korro Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Witam. Podczas ostatniej przejażdżki zaobserwowałem, że gdy puszczę całkowicie manetkę gazu, czuć i słychać mocny stuk. Taki jak przy zmianie biegu w dół bez wyrównania obrotów. Dziś objawy nasiliły się. Jest ostre uderzenie, czasami po tym uderzeniu, jest jeszcze kilka mniejszych stuków, jak jakby zębatka puszczała. To 'puszczanie' zębaki ma też miejsce, gdy powiedzmy przy 7 tysiącach obrotów, odejmę gaz całkowicie i moto hamuje silnikiem. Generalnie, wygląda to tak, jakby moto nie miał siły hamować silnikiem. Zamiast hamować, puszcza jakaś zębatka lub coś takiego. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Co to może być? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Może się spotkałam, a może to zupełnie coś innego, mimo to zawsze warto sprawdzić :wink: )Najlepiej zacząć od najprostszych rzeczy...sprawdzałeś łańcuch, naciąg łańcucha, może czas już go wymienić. Miałam podobną sytuacje, po odpuszczeniu manetki było słychać jakby klepanie metalem( stukiem raczej tego nie można nazwać) okazało się, że łańcuch stracił swoją żywotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Moze naped wyrobiony i przeskakuje lancuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Łańcuch do sprawdzenia. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Oraz zabieraki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korro Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Witam. Dzięki za odpowiedzi. Sprawdziłem i wygląda to tak, że łańcuchem można dotknąć wahacza. Wygląda na dość luźny. Czy jest sens naciągać łańcuch, czy od razu wymienić napęd? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek850 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 jak zostało jeszcze kresek na wachaczu to naciagni lanuch (ale sprawdz czy po kazdej stronie jest tyle samo kresek, czy oś koła jest prostopadla do motocykla), a nastepnie sprawdz czy nie jest wyciagniety w nastepujacy sposob: chwyć łancuch na tylnej zebatce w tym miejscu gdzie jest srodek jego przylegania (tak calkiem z tyłu, jak patrzysz na zebatke to na trzeciej godzinie,tam go chwyc) i okresl w milimetrach ile odchodzi przy silnym pociagnieciu reka do tylu motocykla. jak bedzie wiecej niz 2mm to do wymiany caly naped i okresl tez stan zebatek i ich zuzycie :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 (edytowane) Jeśli w ostatnim czasie nie robiłeś nic w moto co mogłoby poluźnić łańcuch, na 100 % jest do wymiany. Sprawny sam z siebie się nie wyciągnie. Lepiej nie ryzykować podciąganiem starego łańcucha, takowy potrafi się zerwać podczas jazdy, co gorsza blokując koło możesz mieć nie miłe wspomnienia :icon_rolleyes: Sprawdź jeszcze zębatki, w jakim stanie są zęby czy nie są pokrzywione. Najlepiej wymienić cały napęd, przy uszkodzonych/wyrobionych zębatkach nowy łańcuch szybko się wyeksploatuje. Edytowane 21 Czerwca 2009 przez KingRider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Zajrzyj do serwisowki jaki powinienes miec luz na lancuchu i naciagnij. Jesli lancuch bedzie nierowno rozciagniety to bedzie czuc w ogolnej pracy. Naped to jednak spory wydatek... Mi ostatnio sam sie poluzowal nie wiem czemu... :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korro Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Witam. Jakiej firmy napęd polecacie? Pozostanę przy XJcie jakiś czas, więc chce jeździć dobrym sprzętem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolek850 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 D.I.D 520 jakis z tych wzmocnionych ze zlotymi ogniwami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 potwierdzam D.I.D'a :notworthy: jak nie zalezy ci na kasie, lepiej kupić wzmocniony/złoty tak jak kolega wyżej napisał. Ten lepszy po prostu jest żywotniejszy i mocniejszy. Jeśli nie chcesz wydawać 500 zł na napęd kup zwykły dida i też będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.