nowytzrdt Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Jakie macie opony w swoich EXC 125/200 chodzi mi o rozmiar teraz mam 120 ale nie wiem czy nie za duża;/ Jaka będzie optymalna do 200?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rams Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 W swojej 125 mam 110/100 następną oponę dam prawdopodobnie 120. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 (edytowane) Panowie, ostatnio stwierdziłem, że zrobie przegląd silnika w kacie i wymienie wszystkie łożyska. Wszystko ładnie, pięknie, poskładałem. Zakładam cylinder a tam denko tłoka w GMP nie jest równo z górna powierzchnią cylindra. Wg serwisówki maxymalna róznica to 0,1mm A u mnie jest 3-4mm. Myśle sobie uszczelka. Wywaliłem uszczelke i sprawdziłem. Dalej się nie zgrywa. Korba prox, tłok nie wiem jakiej firmy. O co tu chodzi? Jeszcze jedno pytanie. Nicasil sie kończy... co dalej? Nakładać nową warste czy bić tuleje? Jest sens? Edytowane 7 Lipca 2011 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReD-GreeN Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 lej nowy. tuleja wiadomo tańsza ale jak będziesz motorem jezdził to sobie bigosu nie rób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 (edytowane) Panowie, ostatnio stwierdziłem, że zrobie przegląd silnika w kacie i wymienie wszystkie łożyska. Wszystko ładnie, pięknie, poskładałem. Zakładam cylinder a tam denko tłoka w GMP nie jest równo z górna powierzchnią cylindra. Wg serwisówki maxymalna róznica to 0,1mm A u mnie jest 3-4mm. Myśle sobie uszczelka. Wywaliłem uszczelke i sprawdziłem. Dalej się nie zgrywa. Korba prox, tłok nie wiem jakiej firmy. O co tu chodzi? Jeszcze jedno pytanie. Nicasil sie kończy... co dalej? Nakładać nową warste czy bić tuleje? Jest sens?Nicasil się kończy to trzeba nałożyć nową warstwę. Niestety wszyscy oferujący się na allegro nie nakładają prawdziwego nicasilu tylko jakąś powłokę chromową... 2 znajomych chciało przyoszczędzić. jeden zrobił nicasil z allegro za ok 600zł a drugi zdecydował się na jeszcze tańsza opcje tulei. Oboje sa niezadowoleni. Ten psełdo nicasil po jednym sezonie sie po prostu zdarł ( kilka razy potwierdzili to również ludzie na tym forum ) a drugi motor 2t na tulei po prostu nie chodzi tak jak powinien ( nie dokręca się do końca ) co prawdopodobnie jest spowodowane niechlujnym wycięciem w tulei kanałów. Znam gościa z autoryzowanego serwisu KTM który za 800zł wysyła cylinder (albo do niemiec albo do anglii juz nie pamiętam) i dostajesz cylinder jak nowy z wymiarami i parametrami nowego fabrycznego cylindra. Już kiedyś się o tym rozpisywłałem na forum. Kilka osób z forum skorzystało i są zadowoleni. I to jest jedyny słuszny kierunek. Nowy cylinder majątek, tani nicasil to lipa a tuleja to dla mnie partaczenie a nie profesjonalny remont. A z tym że tłok nie dochodzi do samej góry to zielonego pojęcia nie mam. Przyznam że dziś złożyłem silnik po remoncie i zupełnie nie zwróciłem na to uwagi. Ale moim zdaniem gdyby tłok w GMP był o 3mm za nisko niż fabryka przewiduje to taki silnik raczej w ogóle by nie był w stanie odpalić i wkręcać się na obroty. w serwisówce ja co prawda nie znalazłem wzmianki 0,1mm ale na zdjęciach ewidentnie widać że tłok ma być przy GMP na równi z cylindrem...Może masz korbę od SX 450 ona była trochę krótsza bo ten model ma skrócony skok tłoka. ale to tylko taka mysl bo nie wiem ile ona tak na prawdę była krótsza. Edytowane 8 Lipca 2011 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 (edytowane) Nicasil się kończy to trzeba nałożyć nową warstwę. Niestety wszyscy oferujący się na allegro nie nakładają prawdziwego nicasilu tylko jakąś powłokę chromową... 