Macjek Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Witam panie i panow. Niedawno zaliczylem czwarta glebe na ulicy (2 na hornecie, 2 na bandicie), wszystkie zwiazane z samochodami. Zaczynam odczuwac coraz wiekszy dyskomfort na drodze, coraz bardziej boje sie puszek, ale nie mam zamiaru konczyc z motocyklami, o nie! W mojej glowie zrodzil sie pomysl przesiadki na enduro. Enduro, nie cross, bo nie mam i nie chce miec przyczepki i chcialbym miec opcje dojechac do lasku/na pole o wlasnych silach. Na ulicy zrobilem 15kkm, na zakretach, w gorach idzie mi calkiem niezle. Potrzebuje sprzeta, ktory zadowoli mnie w lekkim i srednim terenie swoja moca, a na asfalcie pozwoli bez zmeczenia leciec stowka. Mam 181cm wzrostu, waze ok 95kg. Na motocykl bede mogl przeznaczyc ok 9tys pln, bo tyle zostanie mi po sprzedazy bandita i kupnie butow i ochraniaczy w teren. NIe wykluczam powrotu na asfalt po jakims czasie, zwlaszcza, ze wielu asfaltowych riderow bardzo sobie chwali przygody w terenie, jako pouczajace doswiadczenie. Od enduraka oczekiwac bede zadowalajacej mocy, jak najwiekszej bezobslugowosci i trwalosci. Myslalem o dr-z 400. Czekam na opinie i sugestie. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 DRZ sczególnie wersja E zapewne Cię zadowoli. ma pod 50 koni, dobre zawieszenie i nie dużą wagę a pozatym serwis jest w miare przyzwoity nie trzeba wydawać na jej utrzymanie grubymi tysiącami co sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 (edytowane) Popieram poprzednika. Za 9 tys wyrwiesz naprawde ładną DRZtke. Ale nad wersją E bym się zastanowił, to już dość wysilony silnik i myśle ze niema takiej żywotności jak np. wersja S. Która ma 40km, w teren to naprawde wystarczy, dobre zawieszenie, ekonomiczne moto, swierze rocznikowo. Będziesz zadowolony z Suzi Edytowane 13 Lipca 2009 przez włochatyDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Fajnie, dziekuje za odpowiedzi. Nie chce jednak napalac sie na jeden model, dlatego szukam alternatyw. Co jeszcze mozecie polecic? Raczej mocniejsze niz slabsze :) Yamaha zdaje sie miala cos podobnego do drz (ttr, xt, nie wiem dokladnie co jest co). Czy mam interesowac sie rowniez ktm, np lc4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Fajnie, dziekuje za odpowiedzi. Nie chce jednak napalac sie na jeden model, dlatego szukam alternatyw. Co jeszcze mozecie polecic? Raczej mocniejsze niz slabsze :) Yamaha zdaje sie miala cos podobnego do drz (ttr, xt, nie wiem dokladnie co jest co). Czy mam interesowac sie rowniez ktm, np lc4? Alternatywa? Yamaha WR/426/450 ,Husqvarna TE450, KTM EXC 400/450/525, Husaberg FE 501 jeśli szukasz czegoś mniej obsługowego to :Honda XR600R, Honda XR400, Yamaha TT600R, KTM LC4 to tyle z 4T w 2T masz jeszcze KTM EXC200/250/300, Husqvarna WR250, Kawasaki KDX 200/250, na początek wystarczy materiału do rozmyślań :icon_mrgreen: . A co do przesiadki z czarnego na błotniste to myślę że każdy motocyklista zanim wsiądzie na jakąś szlifierę czy innego plastika powinien odbyć staż w błocie bo umiejętności tu zdobyte mogą niekiedy ocalić cztery litery :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeKaWu Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Mysle ze przejscie z horneta czy bandziora na enduro z zupelnie innymi wymaganiami serwisowymi moze byc niemalym szokiem :) Mialem niedawno to samo przy przesiadce z bandita 600 i zdecydowalem sie na DR-Z 400 sm. Chodzilo mi o supermoto i mialem do wyboru jeszcze kilka maszyn m.in. KTM LC4 czy DR-Z w wersji E. Wybralem SM bo ma mniej wysilony silnik przez co jak sadze powinien byc trwalszy i mniej wymagajacy w serwisowaniu. Taki sam silnik ma DR-Z w wersji