Asmodan Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Witam Jezeli masz te srubki o ktorych mowil zbychu (spustowe po boku a nie trzymajace tloczycho tlumiace czyli te od spodu) to poprostu je odkrecasz czekasz az zleci olej, nastepnie zakrecasz je spowrotem, naciskasz kilka razy na moto tak by zawieszenie przednie pracowalo (chodzi oto by wycisnac stary olej z tloczyska tlumiacego) po czym odkrecasz jeszcze raz spusty. Pamietaj ze jak bedziesz odkrecal gorne sruby by wlac olej (najlepiej podniesc moto by zawiecha byla rozciagnieta maxymalnie to nie beda napierac sprezyny) to poluzuj sruby od gornych polek bo inaczej zniszczysz gwint lub lepek sruby. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 http://images38.fotosik.pl/254/6f8a705426e4c983med.jpg Prosze spójrzcie na to zdjęcie. Jest to laga CBR 600 F3. Wydaje mi się, że ten naddatek materiału jest po to, żeby zrobić tam spust oleju. Mam racje? Można w tym wiercić, gwintować i zrobić sobie korek spustowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwlk Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Może stare, ale odpowiem...w CBR F3 masz śrubę spustową od dołu. Musisz wyjąć ośkę koła i wtedy imbusem odkręcasz sobie śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 http://images38.fotosik.pl/254/6f8a705426e4c983med.jpg Prosze spójrzcie na to zdjęcie. Jest to laga CBR 600 F3. Wydaje mi się, że ten naddatek materiału jest po to, żeby zrobić tam spust oleju. Mam racje? Można w tym wiercić, gwintować i zrobić sobie korek spustowy? Zaprzestano umiejscowienia tej śruby aby zmusić mechanika lub właściciela do przeprowadzenia weryfikacji wszystkich części oraz do dokładnego ich umycia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Może stare, ale odpowiem...w CBR F3 masz śrubę spustową od dołu. Musisz wyjąć ośkę koła i wtedy imbusem odkręcasz sobie śrubę. Z tego co wiem to śruba na samym dole, nad ośką nie jest do spuszczania oleju tylko do całkowitej rozbiórki teleskopu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 ie mu poradzili chciałbym zobaczyć jego minę jak wykręci tą śrubę nad ośką a właściwie nie wykręci tylko poluzuje i się okaże, żeby ja znowu wkręcić trzeba dorabiać klucz na rurze żeby skontrować po prostu poluzuj górne korki wyciągnij lagi wylej olej poczekaj aż wszystko dokładnie ścieknie (możesz podpompować) nalać nowy zgodnie z serwisówką wsadzić lagi poskładać wszystko i ok 2 - 4 godzin roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miju Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Z tym kluczem pneumatycznym chodzi po prostu, że niekiedy nie da się inaczej odkręcić tych dolnych śrub (jeśli zapieczone, etc), a wówczas łatwo je zniszczyć normalnym kluczem, a jak się zniszczy, to sami wiecie, jaki to problem... Pneumatyk robi to szybko, bezboleśnie dla śrub i w mgnieniu oka. W obie strony. pzdr Z jednej strony to a z drugiej czasami chodzi też o to, że jak kręcisz od dołu bambusem to nie wykręca ci się śruba bambusowa ino obraca w miejscu razem z elementami wewnątrz lagi. W związku z tym kręcisz sobie w kółko z lekkim oporem i nic się nie dzieje. Natomiast jak spróbujesz kluczem pneumatycznym to śrubka ładnie się wykręci, bo ten tłoczek nie zdąży się nawet obrócić wewnątrz lagi (tarcie + bezwładność). Czasami jest tak, że jedna laga da się ładnie od dołu rozkręcić ręcznie a w drugiej kręcą się bebechy. Można sprawdzić ręcznym kluczem a jeśli się nie uda to cały teleskop won z półek, pod pachę i do warsztatu w którym mają klucz pneumatyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GPRK Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 A guzik prawda ;) Można wylać olej i wkręcić korek po czym odwrócić lagę i jedna osoba naciska żeby sprężyna docisnęła bebechy od środka a druga osoba odkręca spokojnie. Kiedys tak miałem że pneumatyk nie dawał rady. Pomimo wysokich obrotów w środku wszystko się kręciło. Wystarczyło właśnie ścisnąć lagę bez oleju i poszło luzem. Do dokręcania użyłbym jednak klucza dynamometrycznego.... Do kolegi który zaczął temat i do innych nadgorliwych. Po co chcecie wymieniać uszczelniacze skoro nic nie cieknie? Idąc dalej tym tropem warto powymieniać wszystkie łożyska w motocyklu. Niby dobre ale w końcu padną.... Cytuj Smiert Szpionom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 na poczatek to wczesniej przejedz sie by amorki popracowaly olej sie rozgrzeje, nastepnie zlewajac olej srubami spustowymi, ktore znajduja sie po bokach okreslisz jak olej wygladal, jesli nie najgorzej to, zlewasz nalewasz nowy i po sprawie, jesli poleci szambo, to jednak rozkrecilbym calosc wyczyscil i wtedy jednak obowiazkwo zmienilbym uszczelniacze, po za tym bez pneumatyka nie rozbieralbym; moze sie udac a rownie dobrze moze sie nie udac :wink: pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZEJU Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 (edytowane) witam mam problem chciał bym wymienić olej w suzuki dr 650 rse ale nie wiem jak to zrobić i od czego zacząćale mam na myśli olej w silniku Edytowane 20 Października 2017 przez SZEJU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vacekplacek Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 W dniu 30.07.2009 o 22:29, suzukigt80 napisał: Zeby odkrecic dolne sruby "spustowe" obowiazkowo potrzebny jest pneumat, nawet jak by ci sie udalo jakims cudem odkrecic zwyklym kluczem imbusowym to i tak dokrecone musza byc pneumatem. Pneumat może zniszczyć podkładkę z miedzi tutaj masz film jaki klucz stosować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.