2 znajomych chciało przyoszczędzić. jeden zrobił nicasil z allegro za ok 600zł a drugi zdecydował się na jeszcze tańsza opcje tulei. Oboje sa niezadowoleni. Ten psełdo nicasil po jednym sezonie sie po prostu zdarł ( kilka razy potwierdzili to również ludzie na tym forum ) a drugi motor 2t na tulei po prostu nie chodzi tak jak powinien ( nie dokręca się do końca ) co prawdopodobnie jest spowodowane niechlujnym wycięciem w tulei kanałów. Znam gościa z autoryzowanego serwisu KTM który za 800zł wysyła cylinder (albo do niemiec albo do anglii juz nie pamiętam) i dostajesz cylinder jak nowy z wymiarami i parametrami nowego fabrycznego cylindra. Już kiedyś się o tym rozpisywłałem na forum. Kilka osób z forum skorzystało i są zadowoleni. I to jest jedyny słuszny kierunek. Nowy cylinder majątek, tani nicasil to lipa a tuleja to dla mnie partaczenie a nie profesjonalny remont. A z tym że tłok nie dochodzi do samej góry to zielonego pojęcia nie mam. Przyznam że dziś złożyłem silnik po remoncie i zupełnie nie zwróciłem na to uwagi. Ale moim zdaniem gdyby tłok w GMP był o 3mm za nisko niż fabryka przewiduje to taki silnik raczej w ogóle by nie był w stanie odpalić i wkręcać się na obroty. w serwisówce ja co prawda nie znalazłem wzmianki 0,1mm ale na zdjęciach ewidentnie widać że tłok ma być przy GMP na równi z cylindrem...Może masz korbę od SX 450 ona była trochę krótsza bo ten model ma skrócony skok tłoka. ale to tylko taka mysl bo nie wiem ile ona tak na prawdę była krótsza. Jak bede rozbierał, zbierze dokładnie suwmiarką i zrobie zdjecie.Zapłon gdy ustawie na znaki to motor jest zamulony i sie nie wkręca, musze mieć teraz troche wcześniejszy. Tak czy inaczej silnik nie rozwija pełnej mocy... Podasz mi namiary na ten nicasil na pw? Ile trzebia na niego czekać? Teraz tak, korba z tego co wiem ma przejechany dopiero jeden tłok, no ale coś nie bangla. Wymienić korbe? Ma może ktoś dokładną wysokość korby od tego sx 450 od exc 250 i exc 300? Ps. gawron mówie o 2t, a korba od sx 450 jest chyba dużo krótsza? Czy się myle? Zmierzyłem, płaszyczna tłoka jest niżej o 2,65mm od płaszczyzny cylindra. Orientuje sie ktoś ile nowy cylinder? Edytowane 8 Lipca 2011 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 (edytowane) Jak bede rozbierał, zbierze dokładnie suwmiarką i zrobie zdjecie.Zapłon gdy ustawie na znaki to motor jest zamulony i sie nie wkręca, musze mieć teraz troche wcześniejszy. Tak czy inaczej silnik nie rozwija pełnej mocy... Podasz mi namiary na ten nicasil na pw? Ile trzebia na niego czekać? Teraz tak, korba z tego co wiem ma przejechany dopiero jeden tłok, no ale coś nie bangla. Wymienić korbe? Ma może ktoś dokładną wysokość korby od tego sx 450 od exc 250 i exc 300? Ps. gawron mówie o 2t, a korba od sx 450 jest chyba dużo krótsza? Czy się myle? Zmierzyłem, płaszyczna tłoka jest niżej o 2,65mm od płaszczyzny cylindra. Orientuje sie ktoś ile nowy cylinder?nie nie nie sorki! ja się zawiesiłem na 4t a nie przeczytałem w Twoim profilu jaki masz motor. korba od 4t zupełnie nie pasuje do 2t. najlepiej wrzuć zdjęcie strony z serwisówki i zdjęcie sytuacji w Twoim sprzęcie. Jeżeli dobrze rozumiem to Twój motor odkąd go kupiłeś musi chodzić na wcześniejszym zapłonie żeby w ogóle chodził. To jest nienaturalna sytuacja. Znaczy to że albo zapłon