barku opony (bez wychylenia całe moto będzie mocniej przechylone). To moje zdanie, ale jeżeli jest inaczej, to chętnie poczytam uwagi bardziej doświadczonych jeżdżców. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiobaran Opublikowano 20 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2003 WITAM.Panowie, ogólnie rzecz biorąc nie można powiedzieć jak kto w zakręcie powinien się na motorze zachowywać.Wszyscy bowiem wiemy co to jest siła odśrodkowa, a przynajmniej czujemy ją na zakrętach, by ją zrównoważyć należy dążyć do tego aby składowa siły działająca w kirunku "wypychania " nas z zakrętu jak najbardzej optymalnie działała na środek masy kierowcy+motocykla,w kierunku podłoża. Wtedy nacisk opony na jezdnię jest największy i trzymamy kierunek jazdy. Trochę tu zamotałem, ale chodzi mi oto że styl jazdy w zakręcie jest kwestią indywidualną, bo każdy z nas jest inaczej zbudowany i inaczej rozkłada się jego masa na motocyklu. Inaczej gdy jedzie 50-cio kilogramowa dziewuszka, na jakimś dragu, a inaczej ja 110-cio kilogramowy facet np. na GS-ie. No dobra, juz nie ziewamy skończyłem.Jeżeli ktoś się ze mną nie zgadza, to z checią wysłucham.POzdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 20 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2003 Witam Mysle ze jesli ktos chce sie czegos na w/w temat dowiedziec to niech zajzy tu: http://www.motocykle.org/ do dzialu: jak jezdzic - porady.W razie niejasnosci pomoge w takim stopniu w jakim tylko bede potrafil. PozdrawimWiktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.