Skocz do zawartości

Regulacja odbicia amortyzatora, napięcie wstepne...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chciałbym ustawić w moim Sprincie zawieszenie (tylne) na trochę bardziej miękkie i nie bardzo wiem jak. Przeczytałem ten artykuł http://www.motogen.pl/artykuly/porady/usta...wego,art17.html ale po jego przeczytaniu mam jeszcze większy mętlik w głowie. Co powinienem regulować? Z boku amortyzatora wystaje śruba do regulacji (prawdopodobnie tłumienie odbicia) - pytanie 2: im głębiej wkręcona śruba tym tłumienie mocniejsze czy na odwrót? Jest też śruba do regulacji napięcia wstępnego.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz serwisówki czy chociaż instrukcji obsługi motocykla? Od tego by trzeba zacząć, masz tam też ustawienia wyjścioawe, które się moga przydać, niewiadomo kto i czym wcześniej kręcił i jak masz zestrojone zawieszenie. Robienie tego na pałę nie zawsze przynosi dobre efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam serwisówkę ale tam nic nie ma temat regulacji zawieszenia, instrukcji obsługi niestety nie mam a może właśnie tam było by coś na ten temat. Wcześniej chyba nic nie było regulowane, no chyba że jakimiś kluczami pokrytymi teflonem bo nie ma żadnych śladów na śrubach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobry artykul,koles sie na tym zna.

 

Nalezy zaczac od odpowiedniego ustawienia ugiecia wstepnego sprezyny,w przypadku takiego motocykla jak twoj do jazdy na ulice,( a nie na tor) 40 mm jest dobre na poczatek.Mierzymy na wysokosci tylnej osi.

Stawiasz moto na stopke centralna i mierzysz dystans od tylnej oski do jakiegos punktu przy zadupku w prostopadlej lini wzgledem ziemi.Nastepnie sciagasz moto ze stopki siadasz na nie i jakis koles mierzy odleglosc pomiedzy tymi punktami.Roznica to ugiecie wstepne.Prawidlowe ugiecie wstepne,przod i tyl, to jest bazalna sprawa,tak jak fundament pod dom.Po zrobieniu tego mozna sie zaczac "bawic" w regulacje tlumienia ugiecia i odbicia.

 

Oh,generalnie wkrecajac,tak jak srube,zwiekszamy tlumienie wykrecajac zmniejszamy.Maksymalnie wkrecone,to jest pozycja niejako zerowa,pozycje tych regulatorow podaje sie w nastepujacy sposob np 10 klikniec od max,itd.

 

Nie wiem jakie masz regulacje z przodu,z tylu niewiele,ale postaraj sie zbalansowac zawieszenie w nastepujacy sposob.

Potrzebny jest podnosnik pod wahacz.Nastepnie naciskajac jednoczesnie na siedzenie ( w tym miejscu gdzie normalnie siedzisz) i zbiornik paliwa (wlew paliwa ) z taka sama sila,postaraj sie ustawic regulacje odbicia z tylu tak jak jest z przodu.

Nastepnie jazda testowa,ewentualne poprawki w zaleznosci co ci bardziej odpowiada.

 

Zawieszenie,i jego regulacja to w duzym stopniu bardzo subiektywana sprawa.Zalezy kto co lubi.

Fabryczne elemanty zawieszenia generalnie sa slabej jakosci , szybko traca wyjsciowe parametry,i po pewnym przebiegu niewiele da sie z tym zrobic.Oczywiscie to nie dotyczy np. Ducati z wyzszej polki ktore maja Ohlinsy przod i tyl. :biggrin:

 

Akcesoryjne sa o niebo lepsze ale kosztuja jak mowia hamerykanie, arm and leg,reke i noge. :smile:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...