karambol Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 (edytowane) Hey, posiadam Apke rx 125 z silnikiem rotax 123 i wlasnie koncze remont silnika (wymiana lozysk, korbowodu, tloka) i caly czas mam problem ze sruba od sprzegla. w serwisowce pisza zeby ja dokrecic na 80Nm tyle ze potrzebna jest specjalna blokada zeby je unieruchomic ktorego nie posiadam. Jest jakis inny sposob na blokade sprzegla? mozna probowac wsadzic cos miedzy tarcze ale wiaze sie to z ryzykiem ich pekniecia. w rotaxie 122 byly juz tylko zapinki... Przy odkrecaniu tez sie troche nameczylem i przy okazji urwalem jeden zaczep do sprezyny. na szczescie nowy kosz dostalem za 80zl... Przy okazji pytanie o dozownik oleju, moto kupilem uzywane wiec z niego nie kozystalem tylko robilem mieszanke. Ostatnio troche czytalem o 2t i znalazlem ze jednak lepiej uzywac dozownika poniewaz dozuje olej ze wzgledu na obroty a nie, jak przy mieszance, przy odkrecaniu manety. Ktos mial problemy z dozownikiem? Niektorzy strasza ze jak nawali to sie moto zatrze i to prawda. Tylke ze mechanizm calej pompy oleju i dozownika jest dosc prosty wiec nie bardzo wierze ze moze sie zepsuc. Jak robic remont to kompletny wiec przy okazji sprawdzil bym pompe i przeszedl na dozownik. pozdro Edytowane 1 Lipca 2009 przez karambol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 (edytowane) między tryby włóż zwykłą podkładkę. między tryby włóż zwykłą podkładkę. Kolego, dozownik poskładaj do reklamówki i pie**olnij w krzaki jak najdalej możesz, w skuterkach sie to sprawdza ( choć nie zawsze, bo robiłem kilka dni temu skuterka który się zatarł wsłasnie przez awarie dozownika) ale w enduro to wystarczy że sie zagnie przewód czy cokolwiek i dziękuje. PS- Odkręcenie manetki = większe obroty ;) Edytowane 2 Lipca 2009 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambol Opublikowano 2 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 między tryby włóż zwykłą podkładkę. niestety to nie czesc od korbowodu sie kreci tylko od skrzyni... Kolego, dozownik poskładaj do reklamówki i pie**olnij w krzaki jak najdalej możesz, w skuterkach sie to sprawdza ( choć nie zawsze, bo robiłem kilka dni temu skuterka który się zatarł wsłasnie przez awarie dozownika) ale w enduro to wystarczy że sie zagnie przewód czy cokolwiek i dziękuje. PS- Odkręcenie manetki = większe obroty ;) no nie wiem, 2t przy duzych obrotach jak poscisz z manety to wcale nie zwalnia tylko wciaz ma duze obroty.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 niestety to nie czesc od korbowodu sie kreci tylko od skrzyni... no nie wiem, 2t przy duzych obrotach jak poscisz z manety to wcale nie zwalnia tylko wciaz ma duze obroty.... W takim razie skąd kosz sprzęgłowy ma napęd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambol Opublikowano 2 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 W takim razie skąd kosz sprzęgłowy ma napęd? kosz ma od walu ale sruba mocujaca przykrecana jest na jeden z walkow skrzyni biegow. wlasnie chodzi o ten myk zeby zablokowac tarcze aby wszystko pozostalo bez ruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 między tryby włóż zwykłą podkładkę. Kolego, dozownik poskładaj do reklamówki i pie**olnij w krzaki jak najdalej możesz, w skuterkach sie to sprawdza ( choć nie zawsze, bo robiłem kilka dni temu skuterka który się zatarł wsłasnie przez awarie dozownika) ale w enduro to wystarczy że sie zagnie przewód czy cokolwiek i dziękuje. PS- Odkręcenie manetki = większe obroty ;) Staraj się takie porady zapisywać ale raczej nie umieszczaj ich na tym forum. Radzisz koledze w prosty i dosadny sposób jak zniszczyć silnik? Zastanów się co będzie się działo z łożyskami po włożeniu podkładki pomiędzy zęby ? A co z tymi zębami w momencie mocnego kręcenia kluczem? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambol Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 juz sobie poradzilem, wystarczy zablokowac czyms tarcze, mozna spokojnie przykrecic na 80Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 14 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 Przykleję się do tematu gdyż potrzebuję szybkiej odpowiedzi. Czy wał korbowy i cylinder od Aprili RS 125 (Rotax 122) będzie pasować do Aprili Tuareg 125 (Rotax 123). Chodzi o to, czy w tych silnikach występują znaczne różnice. Pozdrawiam. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 14 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 (edytowane) o ile dobrze kojarze to wyglądają różnie, mam dwa także moge dokładnie sprawdzić ale to wieczorem Edytowane 14 Lipca 2009 przez hz10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Dobra, dowiedziałem się od właściciela aukcji że wał nie pasuje. Pozostanie poszukać dalej korbowodu (w Motor-land nie mają, ktoś wie gdzie dostanie tanio?) oraz dać cylinder do tulejowania w Motor-Tech. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 tak są różne :bigrazz: Woryna ma korby do niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.