Arni Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 W swojej VTR miałem tak, ze wystarczyło pare prob odpalenia i po akumulatorze. Pomimo ze był naładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 W swojej VTR miałem tak, ze wystarczyło pare prob odpalenia i po akumulatorze. Pomimo ze był naładowany. i te pare prob powinno wystarczyc, jesli nie to szukasz problemu w zasilaniu paliwem lub elektryce... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Można się trochę zastanawiać nt. obciążenia regulatorów i akumulatorów przy takim odpalaniu. Regulator motocyklowy ma dwa zadania: prostować prąd ładowania (diody) oraz ograniczać napięcie (tyrystory). 1. Ograniczanie napięcia przy naładowanym akumulatorze pracuje na najwyższym obciążeniu - tyrystory rozgrzewają regulator oraz stator, przez diody płynie niewielki prąd (równy aktualnemu obciążeniu odbiornikami instalacji elektrycznej). 2. Kiedy akumulator jest rozładowany, nie zasiarczony prąd ładowania płynący przez diody jest bardzo duży, ograniczanie napięcia w ogóle nie działa, stator jest równie mocno obciążony. 3. Kiedy akumulator jest rozładowany i zasiarczony, prąd ładowania jest bardzo mały, napięcie na zaciskach od razu jest wysokie, ograniczenie napięcia działa z pełnym obciążeniem. W przypadku zimnego silnika trzeba brać pod uwagę mniejszą rezystancję uzwojeń a więc większą moc statora, natomiast elementy półprzewodnikowe w stanie zimnym mają większą wytrzymałość (przewodzenie większych prądów). Przy niskich obrotach mamy małą wydajność ładowania, na wysokich dużą. Tak więc z tego wszystkiego, które z trzech stanów pracy ma największe znaczenie w uszkodzeniu regulatora? Elementy półprzewodnikowe ulegają uszkodzeniu na dwa sposoby - po spaleniu stanowią zwarcie lub przerwę w obwodzie. 1. Spalone tyrystory - stator pracuje ze zwarciem lub niesymetrycznym obciążeniem powodującym spalenie pozostałych tyrystorów 2. Spalone diody - stanowią zwarcie dla statora lub też mogą spowodować zwarcie akumulatora przez cewki statora. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Ogolnie pomysl z odpalaniem z samochodowego aku jest kiepski, a jeszcze gorszy to pomysl "oszczedzenia" paru zl i jezdzenie z zasiarczonym trupem motocyklowego aku - oba moga latwo doprowadzic do padniecia alternatora w motocyklu. Akumulator motocyklowy to tylko kilkadziesiat zl za chinska tanioche lub sto kilkadziesiat jesli chce sie miec cos dobrego, do tego warto miec mala stacjonarna ladowarke i po prostu dbac o stan aku - wowczas nie bedzie koniecznosci odpalania z akumulatora samochodowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) Może troche wyprostuje sprawe bo nikt tu nie poruszył przyczyny która zazwyczaj doprowadza do uszkodzeń w motocyklu do odpalenia. Przyczyną jest WYSOKIE NAPIĘCIE (do kilkuset V) które indukuje rozrusznik motocykla który próbujemy odpalić w momencie utraty kontaktu elektrycznego między akumulatorem dawcą a zdechłym aku (lub bez akumulatora) w odpalanym moto.Schemat tego zjawiska jest wykorzystywany w cewce zapłonowej do tworzenia iskry Uszkodzenie regla w motocyklu-dawcy jest spowodowane wstawieniem bezpiecznika o zbyt dużym pradzie w obwód zabezpieczający ładowanie(z praktyki wiem że wiekszość ma w dupie wartośc podaną w manualu i ładuje tam samochodowe 15A lub 30A). Uszkodzenia modułu , zegarów (czasami regulatora) etc. są spowodowane przepięciami o których mowa wyżej. PS. Sztuka uwalenia elektroniki dawcy lub pacjenta nie udała mi sie ani razu w ciagu 2 lat.A było tego kilkadziesiąt sztuk. Edytowane 8 Sierpnia 2009 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 odpalałem chiński skuter z urwanym trybem od kickstartera mase razy z kabli, bo nie było innej możliwości, a aku często padał przez alarm, czy przez długie kręcenie spowodowane sporymi luzami na zaworach, które zostały zlikwidowane dopiero później po licznych poszukiwaniach elementu-winowajcy zawsze używałem do tego akumulatora z samochodu (czasami zdarzał się nawet piackup z dwoma, V12 łatwo się nie odpala ;) ) zawsze robię to na wyłączonym silniku dawcy, a po odpaleniu natychmiast odłączam klamrę dodatnią z dawcy nie wiem ile razy tak robiłem, ale więcej niż 20 razy na jednym chińskim egzemplarzu skutera i przez ten okres nic nie padło najpierw łącze minusy, później plus na matce i na koniec plus na dawcy i ściągam od razu po odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Może troche wyprostuje sprawe bo nikt tu nie poruszył przyczyny która zazwyczaj doprowadza do uszkodzeń w motocyklu do odpalenia. Przyczyną jest WYSOKIE NAPIĘCIE (do kilkuset V) które indukuje rozrusznik motocykla który próbujemy odpalić w momencie utraty kontaktu elektrycznego między akumulatorem dawcą a zdechłym aku (lub bez akumulatora) w odpalanym moto.(...) Nawet zdechły akumulator ma wystarczająco mały opór wewnętrzny, aby zgasić takie przepięcie. odpalałem chiński skuter z urwanym trybem od kickstartera mase razy z kabli, bo nie było innej możliwości, a aku często padał przez alarm, czy przez długie kręcenie spowodowane sporymi luzami na zaworach, które zostały zlikwidowane dopiero później po licznych poszukiwaniach elementu-winowajcy zawsze używałem do tego akumulatora z samochodu (czasami zdarzał się nawet piackup z dwoma, V12 łatwo się nie odpala ;) ) zawsze robię to na wyłączonym silniku dawcy, a po odpaleniu natychmiast odłączam klamrę dodatnią z dawcy nie wiem ile razy tak robiłem, ale więcej niż 20 razy na jednym chińskim egzemplarzu skutera i przez ten okres nic nie padło najpierw łącze minusy, później plus na matce i na koniec plus na dawcy i ściągam od razu po odpaleniu. Weź pod uwagę, że w chińskim skuterze nie ma nic co mogłoby się spalić w ten sposób :) Ładowanie "przez diodę", ze słabej prądniczki, zapłon CDI (separowany od reszty instalacji) i kilka żarówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.