--Mlody-- Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 (edytowane) Witam ,od pewnego czasu zastanawiam sie nad tym, czy powinno sie zostawiac wlaczone wentylatory po zgaszeniu moto.Jak to wlasciwie jest?Czy pozostawienie go wylaczonego moze prowadzic do przegrzania?Wiadmo przeciez ze pozostawiona ciecz dalej łapie temperature .W samochodach wentylatory chodza po wylaczeniu silnika ,natomiast w moto musze przekrecic stacyjke Edytowane 23 Maja 2009 przez --Mlody-- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 poczekaj aż przestaną działać wentylatory na odpalonym silniku, jak silnik nie pracuje to nie ma co napędzać obiegu w układzie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural2 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 lepiej poczekać aż wentylator obniży temperaturę i wtedy zgasić maszynę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Mlody-- Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 poczekaj aż przestaną działać wentylatory na odpalonym silniku, jak silnik nie pracuje to nie ma co napędzać obiegu w układzie Chodzi o to ze jak wylaczam moto to sa 3 kreski, a dopiero przy 4tej sie wentylatory wlaczaja,jak sie go zgasi i przereci jeszcze raz stacyjke (bez uruchamiania silnika) to lapie temteraturke na 4 ta kreche i sie zalaczaja wiatraki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Zależy jak wolisz - czy ma chłodzić czy nie. :biggrin: Jak gasisz moto na chwilę, np. żeby skoczyć do kiosku po fajki to niech kręci i studzi. A jak odstawiasz moto na dłużej np. na zakupy czy zwiedzanie czegoś, wizytę u znajomych to wyłącz i niech stoi, sam się ochłodzi. od momentu zgaszenia temperatura silnika będzie spadała bo przecież nie ma źródła ciepła czyli pracy silnika w tym przypadku. Jeśli konstruktor zrobił tak że po wyłączeniu stacyjki wentylator nie kręci to znaczy że nie musi chłodzić na postoju. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manio Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Witam. Kolejna spraw jest taka ,że w momencie gdy przy wyłączonym silniku pracuje wentylator to zostaje obciążony akumulator. Poza tym gdy silnik nie pracuje nie masz obiegu płynu w układzie , więc i tak nie masz chłodzenia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auri Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Chodzi o to ze jak wylaczam moto to sa 3 kreski, a dopiero przy 4tej sie wentylatory wlaczaja,jak sie go zgasi i przereci jeszcze raz stacyjke (bez uruchamiania silnika) to lapie temteraturke na 4 ta kreche i sie zalaczaja wiatraki tak jak napisał qurim Jeśli konstruktor zrobił tak że po wyłączeniu stacyjki wentylator nie kręci to znaczy że nie musi chłodzić na postoju. konstruktor napewno przewidział ten chwilowy wzrost temp i nic mu nie będzie od tych kilku stopni. bardziej zaszkodziło by moim zdaniem wychłodzenie wody w chłodnicy wentylatorami do powiedzmy 30st na wył. silniku i zaraz po tym odpalenie moto. Zimna "woda" dostaje się do gorącego silnika i wywołuje naprężenia termiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Mlody-- Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 tak jak napisał qurim konstruktor napewno przewidział ten chwilowy wzrost temp i nic mu nie będzie od tych kilku stopni. bardziej zaszkodziło by moim zdaniem wychłodzenie wody w chłodnicy wentylatorami do powiedzmy 30st na wył. silniku i zaraz po tym odpalenie moto. Zimna "woda" dostaje się do gorącego silnika i wywołuje naprężenia termiczne. ok ,a w jaki sposob ta zimna woda ma sie tam dostac?Nie bardzo to rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 ok ,a w jaki sposob ta zimna woda ma sie tam dostac?Nie bardzo to rozumiem... Bardzo prosto... ciecz została by schłodzona w chłodnicy a po ponownym odpaleniu "za chwilę" wróciła by do dużo cieplejszego od siebie bloku silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 ok ,a w jaki sposob ta zimna woda ma sie tam dostac?Nie bardzo to rozumiem... Moze zacznijmy od tego ze zadnej wody ma tam nie byc, tylko plyn chlodzacy do silnikow alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Mlody-- Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 (edytowane) Moze zacznijmy od tego ze zadnej wody ma tam nie byc, tylko plyn chlodzacy do silnikow alu. jest zalany odpowiednim plynem ,woda jako skrot myslowy:)Czyli podsumowujac nie nalezy zostawiac wlaczoncyh wentylatorow?Czy robiac tak pare razy moglem cos zepsuc?? Edytowane 26 Maja 2009 przez --Mlody-- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 jezu co za temat.. skoro producent zrobil to tak ze wentylator wlaczy sie po wylaczeniu zaplonu , to dlaczego kombinujesz po swojemu ? czy komus rozwalilo silnik z tego powodu ? w KLR ce czesto wentylator wlaczal sie po wylaczeniu silnika ( czujnik w chlodnicy) i silnik mi nie eksplodowal . Kolejna sprwa , pomysl ze jak gotujesz wode w czajniku , to robi sie cala wrzaca bez pompy , takze w silniku czesc ciepla z silnika przekazywana jest ciecza bez pompy. Zanim wystygnie chlodnica , to blok tez juz jest chlodnawy , masz wskaznik temperatury cieczy ? ( zazwyczaj na glowicy) , zoabcz ze po 10 - 20 min postoju wsazowka bedzie na minimum. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.