S. Wersja E to juz 50 koni i sadze ze ma to znaczenie dla trwalosci silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Mysle ze przejscie z horneta czy bandziora na enduro z zupelnie innymi wymaganiami serwisowymi moze byc niemalym szokiem :) Mialem niedawno to samo przy przesiadce z bandita 600 i zdecydowalem sie na DR-Z 400 sm. Chodzilo mi o supermoto i mialem do wyboru jeszcze kilka maszyn m.in. KTM LC4 czy DR-Z w wersji E. Wybralem SM bo ma mniej wysilony silnik przez co jak sadze powinien byc trwalszy i mniej wymagajacy w serwisowaniu. Taki sam silnik ma DR-Z w wersji S. Wersja E to juz 50 koni i sadze ze ma to znaczenie dla trwalosci silnika. Zdaje sobie sprawe z tego, ze jednogarowa wscieklizna wymaga remontow co jakis czas. Skoro przesiadles sie z bandita na drz, to opisz prosze swoje wrazenia zwiazane z serwisowaniem i kosztami. Btw, drz400sm daje na kolo z gazu? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeKaWu Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 (edytowane) Zdaje sobie sprawe z tego, ze jednogarowa wscieklizna wymaga remontow co jakis czas. Skoro przesiadles sie z bandita na drz, to opisz prosze swoje wrazenia zwiazane z serwisowaniem i kosztami. Btw, drz400sm daje na kolo z gazu? :) Ciezko bedzie o wrazenia z serwisu i koszta eksploatacji bo mam go od miesiaca. Olej co 6 tys km czyli jak w bandicie, kontrola luzow zdaje sie tak samo (to lepiej sprawdz bo nie pamietam na 100%) czyli tutaj remis. Jeden cylinder, ok 2x mniej oleju w silniku, jedna tarcza hamulcowa z przodu, jeden gaznik i jeden zestaw zaworow do regulacji, wiec koszty serwisu powinny byc nizsze. Opona z tylu 140 co rowniez nie jest bez znaczenia w sytuacji, gdy trzeba ja kupic. 160 czy 180 beda drozsze. Pali mniej, przy naprawde dynamicznej jezdzie po miescie wciaga 5,3 l na setke, palujac na maksa napewno bedzie troche wiecej ale mozna tez duzo mniej. Bandit palil mi zawsze ponad 6 w miescie. Motocykl jest duzo bardziej gleboodporny. Jesli zabezpieczysz dekle silnika oslonami to mozesz go w zasadzie przewracac i nie zauwazysz zadnych ubytkow w wyposazeniu :) Plastiki sa bardziej gumowe niz plastikowe, odksztalcaja sie przy nacisku, jeden element na allegro to ok 70 PLN czyli jak sie uprzesz na wyglad to mozesz wymienic wszystkie za jakies 350 PLN. Motocykl jest bardzo lekki, to jakies 2/3 bandita czyli o 70 kg mniej. Moto ma tylko 40 konikow i 40 niutonometrow ale trzeba pamietac ze to waga kogucia no i kanapa jest taka ze jak sie chce to mozna usiasc praktycznie na tylnym kole. Idzie na kolo z gazu o to sie nie martw ;) Napewno na jedynce bo juz mi sie niechcacy kilka razy zdarzylo. Z dwojki podobno tez ale ja na razie nie probowalem, jedynie ze sprzegla i tu oczywiscie nie ma problemu. Sa magicy ktorzy stojac na kanapie podrywaja go z gazu na 4 biegu :) Motocykl jest fenomenalny do jazdy w miescie. Pojedziesz w korku, jak sie nie da to po krawezniku, trawniku, chodniku itp :) Daje rade na szutrze, ostatnio zamiast jechac do pracy szeroka asfaltowa ulica, przemykam sie wzdluz ogrodkow dzialkowych, bo droga jest nieutwardzona, zamonieta i dziurawa :) W teren typu blota, trawy i grzaski piasek sie nie nadaje z powodu szosowych kol. Tu trzeba sie zaopatrzyc w dr-z w wersji S ;) Tyle ze mi zalezalo na supermoto i rozwazam wlasnie kupno kompletu kol enduro :bigrazz: Ogolnie, stwierdzilem, ze na razie nie chce jezdzic w trasy, za to chce miec sprzet dobry do miasta i do nauki jazdy, moge nim polatac na gumie, moge zapinac powerslidy na piachu i mam frajde z jazdy po wszystkim, co trafia sie w miescie a przy tym wszystkim nie musze do niego co weekend zagladac zeby zrobic serwis. No i doskonale nadaje sie na tor kartingowy. Edytowane 13 Lipca 2009 przez PeKaWu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dsjclub Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Tak jak Macjek przesiadam się na enduro z cbr 1100 :bigrazz: . Raz spróbowałem i to jest dopiero zabawa :biggrin:. Wybrałem sobie drz 400 tylko na razie muszę sprzedać swój motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 ................ Idzie na kolo z gazu o to sie nie martw ;) Napewno na jedynce bo juz mi sie niechcacy kilka razy zdarzylo. Z dwojki podobno tez ale ja na razie nie probowalem...................... Jak chcesz coś co idzie na koło z samego gazu to EXC520/525 robi to niemal od niechcenia nawet na 4 biegu :icon_mrgreen: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Na pewno nie jest to podstawowe kryterium wyboru, ale enduras/sm na kole wyglada o niebo lepiej niz jakas r1 czy inna cbr z wgniecionym zbiornikiem czy klatka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Tak panowie podstawa to musi z gazu na koło iść inaczej nie warto kupować motocykla jak nie idzie przynajmniej na 5 z gazu :bigrazz: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 DRZ-E czyli ten mocniejszy 50KM ( to taka słuszna moc dla gościa o wadze 95kg) jest ciekawą alternatywą bo nie należy on do grupy soft-enduro (albo raczej HEAVY-enduro) takiej jak ttr xt lc4 itp ale też nie należy do grupy Hard enduro jak EXC WR. Ja raczej spotkałem sie z opinią że nawet te wersje 50KM również są o wiele mniej wymagające w serwisowaniu niż exc czy wr a że da się już w prawdziwym terenie polatać. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeKaWu Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 (edytowane) Tak panowie podstawa to musi z gazu na koło iść inaczej nie warto kupować motocykla jak nie idzie przynajmniej na 5 z gazu :bigrazz: :biggrin: Hehe, wiadomo ze to nie jest najwazniejsze kryterium przy wyborze motocykla ale ale ;) ja sobie powiedzialem ze motocykl ma mi dawac frajde z codziennego uzytkowania a nie z 3 wypadow na tor wyscigowy w roku :icon_evil: Fajnie jest miec sprzet, ktory daje radoche z samej jazdy, ktory moze strzelic na gume jesli tylko troszke sie postarasz, ktorym mozesz wejsc w zakret slajdem albo tez wyjsc z niego w taki sposob, ktory kazdy dojazd do pracy zmienia w przygode, bo zamiast cisnac sie w korku mozna wskoczyc na kraweznik, pojechac po dziurach, trawniku czy potaplac sie w bloce na nieutwardzonej drodze, ktora wszyscy omijaja szerokim lukiem (ostatnio doszedlem do wniosku, ze musze brac spodnie na zmiane do pracy bo straszna wiocha w takich poplamionych blotem po biurze chodzic :biggrin: ). Czyli chcialem miec sprzet do malych szalenstw na codzien przy rozsadnych predkosciach. Mialem bandziora, przez chwile takze VTR 1000 i te motocykle daja frajde przy niebezpiecznie wysokich predkosciach. Na codzien niestety trzeba sie pilnowac i poza sama jazda motocyklem nie daja nic wiecej, no chyba ze ktos ma w zwyczaju ryzykowac wlasnym zyciem :icon_twisted: . W tym sensie mozna powiedziec, ze moze nie sama mozliwosc stawiania na kolo ale mozliwosc dawania frajdy kierowcy z jazdy na codzien jest waznym kryterium przy wyborze motocykla :) Edytowane 13 Lipca 2009 przez PeKaWu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 14 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 W dziale wypady/przejazdki na lokalnym forum wroclawia zamiescilem prosbe o uzyczenie jakiejs terenowej maszynki na 15min. Zanim sprzedam bandziora, chcialbym zobaczyc czy w ogole taka jazda mi sie podoba. Za wszelkie propozycje bede wdzieczny. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.