baba_zanetti Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 czemu jest tak że na postoju turbina nie wytwarza ciśnienia bądź wytwarza mniejsze, a w czasie jazdy na obciążonym silniku tak (wyższe)? i nie mam tu na myśli prędkości kosmicznych, powiedzmy poniżej 100km/h jakie zjawisko to powoduje? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 czemu jest tak że na postoju turbina nie wytwarza ciśnienia bądź wytwarza mniejsze, a w czasie jazdy na obciążonym silniku tak (wyższe)? i nie mam tu na myśli prędkości kosmicznych, powiedzmy poniżej 100km/h jakie zjawisko to powoduje? Heh.... napędem turbo spręzarki są gazy wylotowe. Zatemgdy silnik chodzi na jałowych obrotach spalin jest mało i turbina nie jest napędzana w odpowiednim stopniu, w czasie jazdy i pod obciązeniem ciśnienie gazów wylotowych wzrasta i napędza druga strone sprężarki która to tworzy nadcisnienie w układzie dolotowym. Zatem proste rozumowanie: Jałowe i niskie obroty -> niskie cisnienie spalin (gazów wylotowych) -> niskie cisnienie spręzania po stronie wtórnej Wysokie obroty, obciązenie silnika -> wysokie cisnienie spalin (gazów wylotowych) -> wyokie cisnienie spręzania. ;) Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 nie nie, to nie takie proste, chodzi o to że jak na luzie wkręci sie motocykl do powiedzmy 6tyś obrotów to ciśnienia nie ma, gdy jedzie sie na pierwszym biegu z taką prędkością obrotową jest ok. 0,5bara. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 czemu jest tak że na postoju turbina nie wytwarza ciśnienia bądź wytwarza mniejsze, a w czasie jazdy na obciążonym silniku tak (wyższe)? i nie mam tu na myśli prędkości kosmicznych, powiedzmy poniżej 100km/h jakie zjawisko to powoduje? http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka Wielkość ciśnienia wytwarzanego przez turbosprężarkę nie jest zależna od prędkości pojazdu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Jak wyżej nie zależy od prędkości pojazdu ale zależy od prędkości obrotowej I OBCIĄZENIA SILNIKA chodzi o to ze ciśnienie spalin jest większe na obciążonym silniku niż na luzie.... ale szczegółów dlaczego tak jest szukaj gdzie indziej. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 jeszcze prościej na luzie żeby osiągnąć te 6tys potrzeba nakręcić 1/10 rollgazu podczas jazdy np na 4tym biegu już 4/10 rollgazu , dawka paliwa 4x taka = 4x więcej spalin do napędzenia turbiny . P.S oczywiście nie ma takich przeliczników, to tylko przykładowo Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) jak Jackuzy napisał bez obciążenia turbina nie pompuje. Bez obciążenia kąt zapłonu zmienia się w bardzo niewielkim stopniu, kilkakrotnie wzrastają obroty, a mieszanka spala się z właściwie stałą prędkością (takie uproszczenie, bo ta prędkość czoła płomienia zależy od składu mieszanki) - bez obciążenia później opuszczają komorę spalania (później w sensie mieszanka jest w późniejszej fazie spalania) i mniejsza jest energia gazów. Pod obciążeniem wraz ze zmianą kąta zapłonu (opóźnieniem, bo w turbo wraz ze wzrostem obrotów/obciążenia zapłon jest opóźniany) z komorę spalania opuszczają gazy jeszcze się dopalające mające dużo większą energię i temperaturę. W ten sposób np. realizuje się podtrzymanie turbo - żeby spaliny miały energię na napędzanie łopatek turbiny opóźnia się zapłon dla zamkniętej przepustnicy (podciśnienie w kolektorze) i wysokich obrotów, dla samej turbinki nie jest zdrowe, ale turbina tak bardzo wtedy nie zwalnia i nie ma laga (turbo dziury) - oczywiście to powyżej w dużym uproszczeniu, ale właśnie dlatego na postoju turbina nie pompuje :icon_mrgreen: BTW baba masz motonga z turbo? Edytowane 8 Sierpnia 2009 przez abu Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Dlatego polecam urządzonko Aerocharger. Sprężarka bez typowych wad turbosprężarki. Tańsza, prostsza, bardziej efektywna. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) Bez obciążenia kąt zapłonu zmienia się w bardzo niewielkim stopniu Z tego co mi wiadomo, kąt wyprzedzenia zapłonu wzrasta bardzo szybko w przypadku małego napełniania (niewielkie obciążenie) oraz znacząco spada przy dużym napełnianiu (duże obciążenie). PS. było kilka modeli motocykli seryjnie wyposażonych w turbosprężarkę. Kiedyś widziałem ciekawą stronę właśnie na ten temat. Edytowane 8 Sierpnia 2009 przez BANANvanDYK Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 jak Jackuzy napisał bez obciążenia turbina nie pompuje. Bez obciążenia kąt zapłonu zmienia się w bardzo niewielkim stopniu, kilkakrotnie wzrastają obroty, a mieszanka spala się z właściwie stałą prędkością (takie uproszczenie, bo ta prędkość czoła płomienia zależy od składu mieszanki) - bez obciążenia później opuszczają komorę spalania (później w sensie mieszanka jest w późniejszej fazie spalania) i mniejsza jest energia gazów. Pod obciążeniem wraz ze zmianą kąta zapłonu (opóźnieniem, bo w turbo wraz ze wzrostem obrotów/obciążenia zapłon jest opóźniany) z komorę spalania opuszczają gazy jeszcze się dopalające mające dużo większą energię i temperaturę. W ten sposób np. realizuje się podtrzymanie turbo - żeby spaliny miały energię na napędzanie łopatek turbiny opóźnia się zapłon dla zamkniętej przepustnicy (podciśnienie w kolektorze) i wysokich obrotów, dla samej turbinki nie jest zdrowe, ale turbina tak bardzo wtedy nie zwalnia i nie ma laga (turbo dziury) - oczywiście to powyżej w dużym uproszczeniu, ale właśnie dlatego na postoju turbina nie pompuje :icon_mrgreen: BTW baba masz motonga z turbo? Podaj źrOdło tych ciekawych wiadomości i podpowiedz nam w jakim motocyklu występują takie zjawiska. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Podaj źrOdło tych ciekawych wiadomości i podpowiedz nam w jakim motocyklu występują takie zjawiska. To chyba w rajdówkach tzw.boost czy coś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Podaj źrOdło tych ciekawych wiadomości i podpowiedz nam w jakim motocyklu występują takie zjawiska. 10 lat doświadczenia w tuningu puszek Panie Piotrze - głównie tzw. strojenie czyli kreowanie/poprawianie map wtrysku i zapłonu. Jeśli ma Pan ciekawe informacje dotyczące turbo w motocyklu to z dziką rozkoszą poczytam to co Pan napisze. Może właśnie napisze Pan dlaczego turbo nie pompuje na biegu jałowym w motocyklu i jakie rozwiązania są w motocyklach z turbo stosowane, jak realizowane zasilanie, jakie są mapy zapłonu, wtrysku (pomijam blow/draw thru). Aha i przy okazji proszę podać źródło tego co Pan napisze, zakładając, że napisze Pan cokolwiek. Podtrzymanie to rozwiązanie raczej dla sportu, ale zazwyczaj stosuje się ten trik też jak ktoś buduje auto na ulicę z dużą turbiną, przy okazji fajnie strzela w wydech :icon_twisted: Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 10 lat doświadczenia w tuningu puszek Panie Piotrze - głównie tzw. strojenie czyli kreowanie/poprawianie map wtrysku i zapłonu. Jeśli ma Pan ciekawe informacje dotyczące turbo w motocyklu to z dziką rozkoszą poczytam to co Pan napisze. Może właśnie napisze Pan dlaczego turbo nie pompuje na biegu jałowym w motocyklu i jakie rozwiązania są w motocyklach z turbo stosowane, jak realizowane zasilanie, jakie są mapy zapłonu, wtrysku (pomijam blow/draw thru). Aha i przy okazji proszę podać źródło tego co Pan napisze, zakładając, że napisze Pan cokolwiek. Podtrzymanie to rozwiązanie raczej dla sportu, ale zazwyczaj stosuje się ten trik też jak ktoś buduje auto na ulicę z dużą turbiną, przy okazji fajnie strzela w wydech :icon_twisted: A co to ma wspólnego z motocyklami ? W czasach kiedy produkowano motocykle z seryjnie zamontowaną turbiną np. Kawasaki Z750T, CX650Turbo czy XJ750 Turbo nie było jeszcze w tej branży pojęcia "mapa zapłonu" i w każdym z tych motocykli był zapłon CDI . Pozostań jednak przy naprawianiu i udziwnianiu taczek a motocykle pozostaw mechanikom motocyklowym bo to są całkiem inne pojazdy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 W czasach kiedy produkowano motocykle z seryjnie zamontowaną turbiną np. Kawasaki Z750T, CX650Turbo czy XJ750 Turbo Były to: Kawasaki GPZ 750 Honda CX 500/CX 650 Yamaha XJ 650 Suzuki XN 850 - o którym chyba już nikt nie pamięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Były to: Kawasaki GPZ 750 Honda CX 500/CX 650 Yamaha XJ 650 Suzuki XN 850 - o którym chyba już nikt nie pamięta. TEn ostatni nieznany w europie a to przecież zwykła Katana na turbinie :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.