dodo88 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam. od nie dawna jestem posiadaczem giepki 900 z 86' roku. Kupilem ja po okazyjnej cenie, poprzedni wlasciciel twierdzil ze; "jechalem i zaczela gasnac...i zgasla..." hehe Wiec sugerowalem sie przy kupnie praktycznie tylko wygladem zewnetrznym i stanem w jakim byl utrzymany oraz tym ze ma oplaty itd. Moto (jak twierdzi ten gosc) stal dwa lata nie uzywany,twierdzil ze to wina gaznikow ze nie odpala...i owszem,wina tkwila w gaznikach-przypuszczam ze koles jechal na resztkach benzyny,podlapalo syfu,przypchalo dysze i gosc nie wiedzial co jest grane. Po przeczyszczeniu,wymianie swiec i oleju kawa odpalila. Pewnie dlugo stala bo z poczatku puscila z tlumikow dosc obfite jak na czterosow kleby dymu ale gdy pochodzila pare minut,wszystko bylo jak byc powinno,z wyjatkiem... Dochodzily (chyba) spod pokrywy zaworow nie regularne stuki, jak dla mnie to luzy zaworowe sa jeszcze do regulacji ale mimo stukow postanowilem sie przejechac chociaz kilka metrow w celu sprawdzenia skrzyni biegow... i nastepna rzecza ktora pokazywala ze z moto cos nie tak byla bardzo slaba moc we wszystkich zakresach obrotow silnika, praktycznie nie czuc zadnej mocy ktora wskazywala by ze to silnik 115 konny . Ktos moze dac dobra rade na ten temat i mw.powiedziec czy moze to byc wina tylko zaworow ? -nie jestem specjalista i dlatego chcialbym sie poradzic. A do GPZ 900 mam sentyment dosc wielki wiec chcialbym i wolalbym go doprowadzic do stanu uzywalnosci. pozdrawiam i licze na jakis odglos w mojej sprawie Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez dodo88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Sprawdź zawory i kompresję w każdym garze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Sprawdź czy pracuje na wszystkich cylindrach. Ten stukot może świadczyć że któryś cylinder nie pali. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo88 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 W najblizszym czasie (postaram sie to zrobic jutro) wyreguluje luzy na zaworkach i postaram sie pozyczyc jakis manometr bo ten co mam niestety sie nie nadaje. Chociaz narazie moge powiedziec ze jakby spojrzec z boku to kompresja wydaje sie byc dobra,kontrolka oleju gasnie jeszcze przed odpaleniem moto. Pali na wszystkich garnkach, stukot charakteryzuje sie tym ze jest nie regularny tzn.czasem go slychac lepiej a czasem np.przy wyzszych obrotach troche ustaje. Co prawda czeka mnie jeszcze synchro gaznikow ale to chyba by nie mialo wiekszego na tak duzy ubytek mocy ? Aha i jeszcze jedna rzecz...-jakie powinny byc luzy na zaworach ssacych i wydechowych jak bede ustawial? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 ssanie 0.13-0.18 wydech 0.18-0.23 ciśnienie w cylindrze na zimno 9.3 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo88 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Dzieki,w takich proporcjach ustawie zawory a potem zmierze kompresje i bede mogl stwierdzic mniej wiecej gdzie siedzi przyczyna. Ale czy jesli kontrolka oleju gasnie odrazu to nie oznacza ze uklad tlok-pierscienie-cylinder jest w porzadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Dzieki,w takich proporcjach ustawie zawory a potem zmierze kompresje i bede mogl stwierdzic mniej wiecej gdzie siedzi przyczyna. Ale czy jesli kontrolka oleju gasnie odrazu to nie oznacza ze uklad tlok-pierscienie-cylinder jest w porzadku? Nie, gaśnięcie kontrolki świadczy tylko o tym, że pompa podaje olej pod określonym ciśnieniem powodującym zadziałanie czujnika gaszącego lampkę. Inaczej mówiąc, pompa smarująca jest sprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo88 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Dzis stwierdzilem ze silnik sie okazal poprostu kiblem,ustawilem zawory tak jak powinny byc,odpalilem i stukot nie ustawal,moc takze sie nie zwiekszyla. Albo kupie jakis sprawny silnik i zrobie przekladke albo puszcze to komus na czesci i kupie taki sam-sprawny,jezdzacy nie wymagajacy wkladu finansowego. Tak wiec jesli ktos zainteresowany jest to moge sprzedac sprzet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Dzis stwierdzilem ze silnik sie okazal poprostu kiblem,ustawilem zawory tak jak powinny byc,odpalilem i stukot nie ustawal,moc takze sie nie zwiekszyla. Albo kupie jakis sprawny silnik i zrobie przekladke albo puszcze to komus na czesci i kupie taki sam-sprawny,jezdzacy nie wymagajacy wkladu finansowego. Tak wiec jesli ktos zainteresowany jest to moge sprzedac sprzet. Jak widać z powyższego, kolejny raz okazuje się, że superokazje = super wydatki. :icon_exclaim: :icon_twisted: :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 sprawdziłeś czy wszystkie cylindry pracują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo88 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 oj juz nie chodzi ze to okazja bo jakbym chcial to jeszcze bym na tym zarobil -krojac i sprzedajac na czesci hehe tak,wszystkie gary chodza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.