Skocz do zawartości

Chłodzenie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,od pewnego czasu zastanawiam sie nad tym, czy powinno sie zostawiac wlaczone wentylatory po zgaszeniu moto.Jak to wlasciwie jest?Czy pozostawienie go wylaczonego moze prowadzic do przegrzania?Wiadmo przeciez ze pozostawiona ciecz dalej łapie temperature .W samochodach wentylatory chodza po wylaczeniu silnika ,natomiast w moto musze przekrecic stacyjke

Edytowane przez --Mlody--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekaj aż przestaną działać wentylatory na odpalonym silniku, jak silnik nie pracuje to nie ma co napędzać obiegu w układzie

Chodzi o to ze jak wylaczam moto to sa 3 kreski, a dopiero przy 4tej sie wentylatory wlaczaja,jak sie go zgasi i przereci jeszcze raz stacyjke (bez uruchamiania silnika) to lapie temteraturke na 4 ta kreche i sie zalaczaja wiatraki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak wolisz - czy ma chłodzić czy nie. :biggrin: Jak gasisz moto na chwilę, np. żeby skoczyć do kiosku po fajki to niech kręci i studzi. A jak odstawiasz moto na dłużej np. na zakupy czy zwiedzanie czegoś, wizytę u znajomych to wyłącz i niech stoi, sam się ochłodzi. od momentu zgaszenia temperatura silnika będzie spadała bo przecież nie ma źródła ciepła czyli pracy silnika w tym przypadku. Jeśli konstruktor zrobił tak że po wyłączeniu stacyjki wentylator nie kręci to znaczy że nie musi chłodzić na postoju.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolejna spraw jest taka ,że w momencie gdy przy wyłączonym silniku pracuje wentylator to zostaje obciążony akumulator. Poza tym gdy silnik nie pracuje nie masz obiegu płynu w układzie , więc i tak nie masz chłodzenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze jak wylaczam moto to sa 3 kreski, a dopiero przy 4tej sie wentylatory wlaczaja,jak sie go zgasi i przereci jeszcze raz stacyjke (bez uruchamiania silnika) to lapie temteraturke na 4 ta kreche i sie zalaczaja wiatraki

 

tak jak napisał qurim

 

Jeśli konstruktor zrobił tak że po wyłączeniu stacyjki wentylator nie kręci to znaczy że nie musi chłodzić na postoju.

 

konstruktor napewno przewidział ten chwilowy wzrost temp i nic mu nie będzie od tych kilku stopni.

bardziej zaszkodziło by moim zdaniem wychłodzenie wody w chłodnicy wentylatorami do powiedzmy 30st na wył. silniku i zaraz po tym odpalenie moto. Zimna "woda" dostaje się do gorącego silnika i wywołuje naprężenia termiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisał qurim

konstruktor napewno przewidział ten chwilowy wzrost temp i nic mu nie będzie od tych kilku stopni.

bardziej zaszkodziło by moim zdaniem wychłodzenie wody w chłodnicy wentylatorami do powiedzmy 30st na wył. silniku i zaraz po tym odpalenie moto. Zimna "woda" dostaje się do gorącego silnika i wywołuje naprężenia termiczne.

ok ,a w jaki sposob ta zimna woda ma sie tam dostac?Nie bardzo to rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zacznijmy od tego ze zadnej wody ma tam nie byc, tylko plyn chlodzacy do silnikow alu.

jest zalany odpowiednim plynem ,woda jako skrot myslowy:)Czyli podsumowujac nie nalezy zostawiac wlaczoncyh wentylatorow?Czy robiac tak pare razy moglem cos zepsuc??

Edytowane przez --Mlody--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezu co za temat..

 

skoro producent zrobil to tak ze wentylator wlaczy sie po wylaczeniu zaplonu , to dlaczego kombinujesz po swojemu ? czy komus rozwalilo silnik z tego powodu ? w KLR ce czesto wentylator wlaczal sie po wylaczeniu silnika ( czujnik w chlodnicy) i silnik mi nie eksplodowal . Kolejna sprwa , pomysl ze jak gotujesz wode w czajniku , to robi sie cala wrzaca bez pompy , takze w silniku czesc ciepla z silnika przekazywana jest ciecza bez pompy. Zanim wystygnie chlodnica , to blok tez juz jest chlodnawy , masz wskaznik temperatury cieczy ? ( zazwyczaj na glowicy) , zoabcz ze po 10 - 20 min postoju wsazowka bedzie na minimum.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...