Skocz do zawartości

[XJ600] Stuki przy puszczeniu manetki przy dużych obrotach.


korro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Podczas ostatniej przejażdżki zaobserwowałem, że gdy puszczę całkowicie manetkę gazu, czuć i słychać mocny stuk. Taki jak przy zmianie biegu w dół bez wyrównania obrotów.

 

Dziś objawy nasiliły się.

Jest ostre uderzenie, czasami po tym uderzeniu, jest jeszcze kilka mniejszych stuków, jak jakby zębatka puszczała.

 

To 'puszczanie' zębaki ma też miejsce, gdy powiedzmy przy 7 tysiącach obrotów, odejmę gaz całkowicie i moto hamuje silnikiem.

 

Generalnie, wygląda to tak, jakby moto nie miał siły hamować silnikiem.

Zamiast hamować, puszcza jakaś zębatka lub coś takiego.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?

Co to może być?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się spotkałam, a może to zupełnie coś innego, mimo to zawsze warto sprawdzić :wink: )Najlepiej zacząć od najprostszych rzeczy...sprawdzałeś łańcuch, naciąg łańcucha, może czas już go wymienić. Miałam podobną sytuacje, po odpuszczeniu manetki było słychać jakby klepanie metalem( stukiem raczej tego nie można nazwać) okazało się, że łańcuch stracił swoją żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zostało jeszcze kresek na wachaczu to naciagni lanuch (ale sprawdz czy po kazdej stronie jest tyle samo kresek, czy oś koła jest prostopadla do motocykla), a nastepnie sprawdz czy nie jest wyciagniety w nastepujacy sposob: chwyć łancuch na tylnej zebatce w tym miejscu gdzie jest srodek jego przylegania (tak calkiem z tyłu, jak patrzysz na zebatke to na trzeciej godzinie,tam go chwyc) i okresl w milimetrach ile odchodzi przy silnym pociagnieciu reka do tylu motocykla.

 

jak bedzie wiecej niz 2mm to do wymiany caly naped

 

 

i okresl tez stan zebatek i ich zuzycie :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w ostatnim czasie nie robiłeś nic w moto co mogłoby poluźnić łańcuch, na 100 % jest do wymiany. Sprawny sam z siebie się nie wyciągnie. Lepiej nie ryzykować podciąganiem starego łańcucha, takowy potrafi się zerwać podczas jazdy, co gorsza blokując koło możesz mieć nie miłe wspomnienia :icon_rolleyes:

Sprawdź jeszcze zębatki, w jakim stanie są zęby czy nie są pokrzywione. Najlepiej wymienić cały napęd, przy uszkodzonych/wyrobionych zębatkach nowy łańcuch szybko się wyeksploatuje.

Edytowane przez KingRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do serwisowki jaki powinienes miec luz na lancuchu i naciagnij. Jesli lancuch bedzie nierowno rozciagniety to bedzie czuc w ogolnej pracy. Naped to jednak spory wydatek...

Mi ostatnio sam sie poluzowal nie wiem czemu... :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam D.I.D'a :notworthy: jak nie zalezy ci na kasie, lepiej kupić wzmocniony/złoty tak jak kolega wyżej napisał. Ten lepszy po prostu jest żywotniejszy i mocniejszy. Jeśli nie chcesz wydawać 500 zł na napęd kup zwykły dida i też będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...