masz nie oryginalny albo że faktycznie masz za krótką korbę. I to w sumie układa się w logiczną całość. Krótsza korba oznacza że tłok wcześniej osiąga górny martwy punkt w którym powinna nastąpić iskra. A żeby iskra była wcześniej to zapłon musi być przyśpieszony. Niezły cyrk by był jak by ta teoria się potwierdziła :D Edytowane 9 Lipca 2011 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 nie nie nie sorki! ja się zawiesiłem na 4t a nie przeczytałem w Twoim profilu jaki masz motor. korba od 4t zupełnie nie pasuje do 2t. najlepiej wrzuć zdjęcie strony z serwisówki i zdjęcie sytuacji w Twoim sprzęcie. Jeżeli dobrze rozumiem to Twój motor odkąd go kupiłeś musi chodzić na wcześniejszym zapłonie żeby w ogóle chodził. To jest nienaturalna sytuacja. Znaczy to że albo zapłon masz nie oryginalny albo że faktycznie masz za krótką korbę. I to w sumie układa się w logiczną całość. Krótsza korba oznacza że tłok wcześniej osiąga górny martwy punkt w którym powinna nastąpić iskra. A żeby iskra była wcześniej to zapłon musi być przyśpieszony. Niezły cyrk by był jak by ta teoria się potwierdziła :DNo i tak jest. Fota z serwisówki, mój tłok jest o 2,65mm niżej. http://imageshack.us/photo/my-images/10/beznazwy2bn.jpg/ Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 no to grubo... Tłok raczej nie podejrzewam żeby był bardziej płaski niż powinien być. Tylko teraz pytanie jak do tego doszło. Nie wydaje misę żeby ktoś zrobił to świadomie. Albo któryś producent korb źle ją wykonał i to jest mało prawdopodobne. Albo korba pochodzi z innego modelu 300. Bo coś mi się zdaje że 250 i 300 mają te same korby. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 (edytowane) no to grubo... Tłok raczej nie podejrzewam żeby był bardziej płaski niż powinien być. Tylko teraz pytanie jak do tego doszło. Nie wydaje misę żeby ktoś zrobił to świadomie. Albo któryś producent korb źle ją wykonał i to jest mało prawdopodobne. Albo korba pochodzi z innego modelu 300. Bo coś mi się zdaje że 250 i 300 mają te same korby.3 opcja wydaje sie najbardziej prawdopodobna... 250 i 300 to niby to samo tylko większa średnica tłoka. Kurde do zimy mi jeszcze starczy tłoka i nicasilu... A korba ma dopiero jeden tłok z tego co wiem. Pogadam z serwisem o tych korbach. Edytowane 9 Lipca 2011 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 I to w sumie układa się w logiczną całość. Krótsza korba oznacza że tłok wcześniej osiąga górny martwy punkt w którym powinna nastąpić iskra. A żeby iskra była wcześniej to zapłon musi być przyśpieszony. Niezły cyrk by był jak by ta teoria się potwierdziła :D Gawron w jaki sposób osiąga wcześniej? osiąga w takim samym czasie po prostu tłok porusza sie wolniej Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Gawron w jaki sposób osiąga wcześniej? osiąga w takim samym czasie po prostu tłok porusza sie wolniejmasz racje. tylko w czym w takim razie pomaga ustawienie wcześniejszego zapłonu? Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 a gdzie jest napisane że zapłon jest zmieniony? ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek85 Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 [OT]Gawron odczytaj PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 a gdzie jest napisane że zapłon jest zmieniony? ;] Zapłon gdy ustawie na znaki to motor jest zamulony i sie nie wkręca, musze mieć teraz troche wcześniejszy. Tak czy inaczej silnik nie rozwija pełnej mocy... Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.