wueska Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 tu bardziej chodzi o regulacje i bezobsługowość. Sprzegła sterowane hydraulicznie maja jednak wade w postaci gorszego wyczucia klamki co prawda różnica jest minimalna jednak osobiscie wole linke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 pitersky, to mnie teraz zaciekawiłeś, bo byłem przekonany, że hydrauliczne jednak wymaga mniejszej siły niż zwykłe z linką... może w tym bandziorze miałeś stary płyn? Wiesz, to zależy od tego, co pisali ludzie nade mną, czyli dbania o linkę. W momencie jak ją smarujesz, unikasz zagniecień i mocnych wygięć, to naprawde linka potrafi chodzić bardzo delikatnie i lekko :) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 CB1300 ma hydrauliczne, ale wymaga dużej siły. Przy korkach robi się naprawdę męczące. a przejedź sie ducati. po dwóch minutach w korku mało ręka nie odpadnie. :biggrin: ale na brak wyczuwalności brania sprzegła nie narzekam. mimo suchego o niemal zero-jedynkowej charakterystyce jest ok. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Kawasaki ZX7R ma sprzęgło hydrauliczne. Poza tym na torach używają linki, gdyż jest to układ lżejszy niż hydraulika i w razie awarii prostszy w naprawie. W dodatku (choć mogę się mylić) zawodowcy nie używają przy każdej zmianie biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Kawasaki ZX7R ma sprzęgło hydrauliczne. Poza tym na torach używają linki, gdyż jest to układ lżejszy niż hydraulika i w razie awarii prostszy w naprawie. W dodatku (choć mogę się mylić) zawodowcy nie używają przy każdej zmianie biegów. nie trzeba być zawodowcem. jak silnik wyzej krece to w góre tez bez uzycia sprzegła przepinam biegi. tyle ze ma sie to nijak do tematu postu :bigrazz: Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 tl wole linke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 a ja chętnie bym powrócił do hydraulicznego sterowania, niestety kit magury ma cenę dość zaporową jak na nasze warunki :P Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 nie trzeba być zawodowcem. jak silnik wyzej krece to w góre tez bez uzycia sprzegła przepinam biegi. tyle ze ma sie to nijak do tematu postu :bigrazz: otóż właśnie ma: ponieważ zawodnicy żadko używają sprzęgła (odpowiednia technika lub poprostu quick shifter), więc teoretycznie jest im prawie niepotrzebne, więc nie warto wozić ze sobą ciężkiego i skomplikowanego sprzęgła hydraulicznego jesli linka równie dobrze da spełni swoje zadanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 (edytowane) Wracając do sedna sprawy, bo nie zauważyłem wyczerpującej odpowiedzi... ;) Zatem sprzęgła hydrauliczne stosuje się w dużych, ciężkich motocyklach lub po prostu w motocyklach o dużej mocy. Chodzi o zdolność przeniesienia większej mocy do czego stosuje się mocniejszy docisk sprężyn i większą średnicę samego sprzęgła. Zatem siła potrzebna do rozsprzęglenia jest trudna, bądź nie możliwa do uzyskania przy pomocy tradycyjnej klamki. Co do zalet napędu hydraulicznego sprzęgła to bez wątpienia jest jego niska awaryjność. Nie bez powodu hydraulikę stosuje się do napędu hamulców - to najpewniejszy napęd. Okresowa konserwacja, czy wymiana płynu załatwia sprawę przykrej niespodzianki, czyli nieszczelności. Co do nacisku na klamkę sprzęgła to w większości przypadków jest podobna siła - każdy z nas ma jedynie subiektywne odczucia i przyzwyczajenia. Siła ta zależy od stosunku powierzchni tłoka w pompce i powierzchni tłoka w siłowniku sprzęgła. Te wielkości oraz rozwiązania sprzęgieł są u wielu producentów zunifikowane. Pozdrawiam, Edytowane 4 Czerwca 2009 przez foxriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 więc nie warto wozić ze sobą ciężkiego i skomplikowanego sprzęgła hydraulicznego jesli linka równie dobrze da spełni swoje zadanie Ku sprecyzowaniu