Skocz do zawartości

Wymiana oleju w lagach


Piotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jezeli masz te srubki o ktorych mowil zbychu (spustowe po boku a nie trzymajace tloczycho tlumiace czyli te od spodu) to poprostu je odkrecasz czekasz az zleci olej, nastepnie zakrecasz je spowrotem, naciskasz kilka razy na moto tak by zawieszenie przednie pracowalo (chodzi oto by wycisnac stary olej z tloczyska tlumiacego) po czym odkrecasz jeszcze raz spusty. Pamietaj ze jak bedziesz odkrecal gorne sruby by wlac olej (najlepiej podniesc moto by zawiecha byla rozciagnieta maxymalnie to nie beda napierac sprezyny) to poluzuj sruby od gornych polek bo inaczej zniszczysz gwint lub lepek sruby.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

http://images38.fotosik.pl/254/6f8a705426e4c983med.jpg

 

Prosze spójrzcie na to zdjęcie. Jest to laga CBR 600 F3. Wydaje mi się, że ten naddatek materiału jest po to, żeby zrobić tam spust oleju. Mam racje? Można w tym wiercić, gwintować i zrobić sobie korek spustowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
http://images38.fotosik.pl/254/6f8a705426e4c983med.jpg

 

Prosze spójrzcie na to zdjęcie. Jest to laga CBR 600 F3. Wydaje mi się, że ten naddatek materiału jest po to, żeby zrobić tam spust oleju. Mam racje? Można w tym wiercić, gwintować i zrobić sobie korek spustowy?

Zaprzestano umiejscowienia tej śruby aby zmusić mechanika lub właściciela do przeprowadzenia weryfikacji wszystkich części oraz do dokładnego ich umycia.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może stare, ale odpowiem...w CBR F3 masz śrubę spustową od dołu. Musisz wyjąć ośkę koła i wtedy imbusem odkręcasz sobie śrubę.

 

Z tego co wiem to śruba na samym dole, nad ośką nie jest do spuszczania oleju tylko do całkowitej rozbiórki teleskopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ie mu poradzili chciałbym zobaczyć jego minę jak wykręci tą śrubę nad ośką a właściwie nie wykręci tylko poluzuje i się okaże, żeby ja znowu wkręcić trzeba dorabiać klucz na rurze żeby skontrować po prostu poluzuj górne korki wyciągnij lagi wylej olej poczekaj aż wszystko dokładnie ścieknie (możesz podpompować) nalać nowy zgodnie z serwisówką wsadzić lagi poskładać wszystko i ok 2 - 4 godzin roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tym kluczem pneumatycznym chodzi po prostu, że niekiedy nie da się inaczej odkręcić tych dolnych śrub (jeśli zapieczone, etc), a wówczas łatwo je zniszczyć normalnym kluczem, a jak się zniszczy, to sami wiecie, jaki to problem... Pneumatyk robi to szybko, bezboleśnie dla śrub i w mgnieniu oka. W obie strony.

pzdr

 

Z jednej strony to a z drugiej czasami chodzi też o to, że jak kręcisz od dołu bambusem to nie wykręca ci się śruba bambusowa ino obraca w miejscu razem z elementami wewnątrz lagi. W związku z tym kręcisz sobie w kółko z lekkim oporem i nic się nie dzieje. Natomiast jak spróbujesz kluczem pneumatycznym to śrubka ładnie się wykręci, bo ten tłoczek nie zdąży się nawet obrócić wewnątrz lagi (tarcie + bezwładność).

 

Czasami jest tak, że jedna laga da się ładnie od dołu rozkręcić ręcznie a w drugiej kręcą się bebechy. Można sprawdzić ręcznym kluczem a jeśli się nie uda to cały teleskop won z półek, pod pachę i do warsztatu w którym mają klucz pneumatyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A guzik prawda ;)

Można wylać olej i wkręcić korek po czym odwrócić lagę i jedna osoba naciska żeby sprężyna docisnęła bebechy od środka a druga osoba odkręca spokojnie. Kiedys tak miałem że pneumatyk nie dawał rady. Pomimo wysokich obrotów w środku wszystko się kręciło. Wystarczyło właśnie ścisnąć lagę bez oleju i poszło luzem. Do dokręcania użyłbym jednak klucza dynamometrycznego....

 

Do kolegi który zaczął temat i do innych nadgorliwych.

Po co chcecie wymieniać uszczelniacze skoro nic nie cieknie? Idąc dalej tym tropem warto powymieniać wszystkie łożyska w motocyklu. Niby dobre ale w końcu padną....

Smiert Szpionom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatek to wczesniej przejedz sie by amorki popracowaly olej sie rozgrzeje, nastepnie zlewajac olej srubami spustowymi, ktore znajduja sie po bokach okreslisz jak olej wygladal, jesli nie najgorzej to, zlewasz nalewasz nowy i po sprawie, jesli poleci szambo, to jednak rozkrecilbym calosc wyczyscil i wtedy jednak obowiazkwo zmienilbym uszczelniacze, po za tym bez pneumatyka nie rozbieralbym; moze sie udac a rownie dobrze moze sie nie udac :wink:

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
  • 2 lata później...
W dniu 30.07.2009 o 22:29, suzukigt80 napisał:

Zeby odkrecic dolne sruby "spustowe" obowiazkowo potrzebny jest pneumat, nawet jak by ci sie udalo jakims cudem odkrecic zwyklym kluczem imbusowym to i tak dokrecone musza byc pneumatem.

Pneumat może zniszczyć podkładkę z miedzi tutaj masz film jaki klucz stosować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...