dgdawid Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Witam. Mam taki problem. A mianowicie. Jak zmnieniam bieg ponizej 40km/h z 1 na 2 nie wystepuje zaden zgrzyt czy cos takiego, natomisat jak zmnieniam z 1 na 2 przy wiekszej predkosci niz 40 km/h(np przy 60 czy 90) nastepuje zgrzyt(czy cos takiego). Reszta biegów wchdozi bez zadnego problemu. Moze ktos mi podpowie co to moze byc?z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip757 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 (edytowane) Masz nieodpowiednie obroty silnika przy wbijaniu biegu (zbyt niskie), w skrzyniach motocyklowych trzeba dobrze zgrywać prędkość obrotową skrzyni i silnika zarówno przy zmianie w górę jak i w dół. Im wyżej kręcisz na biegu tym wyższe obroty muszą być przy zmianie biegu. BTW, ten temat już był wałkowany setki razy... Edytowane 18 Czerwca 2009 przez filip757 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Filip dobrze pisze. Skrzynie motocyklowe sa niezsynchronizowane. Musisz poprawic technike zmiany biegow. Rozpedz sie na 1ce do 8 tys, zobacz jaka jest predkosc, zmien na 2ke, przy tej samej predkosci zobacz jakie sa obroty. Potem od poczatku zatrzymujesz sie, rozpedzasz do tej predkosci, wciskasz sprzeglo, regulujesz obroty zeby odpowiadaly predkosci obrotowej przy tej predkosci na drugim biegu, potem wrzucasz bieg. Robisz to w miare szybko zeby nie wytracac predkosci. Nie powinno nic zgrzytnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Przeczytaj artykuł Tomka Kulika o poprawnej zmianie biegów. Jest na forum. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgdawid Opublikowano 20 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 A moze podeslesz mi link tego tematu bo znalezc nie moge. Dzieki z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 (edytowane) http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=70896&st=0 tu masz jeszcze do poczytania: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=60804&st=0 Pozdro Edytowane 20 Czerwca 2009 przez bart3q Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spidi600 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Filip dobrze pisze. Skrzynie motocyklowe sa niezsynchronizowane. Musisz poprawic technike zmiany biegow. Rozpedz sie na 1ce do 8 tys, zobacz jaka jest predkosc, zmien na 2ke, przy tej samej predkosci zobacz jakie sa obroty. Potem od poczatku zatrzymujesz sie, rozpedzasz do tej predkosci, wciskasz sprzeglo, regulujesz obroty zeby odpowiadaly predkosci obrotowej przy tej predkosci na drugim biegu, potem wrzucasz bieg. Robisz to w miare szybko zeby nie wytracac predkosci. Nie powinno nic zgrzytnac.Witam podłącze się do tematu - otuż mam podobny problem gdy wbijam 2 tyle,że u mnie trzeszczy przy każdych obrotach.Miałem wczesniej takie samo moto - cbr 600 f2 i tam biegi wchodziły płynnie.Nasuwa mi sie myśl,że poprzedni własciciel mógł latać na kole i wbijąc 2 bez sprzęgła,a może na coś innego zwrócić uwage bo sprzęgło działa poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Filip dobrze pisze. Skrzynie motocyklowe sa niezsynchronizowane. Musisz poprawic technike zmiany biegow. Rozpedz sie na 1ce do 8 tys, zobacz jaka jest predkosc, zmien na 2ke, przy tej samej predkosci zobacz jakie sa obroty. Potem od poczatku zatrzymujesz sie, rozpedzasz do tej predkosci, wciskasz sprzeglo, regulujesz obroty zeby odpowiadaly predkosci obrotowej przy tej predkosci na drugim biegu, potem wrzucasz bieg. Robisz to w miare szybko zeby nie wytracac predkosci. Nie powinno nic zgrzytnac.Witam podłącze się do tematu - otuż mam podobny problem gdy wbijam 2 tyle,że u mnie trzeszczy przy każdych obrotach.Miałem wczesniej takie samo moto - cbr 600 f2 i tam biegi wchodziły płynnie.Nasuwa mi sie myśl,że poprzedni własciciel mógł latać na kole i wbijąc 2 bez sprzęgła,a może na coś innego zwrócić uwage bo sprzęgło działa poprawnie. A moze napiszesz jaki teraz masz motocykl?Zasada zmiany biegow ta sama... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spidi600 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Filip dobrze pisze. Skrzynie motocyklowe sa niezsynchronizowane. Musisz poprawic technike zmiany biegow. Rozpedz sie na 1ce do 8 tys, zobacz jaka jest predkosc, zmien na 2ke, przy tej samej predkosci zobacz jakie sa obroty. Potem od poczatku zatrzymujesz sie, rozpedzasz do tej predkosci, wciskasz sprzeglo, regulujesz obroty zeby odpowiadaly predkosci obrotowej przy tej predkosci na drugim biegu, potem wrzucasz bieg. Robisz to w miare szybko zeby nie wytracac predkosci. Nie powinno nic zgrzytnac.Witam podłącze się do tematu - otuż mam podobny problem gdy wbijam 2 tyle,że u mnie trzeszczy przy każdych obrotach.Miałem wczesniej takie samo moto - cbr 600 f2 i tam biegi wchodziły płynnie.Nasuwa mi sie myśl,że poprzedni własciciel mógł latać na kole i wbijąc 2 bez sprzęgła,a może na coś innego zwrócić uwage bo sprzęgło działa poprawnie. A moze napiszesz jaki teraz masz motocykl?Zasada zmiany biegow ta sama...Obecnie też mam cbr 600 f2(moja druga f2) i o tym moto pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 To raczej wyglada na zle dzialajace sprzeglo, ktore nie rozlacza do konca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 (edytowane) Też mi się wydaje że sprzęgło nie pracuje idealnie. Miałem podobny problem w Harrym z każdym biegiem, ale Harry ma daleko do japonii.Wymiana oleju w sprzęgle na ATF wyleczyła problem. Natomiast obecnie przemieszczam się kolegi Yamą FJ1100 z hydraulicznym sprzęgłem w której jest zmęczony odpowietrznik i sprzęgło nie działą idealnie bo nie moge odpowietrzyć. Biegi się "kleją" i między 1 a 2 jest wyraźny zgrzyt. Na szczęście odpowietrznik mam nowy, dziś zmienię i odpowietrzę. Nie sugeruję że masz problem z zapowietrzonym sprzęgłem bo takiego nie masz w swoim moto, dałem tylko przykład "z życia" dla podobnego problemu. Edytowane 21 Marca 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.