Skocz do zawartości

Zgrzyt w wrzucaniu 2


dgdawid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem. A mianowicie. Jak zmnieniam bieg ponizej 40km/h z 1 na 2 nie wystepuje zaden zgrzyt czy cos takiego, natomisat jak zmnieniam z 1 na 2 przy wiekszej predkosci niz 40 km/h(np przy 60 czy 90) nastepuje zgrzyt(czy cos takiego). Reszta biegów wchdozi bez zadnego problemu. Moze ktos mi podpowie co to moze byc?z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nieodpowiednie obroty silnika przy wbijaniu biegu (zbyt niskie), w skrzyniach motocyklowych trzeba dobrze zgrywać prędkość obrotową skrzyni i silnika zarówno przy zmianie w górę jak i w dół. Im wyżej kręcisz na biegu tym wyższe obroty muszą być przy zmianie biegu.

BTW, ten temat już był wałkowany setki razy...

Edytowane przez filip757
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip dobrze pisze. Skrzynie motocyklowe sa niezsynchronizowane. Musisz poprawic technike zmiany biegow.

Rozpedz sie na 1ce do 8 tys, zobacz jaka jest predkosc, zmien na 2ke, przy tej samej predkosci zobacz jakie sa obroty. Potem od poczatku zatrzymujesz sie, rozpedzasz do tej predkosci, wciskasz sprzeglo, regulujesz obroty zeby odpowiadaly predkosci obrotowej przy tej predkosci na drugim biegu, potem wrzucasz bieg. Robisz to w miare szybko zeby nie wytracac predkosci. Nie powinno nic zgrzytnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Filip dobrze pisze. Skrzynie motocyklowe sa niezsynchronizowane. Musisz poprawic technike zmiany biegow.

Rozpedz sie na 1ce do 8 tys, zobacz jaka jest predkosc, zmien na 2ke, przy tej samej predkosci zobacz jakie sa obroty. Potem od poczatku zatrzymujesz sie, rozpedzasz do tej predkosci, wciskasz sprzeglo, regulujesz obroty zeby odpowiadaly predkosci obrotowej przy tej predkosci na drugim biegu, potem wrzucasz bieg. Robisz to w miare szybko zeby nie wytracac predkosci. Nie powinno nic zgrzytnac.

Witam podłącze się do tematu - otuż mam podobny problem gdy wbijam 2 tyle,że u mnie trzeszczy przy każdych obrotach.Miałem wczesniej takie samo moto - cbr 600 f2 i tam biegi wchodziły płynnie.Nasuwa mi sie myśl,że poprzedni własciciel mógł latać na kole i wbijąc 2 bez sprzęgła,a może na coś innego zwrócić uwage bo sprzęgło działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip dobrze pisze. Skrzynie motocyklowe sa niezsynchronizowane. Musisz poprawic technike zmiany biegow.

Rozpedz sie na 1ce do 8 tys, zobacz jaka jest predkosc, zmien na 2ke, przy tej samej predkosci zobacz jakie sa obroty. Potem od poczatku zatrzymujesz sie, rozpedzasz do tej predkosci, wciskasz sprzeglo, regulujesz obroty zeby odpowiadaly predkosci obrotowej przy tej predkosci na drugim biegu, potem wrzucasz bieg. Robisz to w miare szybko zeby nie wytracac predkosci. Nie powinno nic zgrzytnac.

Witam podłącze się do tematu - otuż mam podobny problem gdy wbijam 2 tyle,że u mnie trzeszczy przy każdych obrotach.Miałem wczesniej takie samo moto - cbr 600 f2 i tam biegi wchodziły płynnie.Nasuwa mi sie myśl,że poprzedni własciciel mógł latać na kole i wbijąc 2 bez sprzęgła,a może na coś innego zwrócić uwage bo sprzęgło działa poprawnie.

 

A moze napiszesz jaki teraz masz motocykl?

Zasada zmiany biegow ta sama...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip dobrze pisze. Skrzynie motocyklowe sa niezsynchronizowane. Musisz poprawic technike zmiany biegow.

Rozpedz sie na 1ce do 8 tys, zobacz jaka jest predkosc, zmien na 2ke, przy tej samej predkosci zobacz jakie sa obroty. Potem od poczatku zatrzymujesz sie, rozpedzasz do tej predkosci, wciskasz sprzeglo, regulujesz obroty zeby odpowiadaly predkosci obrotowej przy tej predkosci na drugim biegu, potem wrzucasz bieg. Robisz to w miare szybko zeby nie wytracac predkosci. Nie powinno nic zgrzytnac.

Witam podłącze się do tematu - otuż mam podobny problem gdy wbijam 2 tyle,że u mnie trzeszczy przy każdych obrotach.Miałem wczesniej takie samo moto - cbr 600 f2 i tam biegi wchodziły płynnie.Nasuwa mi sie myśl,że poprzedni własciciel mógł latać na kole i wbijąc 2 bez sprzęgła,a może na coś innego zwrócić uwage bo sprzęgło działa poprawnie.

 

A moze napiszesz jaki teraz masz motocykl?

Zasada zmiany biegow ta sama...

Obecnie też mam cbr 600 f2(moja druga f2) i o tym moto pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje że sprzęgło nie pracuje idealnie. Miałem podobny problem w Harrym z każdym biegiem, ale Harry ma daleko do japonii.Wymiana oleju w sprzęgle na ATF wyleczyła problem. Natomiast obecnie przemieszczam się kolegi Yamą FJ1100 z hydraulicznym sprzęgłem w której jest zmęczony odpowietrznik i sprzęgło nie działą idealnie bo nie moge odpowietrzyć. Biegi się "kleją" i między 1 a 2 jest wyraźny zgrzyt. Na szczęście odpowietrznik mam nowy, dziś zmienię i odpowietrzę.

 

Nie sugeruję że masz problem z zapowietrzonym sprzęgłem bo takiego nie masz w swoim moto, dałem tylko przykład "z życia" dla podobnego problemu.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...