Skocz do zawartości

GPZ 900 , ktos cos poradzi ? -jest maly problem...


dodo88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. od nie dawna jestem posiadaczem giepki 900 z 86' roku. Kupilem ja po okazyjnej cenie, poprzedni wlasciciel twierdzil ze; "jechalem i zaczela gasnac...i zgasla..." hehe Wiec sugerowalem sie przy kupnie praktycznie tylko wygladem zewnetrznym i stanem w jakim byl utrzymany oraz tym ze ma oplaty itd. Moto (jak twierdzi ten gosc) stal dwa lata nie uzywany,twierdzil ze to wina gaznikow ze nie odpala...i owszem,wina tkwila w gaznikach-przypuszczam ze koles jechal na resztkach benzyny,podlapalo syfu,przypchalo dysze i gosc nie wiedzial co jest grane. Po przeczyszczeniu,wymianie swiec i oleju kawa odpalila. Pewnie dlugo stala bo z poczatku puscila z tlumikow dosc obfite jak na czterosow kleby dymu ale gdy pochodzila pare minut,wszystko bylo jak byc powinno,z wyjatkiem... Dochodzily (chyba) spod pokrywy zaworow nie regularne stuki, jak dla mnie to luzy zaworowe sa jeszcze do regulacji ale mimo stukow postanowilem sie przejechac chociaz kilka metrow w celu sprawdzenia skrzyni biegow... i nastepna rzecza ktora pokazywala ze z moto cos nie tak byla bardzo slaba moc we wszystkich zakresach obrotow silnika, praktycznie nie czuc zadnej mocy ktora wskazywala by ze to silnik 115 konny .

Ktos moze dac dobra rade na ten temat i mw.powiedziec czy moze to byc wina tylko zaworow ? -nie jestem specjalista i dlatego chcialbym sie poradzic. A do GPZ 900 mam sentyment dosc wielki wiec chcialbym i wolalbym go doprowadzic do stanu uzywalnosci.

pozdrawiam i licze na jakis odglos w mojej sprawie

Edytowane przez dodo88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najblizszym czasie (postaram sie to zrobic jutro) wyreguluje luzy na zaworkach i postaram sie pozyczyc jakis manometr bo ten co mam niestety sie nie nadaje. Chociaz narazie moge powiedziec ze jakby spojrzec z boku to kompresja wydaje sie byc dobra,kontrolka oleju gasnie jeszcze przed odpaleniem moto.

Pali na wszystkich garnkach, stukot charakteryzuje sie tym ze jest nie regularny tzn.czasem go slychac lepiej a czasem np.przy wyzszych obrotach troche ustaje. Co prawda czeka mnie jeszcze synchro gaznikow ale to chyba by nie mialo wiekszego na tak duzy ubytek mocy ? Aha i jeszcze jedna rzecz...-jakie powinny byc luzy na zaworach ssacych i wydechowych jak bede ustawial?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki,w takich proporcjach ustawie zawory a potem zmierze kompresje i bede mogl stwierdzic mniej wiecej gdzie siedzi przyczyna.

Ale czy jesli kontrolka oleju gasnie odrazu to nie oznacza ze uklad tlok-pierscienie-cylinder jest w porzadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki,w takich proporcjach ustawie zawory a potem zmierze kompresje i bede mogl stwierdzic mniej wiecej gdzie siedzi przyczyna.

Ale czy jesli kontrolka oleju gasnie odrazu to nie oznacza ze uklad tlok-pierscienie-cylinder jest w porzadku?

Nie, gaśnięcie kontrolki świadczy tylko o tym, że pompa podaje olej pod określonym ciśnieniem powodującym zadziałanie czujnika gaszącego lampkę. Inaczej mówiąc, pompa smarująca jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis stwierdzilem ze silnik sie okazal poprostu kiblem,ustawilem zawory tak jak powinny byc,odpalilem i stukot nie ustawal,moc takze sie nie zwiekszyla. Albo kupie jakis sprawny silnik i zrobie przekladke albo puszcze to komus na czesci i kupie taki sam-sprawny,jezdzacy nie wymagajacy wkladu finansowego.

Tak wiec jesli ktos zainteresowany jest to moge sprzedac sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis stwierdzilem ze silnik sie okazal poprostu kiblem,ustawilem zawory tak jak powinny byc,odpalilem i stukot nie ustawal,moc takze sie nie zwiekszyla. Albo kupie jakis sprawny silnik i zrobie przekladke albo puszcze to komus na czesci i kupie taki sam-sprawny,jezdzacy nie wymagajacy wkladu finansowego.

Tak wiec jesli ktos zainteresowany jest to moge sprzedac sprzet.

Jak widać z powyższego, kolejny raz okazuje się, że superokazje = super wydatki. :icon_exclaim: :icon_twisted: :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...