widzę ze niektórzy mylą wysprzęglik hydrauliczny ze sprzgłem typu hydraulicznego a które to sprzęgło nie jest stosowane w żadnym z waszych sprzętów bo jest stosowane w nich sprzęgło typu ciernego. Więc odróżnijcie wysprzęglnik hydrauliczny od sprzęgła hydraulicznego. To nie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Honda DN-01 ma hydrauliczne przeniesienie napędu :P Ale nie ma ani jednej na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 a jakie jeszcze motocykle słyna z tego rodzaju sprzegla ktore jest hydrauliczne? Np RF 900 :D Zajebista sprawa z tym hydraulicznym sprzęgłem. Nienawidzę linek, rwą się, trzeba to naciągać i przy mocniejszych sprężynach twardość klamki wzrasta niebotycznie. Hydrauliczne ma same zalety. Wymiana płynu to pikuś i prawie za darmo w porównaniu do cen linek. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuC Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 (edytowane) otóż właśnie ma: ponieważ zawodnicy żadko używają sprzęgła (odpowiednia technika lub poprostu quick shifter), więc teoretycznie jest im prawie niepotrzebne, więc nie warto wozić ze sobą ciężkiego i skomplikowanego sprzęgła hydraulicznego jesli linka równie dobrze da spełni swoje zadanie Hej, a widziales kiedys MotoGP? Jezeli chlopaki nie uzywaja sprzegla, to rownie dobrze mozesz powiedziec ze "prawie nie uzywaja hamulca". Poza tym qs pomaga Ci tylko w biciu biegow w gore, w dol normalnie laduja ze sprzeglem. Poza tym, watpie zeby Filippo Preziosi wraz z Casy Stonerem mysleli: "K....a w przyszlym roku Desmosedici bedzie mialo linke bo mechanikom nie chce sie zapie**alac po calym swiecie z ciezkim hydraulicznym" :) W dukacie mam hydraulike ale na mokrym sprzegle, chodzi wiec lekko latwo i przyjemnie, ale hydraulika ma tez swoje minusy w postaci wycierania sie oringow w pompie i w wysprzegliku = lanie plynu i stopniowo mniejsze wyczucie sprzegla. Przyjemnosc uzywania hydrauliki zalezy tez od sprzegla. Np w dukacie na suchym sprzegle + linka = stoisz na poboczu i placzesz ze reka boli Hydraulika + suche jak napisal theodor operujesz 0 - 1 W drugim moto (R1) mam linke, Precyzja, latwosc i lekkosc operowania jak w hydraulicznym (mimo ze silnik ma lytr) i nie zauwazylem problemow w uzytkowaniu. Zwlaszcza ze w R1 biegi wchodza jakby skrzynia opuscila fabryke Rolexa, bicie w gore nie wymaga sprzegla. Co do teorii ze linka przychodzi raczej do ultra sportow, sie nie zgadzam:) GSXR 1000 ma hydraulike Teoria 2 ze hydraulika przychodzi do drogich motocykli - bzdura Aprillia RSV4 ma linke. Nie ma tutaj zasady, to alezy od producenta - oba uklady spelniaja zadanie - i to jest najwazniejsze Luc P.S. kolego gandzo - dzieki za zwrocenie uwagi: mowiac o sprzegle hydraulicznym, mowimy o hydraulicznie pracujacym wysprzegliku. Edytowane 5 Czerwca 2009 przez LuC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 W moim LC4 tez mam hydrauliczne i na poczatku nie potrafilem ruszyc bo tak fajnie lekko chodzi hehe :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 (edytowane) Ku sprecyzowaniu widzę ze niektórzy mylą wysprzęglik hydrauliczny ze sprzgłem typu hydraulicznego a które to sprzęgło nie jest stosowane w żadnym z waszych sprzętów bo jest stosowane w nich sprzęgło typu ciernego. Więc odróżnijcie wysprzęglnik hydrauliczny od sprzęgła hydraulicznego. To nie to samo. Jeśli już się tak ładnie czepiamy to rozróżnijmy sprzęgło hydrauliczne (stosowane do rozdziału ciśnień w energetyce) od sprzęgła hydrokinetycznego. Jakoś i tego rodzaju sprzęgła nie zauważyłem w zbyt wielu rozwiązaniach konstrukcyjnych silników motocyklowych... Więc jeśli rozróżniamy różnice, nie czepiajmy się skrótów myślowych, które w "ogromnej większości" doskonale rozumiemy. ;) Pzdr Edytowane 5 Czerwca 2009 przez foxriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.